nobbie91 schreef:Shetlanders en tinkers zijn beide erg sterke paarden, dus wat dat betreft zou het gewicht al geen probleem moeten zijn. Je bovenlijf vind ik goed passen, je hebt wel redelijk lange benen, misschien net té lang (je beugels zouden ook wel wat langer mogen op de foto's nml)... Maar ik zou zeggen: Zoals nu past het gewoon! Maar blijf wel opletten, je bent 14 zag ik, dus nog volop in de groei. Blijf wel eerlijk kijken wanneer het echt te groot wordt

. Nu nog lekker van elkaar genieten. Je hebt een leuk beestje onder je kont

Oke bedankt, maar eeh, ik groei misschien nog maar 5/10 cm.
maar ik let er natuurlijk op.
Wennii schreef:Ik vind je ook wat gespannen zitten. Met zo'n verleden is dat ook niet heel raar, maar probeer er wel zo snel mogelijk samen wat aan te gaan doen. Je pony kan zich dan ook meer gaan ontspannen.
Denk inderdaad dat het slim is om je beugels wat langer te doen, zeker 2 gaatjes is geen overbodige luxe. Zo kom je beter in je zadel, want als je nu goed kijkt, zit je te ver achterin. Dat is EN niet goed voor de rug van je pony, hij kan er last van krijgen en in combinatie met jouw spanning, wordt zijn spanning er ook niet beter op, EN je houding wordt er niet beter van.
Terwijl ik het idee heb dat als jij goed in je zadel zit, je een nette houding hebt.
Okee ik probeer er op te letten, maar ben niet bang als dat lijkt.
Kreeg ik ergens anders ook al te horen, maar dat is denk ik omdat ik altijd naar voren zat (toen ik nog recreatief reed) en nu met dressuur echt precies recht moet zitten en dat lukt nog niet zo goed, ik heb vandaag ook al geprobeerd er op te letten !
Alyss_ schreef:Mag ik vragen waarom hij een halster en een hoofdstel omheeft?

Tuurlijk
, We hebben besloten het halster nog niet af te doen, omdat hij redelijk lastig doet af en toe met het hoofdstel, en beauty kennende, krijgen we hem niet meer te pakken als hij niets om heeft (toch een beetje shetlander he!)
Bedankt voor jullie reacties!