Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ladyson schreef:Ik herinner mij iets over dat als je je hakken uitdrukt je jezelf dieper in het zadel drukt en daardoor stabieler zit. Verder gebruik je het uitdrukken als een soort vering waardoor je een stillere beenligging en zit hebt. Maar dit is mij ook maar verteld.. Anky en Edward rijden allebei met uitgedrukte hakken, Adelinde daarentegen heeft een horizontale voet..
.
IndianRose_ schreef:Je voeten moeten eigenlijk vrij horizontaal houden, maar als ik dit doe gaat mijn voet kantelen, wat pijn doet, dus ik let daar niet teveel meer op. Ik rijd gewoon licht, zonder in mijn gedachten 'vanuit dit of vanuit dat, met die spieren', gewoon zoals het lekker voelt

IndianRose_ schreef:Wat bedoel je precies met op je hakken staan? Want, aangezien die niet in de beugels zitten, hoe sta je er dan op?
Zolang je voeten niet te diep in je beugels zakken, of niet té veel bewegen, is het wel oke. Want als je te veel gaat letten op stilzitten en vanuit je knieën, dan ga je je opspannen volgens mij, is ook niet goed...
Ik denk echter dat het beter kan, zoek daarom een beetje de theorie erachter...