Nou, ik ben eigenlijk een beetje in de war. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar ik kan het antwoord dat ik zoek, niet vinden. Ik heb een hele leuke ponnie die het altijd heel leuk of moeilijk(?) vindt om gewoon te galopperen. In de bak gaat dit vrij goed, maar op buitenrit kan ik haar heel moeilijk houden. Nou las ik dat je beter niet met een paard dat een slechte achterhand veel voltes rijdt, maar, moet ik om te stoppen haar dan juist wel op de volte rijden?
Nou is mijn vraag, wat moet ik doen? Terugtrekken zodra ze te hard gaat? Juist de achterhand eronder zien te krijgen en dan daarna terug te nemen? De een zegt dat je gelijk aan de teugels moet gaan hangen en de ander zegt nee, eerst de achterhand eronder anders neem je haar ontzettend op de voorhand terug.
Wie o wie kan mij vertellen wat ik moet doen als mijn paard te hard gaat? En op de volte zetten is dus GEEN goed idee om haar balans beter te krijgen?
Ga er morgen meteen mee aan de slag!

en dus moet je van het hoofd, en vooral de teugels en het bit afblijven! Hoe hard hij ook gaat, niet gaan trekken en rukken maar probeer op je zit terug te rijden. Vaak als je toch gaat trekken om hem terug te nemen aan zijn hoofd, heb je grote kans dat hij nog harder gaat scheuren omdat hij uit balans raakt en dat is niet je doel.