Beauty & ik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heidibeauty

Beauty & ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 19:44

Ik ben een tijd geleden begonnen met het inrijden (met begeleiding) van mijn shetlander/tinker ruin Beauty (bijna 6).
Hij was heel wild en niet veel mee te doen. Steigerde zo hoog dat hij achterover klapte (hij kon zichzelf niet houden)
Ook als ik erop zat steigerde hij, moest ik eraf springen voor m'n eigen veiligheid
Nu gaat het heel goed, ik kan al met zadel stappen en draven.
ik vraag me af wat jullie vinden van mijn houding. ik denk zelf dat mijn handen wat te hoog zijn.

http://i46.tinypic.com/2uqnne8.jpg
http://i46.tinypic.com/2vcb2g1.jpg
http://i49.tinypic.com/291hxnd.jpg
http://i47.tinypic.com/2djt2ir.jpg
http://i47.tinypic.com/ztvy8j.jpg
http://i45.tinypic.com/1085r2c.jpg
http://i50.tinypic.com/2eefwhf.jpg

Groetjes, Daphne

Wees eerlijk maar wel aardig aub <3
Laatst bijgewerkt door Coby op 29-04-12 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Topic aangepast aan de eisen van HAW

Sarah_Elise

Re: Beauty & ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:47

Wat een apart beestje, erg leuk :)
Succes met hem!

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:49

Ziet er goed uit, jammer dat het maar 1 foto is. Leuk beest :j

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:50

leuk beestje!
vraag me af hoe groot hij is?
je hebt een mooie houding

heidibeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 19:55

_helga_ schreef:
leuk beestje!
vraag me af hoe groot hij is?
je hebt een mooie houding

Dankje, Het is een C pony denk ik, we gaan hem nog opmeten ;$

Kyarahh schreef:
Ziet er goed uit, jammer dat het maar 1 foto is. Leuk beest :j

Dankje;D
Ik zal nog meer foto's plaatsen, maar daar is mijn houding echt slecht ;$

Twinkelsstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:56

Leuk beestje, je hebt een mooie houding.
Denk alleen niet dat je topic met 1 foto voldoet aan de regels van HAW

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:01

Wat een apart dier!
Wel leuk :D
Ik vind dat je handen wel iets lager mogen.

Edit: nav de andere foto's, lijkt wel alsof je wat gespannen erop zit. (wat ik volkomen snap hoor, lijkt mij ook spannend op zo'n pony te rijden :D ) maar ik zou zeggen, probeer toch wat te ontspannen. :)
Laatst bijgewerkt door UMayDream op 29-04-12 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

heidibeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 20:29

Twinkelsstar schreef:
Leuk beestje, je hebt een mooie houding.
Denk alleen niet dat je topic met 1 foto voldoet aan de regels van HAW

Dankje!
Het is nu aangepast dankzij die geweldige mods <3\

Vraagje, vinden jullie mij te groot, want op een andere site waren ze allemaal aan het klagen dat ik veelste groot was enz.

nobbie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 12:16

Shetlanders en tinkers zijn beide erg sterke paarden, dus wat dat betreft zou het gewicht al geen probleem moeten zijn. Je bovenlijf vind ik goed passen, je hebt wel redelijk lange benen, misschien net té lang (je beugels zouden ook wel wat langer mogen op de foto's nml)... Maar ik zou zeggen: Zoals nu past het gewoon! Maar blijf wel opletten, je bent 14 zag ik, dus nog volop in de groei. Blijf wel eerlijk kijken wanneer het echt te groot wordt ;). Nu nog lekker van elkaar genieten. Je hebt een leuk beestje onder je kont :D

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 12:26

leuke shetlander, en rijtechnisch ja daar kan ik niets over zeggen.
Maar ik vind je houden echt netjes!
succes met het verder inrijden ;)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:19

Ik vind je houding eigenlijk behoorlijk gespannen overkomen: je houd je vast in de rug en schouders, en daar wordt je pony zeker niet ontspannender van en komt het vertrouwen niet ten goede met zo'n groen paard. Daarnaast zit je veel te ver achter in het zadel: je gewicht komt te ver achter op de rug. Je moet in het diepste deel van het zadel zitten. Wat kan helpen is door je beugels een gaatje of twee langer te doen.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:24

Leuk dat het beter gaat. Vind alleen wel dat je erg gedwongen over komt in je zit.
Ik vind het ook gevaarlijk dat prikkeldraad op hoofdhoogte..moet er niet aan denken dat er een keer iets naars gebeurd en je met je hoofd langs het prikkeldraad gaat.

Maar mijn complimenten dat het stukke beter gaat en je hebt een leuke pony onder je kont!

Alyss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:24

Mag ik vragen waarom hij een halster en een hoofdstel omheeft? :)

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:26

Ik vind je ook wat gespannen zitten. Met zo'n verleden is dat ook niet heel raar, maar probeer er wel zo snel mogelijk samen wat aan te gaan doen. Je pony kan zich dan ook meer gaan ontspannen.

