Na mijn twee vorige topics: 1. [RT-HAW] Arabierenklier voor het eerst onder het zadel. en 2. [RT-HAW] Arabierenklier opnieuw aan het werk. ben ik nu wel weer benieuwd of er nog mensen zijn die nog meer nuttig commentaar hebben

Bij de tweede behandeling (6 weken later) vond zij het een vooruitgang van 80%, dus ik was echt intens gelukkig. Ook vond ze bij deze behandeling alsnog de blokkade in zijn linker-achterbeen!
De lessen van Navanja zijn een poosje gestaakt omdat ik het erg druk heb gehad met mijn opleiding en werk, maar deze maandag (de 14e) hebben we weer een afspraak

Ik ben inmiddels overgestapt van verschillende zadels: dressuur, boomloos, veelzijdigheid, western -> naar een Trekker Classic Pro. Deze is even nagekeken en op de juiste breedtemaat gezet en ik ben verkocht aan dit zadel. Heerlijk ding, ook voor day, want sinds hij dit zadel heeft, draait hij niet meer met aansingelen en opzadelen en loopt hij niet meer weg bij het opstappen. Ook mag ik weer een voetje krijgen om er zonder zadel op te gaan zitten, wat eerst echt uit den boze was vanwege zijn rugpijn.
Voordat ik vragen krijg over zijn afstamming: Arjuno x Palisa v. Nizjni

Van het instappen en indraven dit x geen foto's, want mijn moeder was bezig met ouwehoeren met stalgenootjes

Iets te kort in de hals naar mijn mening, handen dus naar voren en schouders ontspannen?

Ik zie dat ik niet helemaal rechtop zit, dus dit is NOG ALTIJD een aandachtspunt, maar verder vind ik het een heel fijn beeld.

Hier is hij weer wat langer in de hals, wat naar mijn idee erg fijn is. Mijn houding......

Ik zit rechtop, maar mag mijn handen iets meer dragen?

Klein stapje verruimen in draf.

Middendraf. Heel goed beeld van waar mijn handen en tenen op dat moment zijn: ergens waar ze absoluut niet horen...

De galop blijft een groot aandachtspunt. Hij is ontzettend scheef op beide handen en hierdoor vind ik het moeilijk om ontspannen te blijven zitten. Ik duik naar voren en heb de neiging om lichtelijk in verlichte zit te gaan zitten. Ik heb hier op mijn andere pony geen last van, maar die is een stuk stabieler. Ik denk dat door mijn eigen balans in combinatie met die van hem het behoorlijk stroef loopt. Ik ben al begonnen met yoga-oefeningen om mijn eigen balans te verbeteren

Typisch voorbeeldje van de galop...

Na het uitstappen zonder zadel ook nog even gek gedaan, haha.

Brand maar los, maar wel onderbouwen! Ik wil er iets mee kunnen doen