Enkele foto's van mijn lieve Dixy, aja links is hij blind

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

En tuurlijk maakt je paardje een kans in de dressuurring hoor!
liesdix schreef:In het begin zat ik vaak in de prijzen maar met het niveau hoger zitten echt dure dressuurpaarden ertussen die op wolkjes lopen uit hun eigen... Springen doe ik ook heel graag, en de basis dressuur is wel bevestigd op wedstrijd aangezien ik na een seizoen al overmoest vanwege teveel punten. Maar nu verwachten ze andere dingen die mijn paard veel moeite kosten en hij wordt er niet echt voor beloond en dat werkt een beetje tegen voor mij

nicky_rilana schreef:mijn pony was ook meer springgefokt maar liep toch Z dressuur en die liep er soms ook wel pony's af die stukke beter waren. heb zelfs ooit een opmerking van een jury gehad dat ik mijn pony heel goed voor elkaar had, maar de gene die had gewonne gewoon een beter pony had ( die had gewonne rijd ook op echt hoog nivo). als je goed oefent en je krijgt goed les komt dat vanzelf maar je moet er gewoon wat meer moeite voor doen.
Het kan dus echt wel...

Def schreef:Dan gewoon gaan springen natuurlijk!
Dat laatste wat je zegt is niet waar.. als je goed rijdt krijg je daar de punten naar!
liesdix schreef:Ik denk dat het dat gaat worden uiteindelijk, het is eerlijker en superplezant! Wij beiden genieten ervan, we maken uiteindelijk kans om te winnen wat bij dressuur niet mogelijk was bij de kr met al die toppaarden. Thanx Geryon

Aukelizzy schreef:Ik vind het eerlijk gezegd nogal onzin om te zeggen dat je het met een springgefokt paard moeilijker hebt. Ik heb een volle springer staan, maar ik rijd iedereen er uit met dit paard. Toevallig is dit paard wel een bewegingswonder en niemand denkt dat hij springefokt is als ze hem zien gaan. Maar dat is hij dus wel... Misschien zijn al die paarden die jij voorbij ziet komen ook wel springefokt... Als je je paard goed voor elkaar hebt rijd je je punten echt wel. Dat maakt dan natuurlijk geen hol uit of je op een springer zit of niet. Ben het wel met je eens dat het ene paard veel meer talent heeft dan het andere waardoor het met sommige paarden makkelijker is. Maar er zijn ook meer dan genoeg dressuurpaarden waarvan ik denk tsja...
Geryon schreef:Aukelizzy schreef:Ik vind het eerlijk gezegd nogal onzin om te zeggen dat je het met een springgefokt paard moeilijker hebt. Ik heb een volle springer staan, maar ik rijd iedereen er uit met dit paard. Toevallig is dit paard wel een bewegingswonder en niemand denkt dat hij springefokt is als ze hem zien gaan. Maar dat is hij dus wel... Misschien zijn al die paarden die jij voorbij ziet komen ook wel springefokt... Als je je paard goed voor elkaar hebt rijd je je punten echt wel. Dat maakt dan natuurlijk geen hol uit of je op een springer zit of niet. Ben het wel met je eens dat het ene paard veel meer talent heeft dan het andere waardoor het met sommige paarden makkelijker is. Maar er zijn ook meer dan genoeg dressuurpaarden waarvan ik denk tsja...
Nou, je kan het wel degelijk moeilijk hebben met een springer. Mijn springpaard (zie profiel) kan echt top springen, maar zal in de dressuur nooit uitblinken. Heeft ze simpelweg de bouw en de gangen niet voor. Paard van TS lijkt me trouwens wel geschikt(er) als ik het zo op de foto's zie.