Mijn haflinger Marlou is word in April 4 jaar. En mam en een vrouw die weet hoe je paarden in kan rijden (was toen bijrijdster op Marlou) zijn al druk bezig geweest met het in rijden. Dat is allemaal gelukt en de basis zit er nu helemaal in!
die vrouw heeft een eigen paard gekocht en is gestopt met inrijden, sowieso omdat het allemaal goed ging.Maar de laatste tijd niet meer. Als er iemand aan het longeren is, of les krijgt in de bak, wanneer jij aan het rijden bent, gaat ze er zo vandoor naar iemand die in de bak loopt. Als je aan het stappen bent doet ze alles helemaal braaf enzo. Zo gauw je gaat draven loopt ze meteen midden draf, als je haar dan in arbeidsdraf hebt gekregen gaat ze zomaar uit het niets andere mensen aan rijden (doet ze ook als je haar alleen middendraf laat lopen). dan schiet ze er van door en als diegene waar ze naar toe sprint niet aan de kant springt, kan ze nog eens echt aan rijden. Tot nu toe stopt ze net op tijd.
Ik krijg nu ook les van een instructrice om de kleine kneepjes er nog in te doen, aan de teugels etc. Maar ze moest een keertje buiten de bak gaan staan les geven, omdat Marlou haar steeds aanreed.
Nu mijn vraag, en je hoort hem natuurlijk wel aan komen, wat kan ik doen om haar dat af te leren?
(we zijn al gestopt met freestylen, mijn instructrice dacht dat het misschien deels daar aan ligt.)
ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen
alvast bedankt!
xxx

)