Fjord Jordy aan het werk (dressuur)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jasminds

Fjord Jordy aan het werk (dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 13:21

Ik heb eindelijk nog eens foto's van mij en Jordy aan het werk, dus bij deze wil ik van de gelegenheid gebruik maken om ze even te posten en zo nog wat tips te verkrijgen.
Even wat meer info: We doen geen wedstrijden, we rijden gewoon recreatief dus geen specifiek niveau :) Het is even geleden dat we op les gegaan zijn en ik weet dat ik er aan toe ben. De punten die ik hard aan moet werken: mijn schouders hangen vaak door (heb ik heel veel last van want ik stap ook zo, tips daarover zijn zeer welkom!), mijn hand is niet vast (soms zijn mijn teugels wat lang), mijn hakken zijn niet altijd waar ze horen. En waarschijnlijk zijn er nog verschillende punten, die hoor ik graag :) Dus ik sta zeker open voor commentaar want ik wil er wijzer van worden, wel graag opbouwend :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Doei! :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:24

Ziet er op zich niet verkeerd uit ik zou alleen wel iets aan het gewicht van deze pony doen, deze pony zit echt op het punt voorbij gezond!

In mijn oogpunt is dat ook (een van de redenen) dat hij kort loopt van achter.

Geen punt op dat punt heeft mijn voormalige pony ook gezeten, nog wel erger zelfs.

http://94.100.114.79/1352400001-1352450000/1352431601-1352431700/1352431654_5_0q7D.jpeg
Voor

http://2.media.hyves-static.net/1351005129/6/u8x_/0/img1351005129.jpeg
Na

http://94.100.115.201/1352400001-1352450000/1352431601-1352431700/1352431670_5_I57P.jpeg
Voor

http://8.media.hyves-static.net/1351005175/6/pu9X/0/img1351005175.jpeg
Na

Einderesultaat:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YUOQD3QZ.jpg

Jasminds

Re: Fjord Jordy aan het werk (dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 13:41

@ Acera dankjewel! :)
@ Balou_K nee daar heb je gelijk in hoor, hij is te zwaar! Maar we zijn hard bezig met zijn gewicht en hij is ook al veel minder zwaar als dat hij eens geweest is hoor! Hij komt van dit : http://img268.imageshack.us/img268/8383/dsc0091nv.jpg maar we hebben inderdaad nog een weg te gaan!

Waaw, super hoe goed dat jou pony er nu uitziet! Respect daarvoor hoor!!!

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:52

Leuk beestje, idd een beetje erg dik, maar daar zijn jullie aan bezig dus dat komt wel goed.
Als hij is afgevallen en hij spieren heft opgebouwd zal hij automatisch wat makelijker buigen enz.
Vanwaar de keuze voor een mexicaanse neusriem?

Alyss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:17

Wauw! Wat een verbetering als je hem eerst ziet!
Als tip: let erop dat je je handen rechtop houdt! :)

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:44

Hee wat leuk!!! je hebt ook een topic.
Ik weet dat het bij hem erg moeilijk is om hem op gewicht te houden. Maar hij is idd dikker geweest. Lekker met hem trainen en hem in beweging houden. Leuk oom weer eens foto's van hem te zien!

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:18

Wat maakt het nou weer uit waarom ze een mexicaanse neusriem heeft?
Misschien vind ze het wel gewoon mooi? :)

Vind je houding heel mooi alleen je beugels zouden volgens mij wel een gat langer kunnen :)

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:22

Ik heb hem ook voor de mooiigheid.. Wanneer je hem niet aansnoert is hij niks niet strenger dan een gewone engelse neusriem :)

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:23

Ik weet niet of ik daar voor jou antwoord op mag geven jasminds. Maar zoals ik Jordy ken kan hij zich enorm sterk maken en een drammende tank onder je kont gaan lijken ipv het blije fjordje. Ik reed Jordy de laatste jaren met een hackamore, erg fijn vond ik. Geen dram sessie's meer. Dus verwacht dat het ze het daarom doet.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:33

HRE schreef:
Ik heb hem ook voor de mooiigheid.. Wanneer je hem niet aansnoert is hij niks niet strenger dan een gewone engelse neusriem :)

Echt niet? Ik dacht namelijk dat dit wel zo was.

