Wodka M (v. San Remo) impressie afgelopen tijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ursy

Wodka M (v. San Remo) impressie afgelopen tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 22:50

Wodka is een 9 jarige ruin van San Remo x Jacardo x Darwin

Na een aantal 'ongelukken' zijn we nu weer een tijdje aan het trainen en hebben we zelfs weer een wedstrijd gestart afgelopen weekende. Hopen dat we deze stijgende lijn blijven vasthouden!
Ik heb wat foto's geselecteerd van de afgelopen tijd, het is namelijk even geleden dat ik foto's geplaatst heb!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf september 2011 ben ik overgestapt naar een andere instructeur die er nog meer op hamert dat het paard mooi los van de hand van achter naar voren gereden wordt, de foto's hieronder geven dit misschien iets meer weer.
De foto's hierboven zijn van een tijd geleden.

De foto's hieronder zijn pas geleden gemaakt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We zijn haar aan het werk om de lengtebuiging beter te krijgen, daar heeft hij moeite mee. Ook vind hij het moeilijk om in de galop vlug te blijven en gesloten te blijven.
Laatst bijgewerkt door Ursy op 05-04-12 23:13, in het totaal 3 keer bewerkt

Balada

Re: Wodka M (v. San Remo) impressie afgelopen tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:55

blij te lezen dat die nu beter is, mooi dier. Lijkt enorm op mijn merrie ;)

ik vind je wel streng met je handen...maar dan weer minder op die wedstrijdfoto's.
Heb je daar al eens een opmerking op gekregen?

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:56

Wat een leuke uitstraling heeft je paard :j , ziet er fijn uit hoor! Wel mag je je linkerhand wat rechterop houden, was zo even een klein puntje wat me opviel. Verder vind ik hem iets in over-conditie. Rijtechnisch heb ik weinig op te merken, mooie hoofd/hals houding, fijne aanleuning en je houding is verder netjes. In de schouderbinnenwaarts zou hij iets meer lengtebuiging mogen en in de middendraf zou ik hem wat meer van achter uit willen zien. Verder een heel fijn beeld, ga zo door en succes ermee! :)

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:01

Wat een prachtig paard zeg! Ziet er al erg netjes uit! Je lijkt alleen idd wel wat streng met je handen (vooral je binnen hand) maar verder, ga zo lekker door! Ziet er top uit!

Frisssty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:04

Wat een mooi paard. Op sommige foto's lijkt het alleen of je niet echt recht zit. Op de wedstrijds foto's wel weer mooi :)

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 23:17

Balada schreef:
blij te lezen dat die nu beter is, mooi dier. Lijkt enorm op mijn merrie ;)

ik vind je wel streng met je handen...maar dan weer minder op die wedstrijdfoto's.
Heb je daar al eens een opmerking op gekregen?

Ik ben ook heel blij dat hij nu weer beter is!

Nee, ik heb geen commentaar gehad over een te strenge hand op mijn coupons, ik ben sinds een paar maanden wel van instructeur gewisseld die erg gefocused is op "van de hand af" , vandaar denk ik dat het beeld van de wedstrijdfoto's vriendelijker is.

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 23:19

KG_Images schreef:
Wat een leuke uitstraling heeft je paard :j , ziet er fijn uit hoor! Wel mag je je linkerhand wat rechterop houden, was zo even een klein puntje wat me opviel. Verder vind ik hem iets in over-conditie. Rijtechnisch heb ik weinig op te merken, mooie hoofd/hals houding, fijne aanleuning en je houding is verder netjes. In de schouderbinnenwaarts zou hij iets meer lengtebuiging mogen en in de middendraf zou ik hem wat meer van achter uit willen zien. Verder een heel fijn beeld, ga zo door en succes ermee! :)

Bedankt voor je commentaar!
Ik vind hem ook te dik, hij staat al op dieet maar hij lijkt van lucht dik te worden...Nog strenger op dieet zetten!

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 23:22

Ja, is enorm stressig als paardjes beginnen te sukkelen.... heb nu ook een probleem met een merrie, komt wel goed maar ik leef er te hard met mee.

Ik denk dat je instructeur heel goed is met die opmerking.... als je het wat tijd geeft, en op je zit werkt en traint, zal die galop wel verbeteren. Sommigen galopperen beter met een beetje opwaarts, zoals jij doet met je handen..... anderen - incl. mijn merrie- moet ik net lossen.

En ja, misschien een beetje te dik, maar dat gaat er wel af als die nu terug goed loopt, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 05:51

Ontzettend gave uitstraling heeft je paard! Mooie combinatie. Mij viel ook enkel je handen op.

