Ik ben bijna een jaar bezig met les, 2 keer per week. Galopperen doe ik nu een aantal maanden, en ik merk dat de controle in galop lastig is.
Eerst even wat wel goed gaat: op de hoefslag blijven lukt inmiddels goed, ik raak de beugels niet meer kwijt, en het aanspringen in galop zelf gaat ook meestal direct goed.
Probleem is, om in galop te blijven. Ik ben dan zo bezig met mijn zit, met ademhalen, met teugels op maat maken/houden, dat ik niet drijf en dan gaat het paard dus vaak bij de bocht terug naar draf. En het stomme is: dit gebeurt zo vaak dat ik het echt wel weet, maar het voorkómen is dus een ander verhaal.
Ik weet hoe en waar ik moet drijven, maar tjemig, goed blijven zitten is al vrij lastig voor me en dan ook nog zonder te klemmen goed drijven??
Volgens de instructrice is het een kwestie van veel doen en ervaring
en dat snap ik, maar misschien hebben jullie meer tips? Of wil ik het te snel??(Dan nog even dit: in een ander topic ergeren mensen zich aan domme types die vragen stellen die al honderd keer zijn behandeld. Over dit specifieke probleem heb ik met de zoekfunctie niets gevonden, maar als er al een topic hierover is, dan word ik daar graag naar verwezen.)
en dus ook: jong niet geleerd, oud meer moeite! Maar doorgaan zal ik zeker.
).
) en dat mag ook al niet.
).
).
.
!