Bij deze maken Puk en ik ons debuut als combinatie hier op bokt. Even wat info:
Puk is een 7-jarige ruin van Special D uit een Belisar-moeder, hij is zo'n 1m68 groot. Ik heb hem vorige zomer aangekocht, helaas heeft hij na 2 maanden een blessure opgelopen waar we zo'n 4 maanden zoet mee waren. Eind januari is hij naar huis gekomen van het revalidatiecentrum en zijn we weer aan de slag kunnen gaan.
Puk is een heel fijn paard die graag werkt maar toch heel eigenwijs uit de hoek kan komen. Ook is hij een grote bangerik en daar dien ik rekening mee te houden, pushen heeft geen enkele zin. Eigenlijk moet alles "in overleg" met hem gebeuren, pas dan wil hij voor me werken.
Gisteren hadden we een clinic bij Frenk Jespers, samen met bokkers die ook een Special hebben.
Dit was heel erg leuk en leerzaam. Hoewel we Z1 zijn hebben we gisteren heel veel basis gedaan.
Puk heeft vaak de neiging om op verplaatsing in elkaar te duiken, dan gaat hij hangen op mijn hand en duikt hij helemaal op de voorhand.
Daar dus ook, dus hadden we ineens een fijn werkpunt, Frenk heeft ons heel goed geholpen hierin en Puk liep na enige tijd heel fijn voor mijn gevoel.
Commentaar laat ik aan jullie over. Ik heb zo mijn idee van onze fouten/tekortkomingen en daar wil ik jullie niet mee beïnvloeden. Ben benieuwd wat jullie vinden. Dus shoot maar hou het wel netjes graag. Ik wil graag aan de slag met opbouwende kritiek, die dan ook onderbouwd is

Kijk en oordeel zelf! (Foto's staan niet op volgorde)
Bedankt voor het kijken en laat iets achter!

.
.
hij loopt met een maat cob van hoofdstel..