chantal_bel schreef:ken er 1 doet het al vanaf veulen af. Zelfs gewoon met het wandelen aan het halstertje kleppert ze al met der lippen
Bij ons is het alleen met het hoofdstel.Navanja schreef:Klapperen is over het algemeen stress... Of eigenlijk, ik zie het alleen maar bij paarden die traumatische ervaringen hebben gehad in het verleden, een ernstige blessure hebben gehad of op dat moment hebben.
Door bijvoorbeeld teveel druk, of druk op verkeerde momenten (zagen e.d.) maagzweren, slecht gebit. Enz.
Mag ik vragen hoe je weet dat het paard ontspannen was? Ik heb nog nooit een ontspannen paard met zijn lip zien klapperen, echter alleen zwaar gestresste paarden.
Je voelde wel dat ze heel onspannend was.Slecht gebit kan inderdaad wel.
daantjuhhh schreef:Klappert ze met der lippen?
Of met haar kaak?
Mijn merrie klappert altijd met der kaak als ze lekker ontspannen wordt.
En loslaat.
Haar kaak laat ze dan ook letterlijk los en die kleppert dan.
Ze klappert met haar mond.Iets vergeten,ze heeft har tong tussen haar tanden,micchien helpt het ietsNeverGiveUp schreef:Mijn paard begint die dingen te doen als we 'te ver' gaan. We zijn hard aan het werk, we doen nog iets extra's en dan merken we dat hij begint te klapperen met zijn lippen of zijn tong uitsteken (zelfs als we bitloos rijden)
Dan wordt het lastig en moeilijk en dan doen we dat eventjes en dan stoppen we om te belonen...
Bij een ander paard kan het misschien weer heel wat anders betekenen maar bij Blade is het overduidelijk dit

We reden gewoon even zonder zadel,klein stukje draven dus niet echt moeilijk.