Nogmaals: ik denk dat mijn houding in het betreffende topic meer een pechdag was, en dat ik nu een beter beeld kan geven.
Mijn vriend heeft vandaag 2x 10 minuten gefilmd, wat ook bijna mijn gehele training was. Ik ben bezig met wisselen van hoofd-halshouding, en veel met mijn eigen houding (handen!!). Duncan laat een paar keer in deze filmpjes zien wat voor fantastische giraffe hij wel niet kan zijn. Hij pakt op zo'n moment het bit vast, kop de lucht in en GAAAAAN. Dit doet hij nu ik probeer mijn handen meer te dragen. Hij merkt dat ik aan het zoeken ben naar de juiste positie, en maakt hier vervolgens keihard misbruik van. De onderhals komt er dan op, en vanaf dat moment heb ik niks te vertellen. Ik probeer dan gewoon los te laten, zodat hij niks heeft om tegenin te gaan, zodat ik hem daarna weer op kan pakken. Hij doet dit vooral wanneer hij wat heet wordt door bijvoorbeeld het galloperen, dus daar wacht ik dan vervolgens weer even mee.
Voorgesteld hebben we ons eigenlijk wel in het vorige topic, maar hierbij nogmaals:
Duncan: Sir lui van de Zuuthoeve x Weltmeyer II, bijna 8 jaar. Sinds 2 jaar in mijn bezit en van arrogante, dominante, verwende k*tknol veranderd in een werklustig dressuurpaard die gek is op knuffels. We komen echt van heel ver weg, dus ik ben allang trots op de huidige stand van zaken. Sinds oktober vorig jaar aan de wedstrijden, en dat gaat super ( 4 starts - 5 winstpunten - 3x winst)
De filmpjes zijn echt lang, dus hierbij
voor de mensen die alles bekijken 
Kom maar weer op met commentaar!!

). Hij gaat gedurende de training steeds fijner lopen iig, is leuk zo'n groot verschil te zien! Ik mis nog een beetje lossigheid in de rug en hals, van mij mag je nog wat meer wisselen in hoofd-halshouding, tempo en buigingen zodat hij echt helemaal door zijn lijf gaat lopen
Pak hem vervolgens rustig weer op en draaf aan.

2 benen eraan 2 handen duidelijk sluiten en wachten tot hij weer komt, is hij ontspannen, direct mee ontspannen! je bent op de goede weg!