ff TUTTE *\o/*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

ff TUTTE *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:07

Hey Bokkers..

Vandaag ff een penny dagje gehad.. Soms zo heerlijk!
Du shup paard van stal.. Poetsen, knotte en de camera erbij!
Hij was lekker vervelend!

Nr 1 Calida Vlietstede
3 jr.
PRE Andalusier
Valk geboren Word schimmel

Zijn nu bezig met doorrijden wat super goed gaat.
Moeten alleen nog wat kilootjes bij op.

1,
Afbeelding

Maar 1 foto van deze merrie..
Zijn allemaal een beetje wazig geworden.

Cool Boy
KWPN
Ruin
First Junior x Weltmeyer
4jr.

1,
Afbeelding

2,
Afbeelding

3,
Afbeelding

4, Rustig aan beginnen met gymnastiseren.
Afbeelding

5,
Afbeelding

6,
Afbeelding

7,
Afbeelding

8,
Afbeelding

9, Ik wou een pasje veruimen :') ,, maar hij spong aan en ik had was er niet op voorbereid.
Afbeelding

Ik ben erg trots op mijn ruin.
Het rijden gaat erg goed.

Ik ben nu vooral erg veel bezig met gymnastiseren, veel verschillende hoofdhalshoudingen.
Rond, Diep, Laag, wat meer boven in etc.
Dit ook erg vlot achter elkaar aan.
We rijden veel tempo wisselingen.
En schakelen enorm veel.

We zijn dus vooral bezig met tempo controle.

bedankt voor het kijken
En het zou leuk zijn als je een reactie achter liet!

Jitske

Re: ff TUTTE *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:52

YRT -> HAW

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:08

ziet er netjes uit :) maar je mag wel wat meer rechtop zitten :j verder niks op aan te merken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:37

Dankjulliewel!
Erg leuk hoor de positieve berichten.
Inderdaad moet ik iets meer rechtop gaan zitten.

Alleen vind ik dit erg lastig met het trainen.
Als ik hem in wedstrijd houding heb zit ik zelf ook beter.
Doordat ik dus veel aan het schakelen ben, en veel met het hoofhalshouding bezig ben, vergeet ik mezelf een beetje.
Dat is wel een punt om aan te werken.

Maar goed, hij loopt (vind ik) vrji goed voor een 4 jarige.
Vorige maand ons 1e concour gehad en hebben we 186 punten bij elkaar gereden dus absoluut trots.
As zaterdag zouden we ook cc hebben, alleen ivm Rhino!!! is het afgelast.

Ik ga vd week nog een paar foto's plaatsen zodat jullie het van een ander moment ook kunnen bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:31

Nou ben ik misschien niet zo aardig, maar volgens mij pas jij helemaal niet in het zadel met je bips? En op foto 4 zit je heel erg scheef. Ik kan niet precies zien wat je daar nu aan het doen bent?

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:10

Nou ga ik ook niet erg vriendelijk overkomen, maar jij rijdt de 3 jarige op dit moment door???En met de 4-jarige werk je erg aan de hoofdhalshouding en het schakelen? Ga je niet een beetje te snel, ik vind de 3 jarige nog heel veulenachtig tonen, en de 4 jarige is nog erg slap, vooral achter, wellicht dat ie daarom aansprong in galop ipv verruimde toen je het vroeg?
Verder kan ik alleen maar meegaan in wat Joolien al zei, je zit op de ene foto scheef en op de andere weer te ver naar voren, kortom jouw balans op deze foto's is niet optimaal om zulke jonge paarden te rijden, en ik vind dat je bezig bent met schakelen en hoofdhalshouding, absoluut geen excuus om niet op je eigen houding te letten.Ik vind oo kdat je de 4-jarige erg kort en in de krul houdt, achter lootp ie helemaal niet, en van voren mag je hem veel losser houden...de neus moet eruit.
Ik stel me overigens vragen over jouw gewicht in combinatie met het rijden van piepjonge paarden...