Mijn excuses, dan heb ik niks gezegd. :o

Dit vond ik op de Bokt wiki:

Citaat:
Mexicaanse neusriem

Deze neusriem bestaat uit 2 lange, relatief dunne leren riemen die kruislings over de neus lopen. Midden op de neus worden ze bij elkaar gehouden door een rondje. Deze neusriem geeft optimale vrijheid aan de ademhaling, maar werkt pittig in als het paard de mond wil open sperren. Deze neusriem wordt vaak gebruikt door springruiters.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:02

zow toch even respect voor hoeveel die al is afgevallen maar er is nog veel werk aan de winkel :D

ik zou proberen wel in de galop je benen ook lang te maken en hem van achteren iets meer erbij te rijden

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:06

idd respect, op die foto die je plaatste als laatste is hij idd gevaarlijk dik. Gelukkig ben je nu lekker weer met hem bezig. Ga zo door!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:24

Jasminds schreef:
@ Acera dankjewel! :)
@ Balou_K nee daar heb je gelijk in hoor, hij is te zwaar! Maar we zijn hard bezig met zijn gewicht en hij is ook al veel minder zwaar als dat hij eens geweest is hoor! Hij komt van dit : http://img268.imageshack.us/img268/8383/dsc0091nv.jpg maar we hebben inderdaad nog een weg te gaan!

Waaw, super hoe goed dat jou pony er nu uitziet! Respect daarvoor hoor!!!

Nou daar zit al wel een reuze verschil in!! Jullie komen er ook wel :)

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:33

Hij mag idd wel wat kilootjes kwijt maar zo te zien ben je goed op weg!
Je ziet dat jullie zamen plezier hebben in het rijden en dat is belangrijk.

Leuk trouwens die aftekening op zijn hoofd!

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 23:00

Tnx voor jullie tips allemaal mensen!!! :) Ik ga er zeker rekening mee proberen houden, en als ik weer ga lessen kan ik die puntjes alvast even aan de man brengen.
Wat zijn gewicht betreft, bedankt allemaal voor de goeie moed! :) Het zal inderdaad nog flink werken worden maar we komen er hopelijk wel!
@Heidi tnx voor je antwoord meid! Wat je zegt heb ik inderdaad ook, Jordy is een pony die wel goed te rijden valt met een trensje maar op wandel oid is een back-up hebben vrij belangrijk, hij kan zich gevaarlijk sterk maken soms. Op dit moment was hij wel niet strak aangegespt, hij was erg rustig nu. Tnx voor het compliment meid, we doen ons best!! :)
Mijn beugels kunnen inderdaad langer, die krijg ik veel, dat zal mijn beenhouding wellicht verbeten in galop ook. Gaat gelijk een of meer gaatje(s) bij :P
@Jodi93 hihi, ik vind het altijd grappig iemand met dezelfde naam :) Als ik dat hoor roepen in de winkel ofzo denk ik altijd huh waar? :D

_Kimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 20:35

Allereerst: wat een leuk koppie heeft ie zeg!
Het lijkt alsof hij wat kort loopt (galopfoto), misschien zou je dat kunnen oplossen door veel figuren en lang en laag te rijden. Mijn fjord heeft daar ook nogal wel eens last van, maar doordat ze haar rug nu beter gebruikt, wordt het ook steeds beter. :)
Leuke combinatie zijn jullie trouwens!

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 00:31

Ongelovelijk, wat was hij dik zeg! Ik schrik ervan!
Heel goed dat jullie hier mee bezig zijn, goed op weg maar nog een lange weg te gaan.
Jullie zijn een leuke combinatie, het plezier straalt eraf, vooral de laatste foto is erg leuk.

Let wel op je pianohandjes ;)

SylviaPlath

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:29

Wat een prachtige Fjord! <3 Ik vind dat jullie er als een leuk duo uitzien! Aan de vroegere foto te zien was hij inderdaad wel heel dik, goed dat hij zoveel overtollige ballast kwijt is. Hij ziet er al een pak fitter uit.

