Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zijn een teken van onbalans. Rumpleteaser schreef:Marieke97 schreef:Ik heb geen eigen paard en op de manege kan ik niet zomaar zonder zadel gaan rijden,
Je kunt dit toch gewoon even voorleggen aan je instructeur? Bij ons wordt regelmatig zonder zadel gereden, is een goede oefening!
senna21 schreef:Wiebelvoetenzijn een teken van onbalans.
Zitles is níet krampachtig stilzitten. Het gaat juist om de ontspanning.
Ga rustig rechtop zitten; zorg dat je met schouders, rug en bekken goed rechtop zit en los/ontspannen zijn.
Je bovenbenen laat je ontspannen afhangen. Je knieën en onderbenen leg je aan (niet knijpen);hakken druk je wat naar beneden en ontspan je enkelgewricht.
Met lichtrijden maak je een soort kleine circelbeweging (rondje) met je heupen, niet op en neer zoals de meesten denken.
Probeer tijdens de draf je voor te stellen hoe je dit rondje maakt tijdens het lichtrijden.
Je enkel moet blijven veren.
Succes
Alyss_ schreef:Zonder zadel mag bij ons op de manege ook niet meer sinds er ergens een meisje vanaf is gevallen en zo haar rug heeft gebroken. Haar ouders zijn toen een rechtszaak begonnen en hebben die gewonnen.
Maar misschien zou je wel een stuk zonder beugels mogen rijden?
Marieke97 schreef:Alyss_ schreef:Zonder zadel mag bij ons op de manege ook niet meer sinds er ergens een meisje vanaf is gevallen en zo haar rug heeft gebroken. Haar ouders zijn toen een rechtszaak begonnen en hebben die gewonnen.
Maar misschien zou je wel een stuk zonder beugels mogen rijden?
oh, wat naar! Ja, ik rij wel eens zonder beugels dan zit ik wel een stuk stiller met mijn voeten!

aan mijn instructrice vragen? Kan het proberen! Marieke97 schreef:deruijter inderdaad dat dacht ik ook!aan mijn instructrice vragen? Kan het proberen!
_horselovee_ ik ga dan wel een beetje klemmen ja. Moet ik opzoek naar een andere manege? Ik wil nog wel een proefles nemen bij een andere manege om te kijken hoe het daar is. Mischien is daar betere begelijding.
picassojava oke dankjewel. Maar ik hoef mijn knieën toch ook niet helemaal naar buiten te drukken?

daar moet ik eens goed over na denken... Ik kan wel een goede instructrice zoeken maar ik weet niet of er hier in de buurt een te vinden is, natuurlijk kan ik altijd kijken. Maar ik wil er wel op de fiets heen kunnen eigenlijk want anders moeten mijn ouders me de hele tijd brengen en ik weet niet of ze dat willen. Hoe vaak per week ging/ga je daarheen?