Ik wil niet als een klager gezien worden, maar het zit me gewoon echt niet mee.
Rijd ondertussen al van mijn 8 jaar en ben nu 24. Van iemand die al zolang in de paarden zit (wel soms even tussenuit geweest door omstandigheden) verwacht je dan toch dat die al behoorlijk kan rijden, wel niet dus. Ik heb vroeger altijd les gehad en dat ging toen eigenlijk best goed en mocht toen ook gewoon op de wat moeilijkere gevallen enzo rijden en dat ging allemaal wel best. Nu sind een jaar wilt niets meer lukken. Ik heb toen zelf een 3 jarige gekocht en deze staat nu al paar maand op de weide om et herstellen van een blessure. Met mijn ondertussen 4-5 jaartje ging alles vrij goed ze werd door iemand zadelmak gemaakt en ik reed ze door. We konden goed uit de voeten. Ze was met 2 vingertjes te rijden, kon al wijken voor de kuit, schouder binnenwaart, mee op wandeling, een kleine sprong maken. Het ging net zo goed en dan die stomme blessure (tijdens wandeling gebeurt). Ondertussen wil ik wat bijleren, want kreeg met haar al niets meer van les, maar lessen dus zonder eigen paard. Ik wil na al die jaren niet gaan hobbelen op manege paarden, maar echt terug op niveau rijden, maar hier loopt alles mis. Steeds als ik een plaats vind om te lessen (privé) krijg ik een onervaren vaak stijf paard om mee rijden en mag ik dan gaan betalen om een paard te gaan scholen (attent maken op de hulpen, stijfheid uit rijden, etc) en dit ben ik gewoon beu, want daar schiet ik eigenlijk niets mee op en ik moet er nog voor betalen ook. Ik zou zo graag eens wat verder gaan geraken dan schouder binnenwaarts en sprongen van 60 cm, alles julie begrijpen wat ik bedoel ?
Heb nu het idee dat mijn enige mogelijkheid is om mijn paard te verkopen en een paard te kopen dat al goed geleerd is waarmee ik meteen aan de slag kan, maar mijn paard verkopen, nouja
Als ik mijn paard niet verkoop moet ik het maar eens gaan opgeven en gewoon recreatief gaan rijden zonder verdere ambities, iets dat mij eigenlijk zou opvreten, want ik heb al die jaren prima lessen gehad en veel geld aan uitgegeven, dan is dat allemaal voor niets geweest...
Een Bokt oproepje zetten heeft misschien nut?