Hopelijk blijft hij heel en heb je er nog heel lang plezier van.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:23

Prachtig aansprekend paard zeg! Helemaal mijn type, echt super gaaf. Jullie zijn een erg leuke combi en fijn dat je nieuwe instructie bevalt en waarschijnlijk dus wat beter bij je past. Vooral zo doorgaan. Probeer je benen mooi ontspannen af te laten hangen en aan te sluiten en ondanks dat je paard prachtig is toch voor je blijven kijken :) Succes met hem!

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:57

Wat een prachtig paard! Iets slanker zou nog mooier zijn, maar afvallen blijft lastig!
Ik vond je eerste foto's al fijn, maar af en toe net wat meer druk van voren lijkt wel, op de wedstrijdfoto's ziet dit er wel weer fijn uit en heb ik er eigenlijk niets meer op aan te merken! Lekker zo door gaan!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 07:46

Moderatoropmerking:
Reactie die niet voldoen aan de regels van HAW verwijderd.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:24

Amai, daar heb je zeker een knap dier! Hij mag inderdaad wel een paar kilo'tjes kwijt. :)

Omdat het haw is.. Je lijkt hier en daar als het ware wat in je onderrug te gaan hangen, probeer je meer te focussen op je buikspieren! :)

Het strenge in je hand vind ik persoonlijk heel erg meevallen, hier en daar je binnenhand maar aan het paard is geen extreem strenge inwerking in de mond terug te zien :)

wildfireS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:56

Wat een fijn paard :)

Mooi om het verschil te zien tussen een tijd geleden en nu. Ik mis wel een beetje de aansluiting van achter op alle foto's. Ik denk dat als hij de overtollige kilo's kwijt is hij nog simpeler zal gaan draven.

succes!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:36

Heerlijk paard om te zien,ik vind het dik zijn erg mee vallen?Ik zie toch voldoende bespiering.Ik vind jou hier endaar wat gespannen zitten.Maar julie zijn een knappe combinatie

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:20

Wat een mooi paard zeg!

Ik vind je een mooie zit hebben.
Hij is nog niet op je pinken te rijden, dus daar moet je meer aan werken. Ook op je been hulp wordt niet scherp en groot genoeg gereageerd. Dat is jammer. Hoe meer dat aanwezig is, hoe meer power het allemaal uit gaat stralen. Dat is allemaal wel aanwezig, het komt alleen nog niet naar buiten.

MTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:20

Wat een prachtig paard heb je onder je kont!
Je zit is erg netjes, soms wat streng met je handen misschien. En zo af en toe piano handjes.

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:28

Wat een mooi paard!!
Hij mag er soms wat meer doorheen, maar ik vind het er verder goed uit zien :)

MOONH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:38

Je kunt je benen misschien wat meer ontspannen, maar dat is het enige commentaar dat ik heb. Ook vallen de overtollige kilo's heel erg mee, ik denk dat het niet nodig is om hem op dieet te zetten. Veel succes nog! :)

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:18

Ziet er goed uit!
Ik vind jou zelf zo stoer zitten, vooral op die 1e foto! :)

joepluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:28

Het eerste wat in me opkomt is GAAF!
Zijn mooie foto's om naar te kijken.
Je zit heel netjes, hier en daar hangt de teugel heel iets in een boogje. En af en toe ben je wat te streng met je handen. Maar het ziet er echt goed uit. Veel succes samen!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 08:51

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de regels van HAW zijn verwijderd.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:49

Jullie zijn echt een hele mooie combinatie. Hij mag alleen wel een stuk meer afvallen. Hij is behoorlijk dik.
Ik zou, als rijtechnisch commentaar, wat hier verplicht is, hem af en toe wat losser door het lijf houden.
Hij oogt op de foto's wel mooi voor het oog maar je ziet dat hij niet 100% nageeft. Vooral in de galop
zou een fractie ronder net een wat fijner beeld geven denk ik waarbij hij ook losser door het lijf gaat lopen.
En om nog een beetje te mogen zeuren, voor het plaatje je handen recht op (moet ik zelf ook op letten :p)

xJanhy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:03

Wat een geweldig mooi paard heb je! Mag ik wel vragen waarom je met sporen rijdt? Zal vast wel goede reden voor zijn maar ben gewoon benieuwd haha!

bagheera2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:14

Wat heb je toch een knap paard...maar je vorige paard is ook nog steeds een knapperd hoor :D

Ziet er goed uit, zeker na jullie lastigere periode.

Wat mij dan weer op viel is dat je af en toe toch stiekem naar je knappe paard kijkt...ik snap het hoor, doe het zelf ook bij Bagh, maar mag het echt niet van mijn instructrice.

Wedstrijdfoto's zien er goed uit!