ben er eindelijk achter waarom mijn paard met z`n hoofd schud! ze heeft namelijk erg last van dr mond hoeken! ze heeft er geen wonden zitten maar ik mag er zeker niet aan komen! en er zit een soort eelt op. ik heb dit pas vandaag ontdekt, wat kan ik hier aan doen? ik rijdt altijd al met bit ringen wel ben ik af en toe streng met mn hand en trek ik stoms aan ze mond (ja ja ik weet het domme ikke
) en ze heeft dus een dubbel gebroken bit met bit ringen er aan! nou heb ik er wat zalf op gesmeerd maar dat is er omdat ze de hele dag staat te eten zo weer af! dus wie weet een oplossing voor dit probleem? een ander bit /zalf /zachtere hand?? het gekke is dat ze soms hele stukjes fijn kan lopen zonder met dr hoofd te schudden! wie heeft er een oplossing voor mij? of ervaring? want ik heb dit bij geen ander paard (ik rijdt op t moment 2 paarden) mee gemaakt! dus ik denk dat dit paard er gewoon er gevoelig voor is! bitloos rijden vindt ik echt helemaal niks en zou het echt heel erg graag op een andere manier oplossen!tips zijn dus heeel erg welkom!
maar dat heeft er dus ook met de pijn in de mond hoeken te maken ?! de sperriem zit gewoon dat er nog 4 vingers tussen zitten en die zit ook niet op het punt waar het pijn doet, en over de bit ringen kunnen die ook gaan schuren dan? want zijn toch juist omm zacht te zijn voor de mond en ze zijn ook van rubber?! bit heb ik trouwens bij haar gekocht maar ze is altijd gevoelig op dr mond geweest maar de laatste maanden is het steeds erger geworden
en voor je paard ook niet.
)