Vandaag heb ik na enig over gehaald te zijn een wedstrijdje gereden in de B. Had al en tijd geen wedstrijd meer gereden maar het begint door vanmiddag toch wat te kriebelen, dus we gaan maar eens kijken voor een startkaart.
Enigste wedstrijd ervaring als combinatie is onderling L1, dat is altijd prima gegaan met leuke punten. Guarneri is een 7 jarige merrie ( Sunnyx Flemmingh), ik heb haar nu ruim een jaar alweer. Niveau van trainen is soms nog net B waardig (zie filmpje van de proef, dan snap je het wel..
) En soms loopt ze echt super en dan (heb ik het gevoel althans) dat ik dikke winst ga rijden in de M. Maar over het algemeen trainen we +/- L. Zijn bezig met mijn zit (rug klachten, had ik vandaag ook last van, is moeilijk voor mij dan om recht te zitten en benen stil te houden). Verder op het scherp maken van mijn linkerbeen, buiging, over de rug heen, meer op achter en de overgangen terug. Ze heeft neiging om rechts vast te houden.
Tijdens de proef was ze.. een klein beetje bang voor de hoek
(valt nauwelijks op, maar ik zeg het toch maar even..) Dit heeft veel invloed gehad op een aantal oefeningen. Was daardoor iets gespannen en kwamen bepaalde oefeningen niet helemaal lekker uit de verf. Middenstap kan zij toch wel erg goed over het algemeen en nu was het iets wat krabbelig. Hals strekken, tsja, Neri was weri met hele andere dinge bezig, mijn fout ook. Had het beter voor moeten bereiden ipv in 1 keer losgooien, ja dan is het ook wel erg uitnodigend. Maar hè, paard was niet de enige met zenuwen.. Losstappen, paard doet het top, ik moet beter zitten

Same story. Typische Neri-foto, ze kijkt stiekem toch nog om haar heen

Wilde het persé op mijn zit doen, paard doet het wederom super, net niet helemaal vierkant maar dat kan ik wel door de vingers zien

Ze buigt niet echt bepaald

Aah schattig!

Paard en ruiter waren moe..

Je word toch gewoon bij als je dat hoofdje ziet!

Proef+stukje losrijden
p.s: nieuw zadel is ook onderweg
wat doet mijn paard daar?? Lijkt er echt op!
. je rijdt idd vriendelijk, maar ik zou persoonlijk je teugels iets korter pakken en je handen niet omhoog doen als ze schrikt. voor de rest ziet het er leuk uit en jullie komen er wel
Maar ik ben het met alles eens en dank je wel!
) Ik denk dat ze een beetje moeite heeft met haar rug, maar daar gaan we haar binnenkort een extra handje mee helpen. Hoe, weet ik nog niet precies omdat ik al snel uit kom in de alternatieve geneeskunde waar ik als biologie kneus niet bepaald fan van ben..
)