Edit; ik heb het filmpje van jou op Yvette gekeken 1e keer los in galop, en sorry als ik je nu heel erg kwets, maar ik begrijp niet wat jij daar aan het doen bent, het paard geeft duidelijk aan dat het niet te doen is voor haar, je zit haar verschrikkelijk in de weg en laat haar de eerste keer aanspringen in de verkeerde galop, ze doet in principe wel wat jij vraagt, je zit op de verkeerde kant en drijft met je binnenbeen....

grytsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 02:07

Ik vind jou niet streng met je handen inkomen maar probeer wel je handen lager te houden. Je moet een rechte lijn kunnen trekken van elleboog/hand/mond. Probeer je paard vw/nw te rijden. Hierdoor leert je paard zijn rug te gebruiken, in balans te lopen, op eigen benen lopen en je hand te volgen. Daarnaast zou ik als ik jou was kijken voor een ander zadel, want deze is qua inch te klein voor jou waardoor je voorover gaat zitten en je paard onbewust op de voorhand zet. Met een groter zadel heb je voor jezelf meer ruimte om op je 'kont' te gaan zitten.
Verder vraag ik mij ook af wat voor oefening je doet op foto 4. Het lijkt op wijken, maar zit je er inderdaad scheef op. Probeer je gewicht op de bal van je voet te verplaatsen naar de kant waar je paard naar toe gaat hierdoor zit je automatisch op je juiste zitbeenknobbel. In dit geval dus voor jou rechts, je zit nu naar links. Altijd recht op je paard blijven zitten, ook op een volte.
Rechtuit = op beide zitbeenknobbels
Naar links = op je linker zitbeenknobbel (wel recht blijven zitten dus)
Naar rechts = op je rechter zitbeenknobbel (ook hier wel recht blijven zitten)

Succes..

edit: foto 4 nog een keer goed bekeken, is geen wijken. Lijkt eerder een keertwending om de voorhand met verkeerde stelling :?

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:39

Moderatoropmerking:
Ik heb wat reactie's verwijderd die niet aan de regels van HAW voldoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:04

grytsje schreef:
Ik vind jou niet streng met je handen inkomen maar probeer wel je handen lager te houden. Je moet een rechte lijn kunnen trekken van elleboog/hand/mond. Probeer je paard vw/nw te rijden. Hierdoor leert je paard zijn rug te gebruiken, in balans te lopen, op eigen benen lopen en je hand te volgen. Daarnaast zou ik als ik jou was kijken voor een ander zadel, want deze is qua inch te klein voor jou waardoor je voorover gaat zitten en je paard onbewust op de voorhand zet. Met een groter zadel heb je voor jezelf meer ruimte om op je 'kont' te gaan zitten.
Verder vraag ik mij ook af wat voor oefening je doet op foto 4. Het lijkt op wijken, maar zit je er inderdaad scheef op. Probeer je gewicht op de bal van je voet te verplaatsen naar de kant waar je paard naar toe gaat hierdoor zit je automatisch op je juiste zitbeenknobbel. In dit geval dus voor jou rechts, je zit nu naar links. Altijd recht op je paard blijven zitten, ook op een volte.
Rechtuit = op beide zitbeenknobbels
Naar links = op je linker zitbeenknobbel (wel recht blijven zitten dus)
Naar rechts = op je rechter zitbeenknobbel (ook hier wel recht blijven zitten)

Succes..

edit: foto 4 nog een keer goed bekeken, is geen wijken. Lijkt eerder een keertwending om de voorhand met verkeerde stelling :?

dan weet ik niet hoe jij een keertwending rijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:21

Niks dreigend aan hoor gewoon de waarheid.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:24

Ik breek hier even in, het is niet netjes en daarbij ook niet toegestaan om PB's openbaar te maken.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:25

Ik vind het beide niet netjes ..