Denk inderdaad dat het slim is om je beugels wat langer te doen, zeker 2 gaatjes is geen overbodige luxe. Zo kom je beter in je zadel, want als je nu goed kijkt, zit je te ver achterin. Dat is EN niet goed voor de rug van je pony, hij kan er last van krijgen en in combinatie met jouw spanning, wordt zijn spanning er ook niet beter op, EN je houding wordt er niet beter van.
Terwijl ik het idee heb dat als jij goed in je zadel zit, je een nette houding hebt.

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:46

Ik vind dat je een nette houding hebt, kijkt niet veel naar beneden maar naar voren! Ook valt me op dat je maar op 1 foto met je binnenhand te streng bent en de rest ze netjes naar elkaar houdt! De hoogte van je handen vind ik reuze meevallen!
succes met 'm , leuke pony!

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:55

Leuk paardje! :) Je hebt inderdaad een mooie houding. Je handen mogen wel wat lager maar zo te zien heb je een vriendelijke hand, dus maak je niet teveel zorgen. Aparte kruising trouwens, ik vind hem echt heel erg leuk! :)

Mag ik trouwens vragen waarom je een halster onder je hoofdstel hebt zitten? En ligt het aan mij, of zit het halster wat strak?

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 14:02

Er hangt ook nog een bitstukje voor het longeren aan het bit?

jokenicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 16:53

wat een super leuke pony heb je daar! :)
je houding is opzich wel netjes hoor, alleen je handen indd, en je zit ook iets te ver achterin het zadel, maar dat is al genoemd. ik wens je veel succes met het beleren! :)

heidibeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 20:43

nobbie91 schreef:
Shetlanders en tinkers zijn beide erg sterke paarden, dus wat dat betreft zou het gewicht al geen probleem moeten zijn. Je bovenlijf vind ik goed passen, je hebt wel redelijk lange benen, misschien net té lang (je beugels zouden ook wel wat langer mogen op de foto's nml)... Maar ik zou zeggen: Zoals nu past het gewoon! Maar blijf wel opletten, je bent 14 zag ik, dus nog volop in de groei. Blijf wel eerlijk kijken wanneer het echt te groot wordt ;). Nu nog lekker van elkaar genieten. Je hebt een leuk beestje onder je kont :D

Oke bedankt, maar eeh, ik groei misschien nog maar 5/10 cm. :oo maar ik let er natuurlijk op.

Wennii schreef:
Ik vind je ook wat gespannen zitten. Met zo'n verleden is dat ook niet heel raar, maar probeer er wel zo snel mogelijk samen wat aan te gaan doen. Je pony kan zich dan ook meer gaan ontspannen.

Denk inderdaad dat het slim is om je beugels wat langer te doen, zeker 2 gaatjes is geen overbodige luxe. Zo kom je beter in je zadel, want als je nu goed kijkt, zit je te ver achterin. Dat is EN niet goed voor de rug van je pony, hij kan er last van krijgen en in combinatie met jouw spanning, wordt zijn spanning er ook niet beter op, EN je houding wordt er niet beter van.
Terwijl ik het idee heb dat als jij goed in je zadel zit, je een nette houding hebt.

Okee ik probeer er op te letten, maar ben niet bang als dat lijkt.
Kreeg ik ergens anders ook al te horen, maar dat is denk ik omdat ik altijd naar voren zat (toen ik nog recreatief reed) en nu met dressuur echt precies recht moet zitten en dat lukt nog niet zo goed, ik heb vandaag ook al geprobeerd er op te letten !

Alyss_ schreef:
Mag ik vragen waarom hij een halster en een hoofdstel omheeft? :)

Tuurlijk :* , We hebben besloten het halster nog niet af te doen, omdat hij redelijk lastig doet af en toe met het hoofdstel, en beauty kennende, krijgen we hem niet meer te pakken als hij niets om heeft (toch een beetje shetlander he!)

Bedankt voor jullie reacties!

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:07

Misschien je hakken wat meer uitdrukken. Voor de rest zit je er netjes op.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:09

En waarom hangt er een longeerbitje aan?

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:40

leuk en apart beestje!
wel zou ik je beugel wat langer doen en je teugels iets korter pakken je zit wat achter op de lepel van het zadel als je de beugels wat langer doet en je teugels iets korter pakt zul je beter in het zadel komen te zitten en wortd je houding ook beter!

Chanou__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:25

Zo slecht is het helemaal niet:
- iets meer naar achter zitten
- meer ontspannen

dna ben je al goed opweg hoor :)

iriscap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:56

mooie pony !
je heb een mooie houden en ik vind je handen wel mee vallen !

Tjebbelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:43

Ziet er goed uit. Inderdaad iets verder naar achter zitten en ontspannen! Ik wens je heel veel succes met dit mooie beestje!