Vanmorgen had ik eindelijk weer eens wedstrijd op de manege. Ik reed weer op Dixie en dit keer voor het eerst in de F14, dit is vergelijkbaar met L1. Ons vorig topic: [RT-HAW] Wedstrijd met Dixie
Dixie is een manegepaard en echt mijn grote schat! Ik heb een enorme klik met haar en rijd gelukkig bijna elke week op haar.
Ze is liever lui als moe, een echte diesel. Moet eerst even opwarmen en dan gaat met veel moeite de moter werken. Ons grote punt is dan dus ook het voorwaarts rijden, een snelle reactie op me been.
Vandaag deed Dixie goed haar best. Had tijdens het inrijden nog wel een paar goeie bokken om me oren, maar de moter was aardig aan.
Punten waar we aan moeten werken:
* De reactie op me been moet echt nog veel beter! In een les heb ik dit uiteindelijk wel voor elkaar maar hier gaat wel wat tijd overheen. Als ze goed aan me been is knallen we er ook zo een goede middengalop uit, dit was vandaag niet voldoende. Ook gaat het wijken dan veel beter.
* Halsstrekken mag beter.
* Ik mag mijn benen nog stiller houden, ik ben hier de laatste tijd al erg mee bezig.
* Hakken uitdrukken wil ook niet altijd goed lukken, maar hier ben ik ook al goed mee aan het oefenen.
Oh ik had de proef trouwens gehaald met 214 punten (vanaf 210 heb je promotiepunt)
Hier het filmpje:
Groetjes Linda