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:26

Zeg, als jij enkel positieve commentaren wilt moet je enkel positieve dingen laten zien,maar dat deed je niet,dus ga ik er vanuit dat je wel volwassen genoeg bent om negatieve kritiek te ontvangen, je kunt daar ook iets positiefs mee doen.
Ik ben ook gewoon eerlijk, ik zeg je wat ik zie...soms is de waarheid heel hard, daarom heb ik volgens mij meermaals letterlijk geschreven, sorry als ik je nu heel hard kwets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:35

TS, in plaats van zo op je teentjes getrapt te zijn, lees eens goed de reacties door en ga eens goed te raden bij jezelf. Zit er niet iets van waarheid in? Probeer er juist van te leren ipv van zo te reageren.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:39

Het zijn een 4 en een 5-jarige en niet 3 en 4.
Ik vind je ook niet goed in het zadel passen, een grotere inchmaat lijkt me beter voor jou.

Over je website, het is handelsstal en niet handelstal.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:40

KarinvdM schreef:
Ik vind je ook niet goed in het zadel passen, een grotere inchmaat lijkt me beter voor jou.

Het zijn wel 3 en 4 jarige tenminste volgens de OP :)

Ramarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:42

Ik sluit me aan bij freeride..

Mijn mening is dat dit paard nog veel te jong is om zulke oefeningen te doen..en misschien inderdaad een wat ruimer zadel..prettiger voor jou en prettiger voor het paard..

Lijkt mij gewoon zeer oncomfortabel voor het paard als jij tijdens het draven continu op het achterste deel van de lepel terecht komt..

Zijn maar tips en adviezen, wat je ermee doet, is helemaal aan jou..

Succes verder!
Laatst bijgewerkt door Ramarant op 04-03-12 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:43

Wat een rare PB van TS.....
Staat je netjes.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:52

Waarom heb je de foto's verwijderd TS?
Van commentaar en tips kun je leren, dat het niet altijd even vriendelijk overkomt is wel jammer.
Maar als je het goed leest kun je er denk ik wel wat mee, volgens mij heb je leuke paarden onder je kont. :)

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:54

KarinvdM schreef:

In de openingspost zie ik toch duidelijk dat de valkmerrie 3 jaar is en de ruin 4 jaar?
Of kijk ik ergens overheen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:54

Elin_ schreef:

die "4"-jarige is van 2007. We leven nu in 2012 en dan is hij dus 5 jaar oud.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:56

KarinvdM schreef:
Elin_ schreef:

die "4"-jarige is van 2007. We leven nu in 2012 en dan is hij dus 5 jaar oud.

Ah ja, jij hebt ook wiskundig inzicht in het weekend, dank u voor de correctie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:57

Desalniettemin blijft het dat de ts niet in dit zadel past. Ook al is een paard 10 jaar.

Ramarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:59

Zeer jammer, hier is duidelijk te merken dat TS niet gecharmeerd is van opbouwende kritiek. Als men om een mening vraagt kun je kritiek verwachten. Uit dit kritiek moet men na gaan denken of er punten zijn die inderdaad verbeterd kunnen worden. Uiteindelijk komt dit kritiek alleen maar ten goede voor zowel het paard als voor zijn ruiter..

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:14

wellicht had ik mijn reactie vriendelijker kunnen neerzetten, maar de aardige woorden ontbraken me op het moment dat ik zoveel onaardige dingen zag.
Ik ben er echt van overtuigd dat zeker jonge paarden niet overbelast mogen worden, ze zijn nog in de groei, en daarnaast vind ik het ontzettend belangrijk dat het inrijden, doorrijden van jonge paarden en corrigeren van paarden heel correct gedaan wordt;
Als ik dan zie dat iemand met echt een hoger lichaamsgewicht tov niet zo'n heel groot lichaam haar paarden echt in de weg zit en oefeningen met ze doet die voor niemand hier duidelijk zijn, spring ik blijkbaar op de bok van de kar ter verdediging van deze paarden, maar zoals ik ook al zei in mijn reactie op het topic, sorry als ik jou, de TS, of anderen daarmee kwets, ik kijk altijd naar de combinatie, maar vanuit het paard, en zoek naar het blije en vrije rijden, dit heb ik gewoon echt niet terug gezien.