Inderdaad een beetje op de lengte van de teugels letten - maar ik maak mij elke les ook meerdere keren schuldig aan doorhangende teugels, dus ik moet misschien eens naar mijn eigen advies beginnen luisteren:) . Voor de rest durf ik het (nog) niet zo goed aan om veel rijtechnisch commentaar te geven, want ik ben nog vreselijk groen, maar ik vind het er heel netjes uitzien! Succes nog met je mooie Fjord!!

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:35

wow die is al een stuk afgevallen hoor! ga zo door!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:10

Wow chapeau dat hij zoveel is afgevallen,
let er op dat je je hand netjes rechtop houdt, en contact houdt op je teugels, dit is ook fijner voor je pony.
Ik denk dat als je je beugels wat langer doet, je houding ook ten goede komt. Je trekt soms je rug wat hol? Doe je dit in het dagelijkse leven ook?
Voorderest Keep up the good work :D

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:15

Hij indd erg veel afgevallen zeg, hoop dat je het ook zo kan volhouden want dan komt het zeker te weten goed! Het enige wat me echt opvalt is je teugels soms in bogen hangen, maar dat geef je zelf ook al aan! ;)

nicollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:25

haha... wij zouden zeggen.. Lekker grasbuikje.. hihi.. liever iets te rond dan te dun.. (is er ingepraat bij me :P)..

Maar als je hem lekker in beweging houd komt het vast goed :d.. ! Leuk paardje!! ziet er veder netjes uit :D

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 20:08

Dankjullie voor de tips (en complimentjes! :) ) mensen! Ik ben er ondertussen al goed mee aan de slag gegaan, de beugels hangen een maatje langer en ik probeer mijn handen rechtop te houden. En tjah, mijn teugels, old habbits die hard maar het is al veel beter! :)

@MelissaV Ik trek inderdaad mijn rug soms hol! Ik loop in het dagelijkse leven net nogal naar voor, waardoor ik op mijn paard altijd een overdreven reactie voel om 'recht te zitten' waardoor ik effectief vaak overdrijf. Dit omdat ik het moeilijk heb om dus de 'natuurlijke' houding terug te vinden :) maar dat is zo'n punt waarvoor ik onder andere zal moeten gaan lessen, is moeilijk om zelf op te letten he :)
@Tylando leuk he! Het komt wel is voor maar idd niet vaak en zeker niet zo'n grote, maar dat onderscheidt hem van de rest :D

MOONH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:53

Ik vind je pony niet eens zo dik. Ik denk dat je van recreatiepaarden (en zeker koudbloeden) niet kan verlangen dat ze net zo'n maatje hebben als wedstrijdpaarden. Er kunnen wel een paard kilootjes af, maar vooral bij een fjord hoort een maatje meer gewoon.
Wat ik wel verwarrend vind is dat je hem op 2 foto's netjes in de krul hebt en op de andere foto's niet. Lukt de krul al goed? Daar kan je misschien nog aan werken. Maar dat is sowieso heel moeilijk bij een fjord, en vooral de jouwe, die heeft een hele gespierde nek. Zorg dat het geen trekspelletje gaat worden als je hem in de krul wil zetten, want dat word het nog al eens bij zulke gespierde paarden. Met een trekspelletje zul je toch nooit winnen.
Vooral op de 8ste foto (ja ja, ik heb ze geteld!) zit je heel netjes. Er zijn ook weer foto's bij waar je vreselijk zit, maar dat maakt niet uit. Iedereen moet het leren. Anky van Grunsven die zat vroeger ook vast zo op het paard! Maar je zit op de 8ste foto is heel goed, als je zo altijd probeert ze zitten komt het vast wel goed!
Leuke combinatie zijn jullie trouwens! Veel succes. :)

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:00

Allereerst, wat een super leuke fjord! beetje dik mischien, maar dat komt vast wel goed wanneer je er veel mee doet. je hebt hier en daar wat minpuntjes, maar dat is vooral je zit/handen/benen. zoals al eerder is gezegd, op de 8e foto is je zit weer primá.
Ik denk dat het gewoon puntjes zijn wat jij jezelf elke keer weer moet blijven herhalen, en zelf op moet blijven letten ( en uiteraard samen met je instructeur die je zo nu en dan even op je kop geeft wanneer jij je benen weer naar achter/voren legt bijvoorbeeld )
Moet helemaal goed komen, als je er maar veel aandacht aan besteed :D