Nieuwe aanwinst: 3,5 jarige Unaniem x Ferro hengst!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Nieuwe aanwinst: 3,5 jarige Unaniem x Ferro hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 21:05

Dag bokkers :D

16 februari zijn we wezen kijken bij hem... en 18 februari stond die al bij ons op stal.. Maak hier kennis met mijn knappe man, Daylight.

Daylight is een hengst uit 2008 van Unaniem x Ferro. Verder kent hij vrijwel nog niet veel. Hij is nu zo'n 3 maand onder het zadel.

Advertentiefoto... hier werd ik verliefd op :+:

Afbeelding

Video van vandaag *\o/*

][img]

Reacties zijn welkom :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:09

Ik zou m lekker nog een paar maanden het land opgooien, wat een pup nog.
Maar goed, dat ga je waarschijnlijk niet doen, dus dan maar rijtechnisch commentaar. Hij is onregelmatig, ik kan niet goed beoordelen maar het lijkt wel of dat komt doordat je hem van voren wat tegenwerkt. Probeer niet zo te rommelen aan zijn hoofd, maar activeer hem met je been, zet hem aan het werk en laat het hoofd nog even met rust.

Ps, je topic staat niet goed, het moet in the picture zijn.

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Nieuwe aanwinst: 3,5 jarige Unaniem x Ferro hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:15

een mooi paardje, maar ik zou eerst aan het voorwaarts tempo werken en daarna aan de nageeflijkheid, meestal komt die dan vanzelf! eerst tempo en dan de rest!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 21:19

Hij is niet onregelmatig, wel is de draf niet zijn sterkste punt. Het land opgooien is idd geen optie ;)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:27

Vind dat je hem netjes rijd en je bent naar mijn mening goed bezig zo!!
Wel vind ik soms zijn passen achter wat kort. Ene moment trekt hij hem actief op en andere moment draaft hij achter weer vrij kort.

Heb je hem al een keertje na laten kijken of zijn spieren los laten
Masseren? Die jonge dieren zijn nog niet veel gewend, misschien wat stijfheid wat los gemaakt moet worden?

Succes met hem! Vind het helemaal geen pup om te zien, lekker mee aan de slag gaan :j

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:05

Melanie_B schreef:
Hij is niet onregelmatig, wel is de draf niet zijn sterkste punt. Het land opgooien is idd geen optie ;)

Ik zou niet zeggen dat draf niet zijn sterkste punt is gezien je een jong paard hebt wat nog veel moet leren.
Maar wat minder gerommel aan de teugels van jou kant zal al wat verbeteren. En verder gewoon focussen op het voorwaarts houden. (:

Nerol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:10

Ik ben het met Joolien eens! Hij oogt inderdaad onregelmatig, maar is dat niet constant! Niet te veel plukken aan de voorkant, laat hem lekker voorwaarts op eigen benen lopen, dan komt de rest vanzelf! Verder een erg mooi paard! Succes ermee!

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:23

Unaniem x Ferro! Dat trekt mijn aandacht! Gave combi!

Ik zie inderdaad ook wat onregelmatige passen, maar kan niet zien of het takfouten zijn of dat het aan de bodem ligt. Ik zie hem liever wat meer op lengte en lang-laag. En wat hierboven ook is gezegd, laat die voorkant los. Komt vanzelf. Succes!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:36

Ik zou je een tip willen geven mbt je armen/handen.
Als je gaat staan tijdens het lichtrijden til je je handen op, en als je gaat zitten dan gaan je handen naar beneden. Dit geeft veel onrust in de paardenmond en deze beweging zie je regelmatig terug in de beweging van je paard zijn hoofd. Ergens heb je dus spanning in je schouder/bovenarm/elleboog/onderarm of pols.
Hier zou ik echt even aan gaan werken, anders krijg je nl geen stille verbinding met de paardenmond.

Verder veel rijplezier.
leuk paardje!
Hij loopt al best netjes voor de korte periode dat ie onder het zadel is.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:40

hij heeft takt fouten, en inderdaad zie ik hem liever lang en laag, op deze wijze zet hij alles vast, en ik zou persoonlijk van de hoefslag af blijven.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:07

Leuk paard, leuke combinatie.

Ik zie vooral dat je voorzichtig bent met rijden. Je probeert teveel te regelen. Jong paard, lekker op eigen benen laten lopen. Ben het met een aantal bokkers eens: Lang-laag rijden en rijdt niet constant over de hoefslag.

Maar zeker een leuk paard.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:27

Leuk paard, geniet er van.
Paard heeft nog wat moeite met balans, logisch als hij zo kort onder het zadel is.
Goed dat je hem bij de les probeert te houden en niet alleen maar laat flierefluiten.
Ik zou persoonlijk wat meer afwisselen in tempo, verder lekker zo doorgaan.
Veel succes.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:38

Paard lijkt op eieren te lopen.. Ik vind persoonlijk het rommelen met je handen wel erg meevallen trouwens. Ik denk dat dat beeld wordt gewerkt omdat paard de pas voor en achter niet af maakt.. Vraag me af of dat met jouw handen te maken heeft.. Hoewel je handen wel aan de onrustige kant zijn.
Ben erg benieuwd hoe hij in vrijheid beweegt! :j Laat hij dan meer schoudervrijheid zien of hoort dit echt bij hem?

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:59

Wat een knappe aanwinst!
Let op je gelijke teugel druk en aanleuning.
En dat zie je eigenlijk voornamelijk goed op je linkerteugel.

Succes

Sarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 09:49

Leuk paard!

Ik zou hem ook alleen wat meer voorwaarts rijden en de voorkant komt dan vanzelf wel.
Achter loopt die soms best wel kort.

Succes!

horshe1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:26

heel leuk paard,,
hij mag wel meer naar voren gereden worden dan wordt het een fanatieker gezicht. daar gaat hij vast ook beter van lopen.

veel succes

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:29

Zonde weer om te zien dat er weer gelijk zo aan die voorkant word gezeten.
Altijd maar die controle om hem al gelijk in de houding te rijden, laat hem lekker op lengte lopen en ga lekker aan de gang met overgangen en figuren rijden.
Ook lekker rechtuit buiten is heel goed.
Het paard moet eerst leren om op zijn eigen benen te lopen en in balans.
Dat moet hij zelf leren en dat kan je niet afdwingen door hem van voor zo te blijven controleren.
Dan leert hij namelijk op jouw hand te leunen en daar zijn balans op te vinden.
Wat meer oprichting is nu nog helemaal niet van toepassing om naar te streven, dat trekt hij nog niet.
Misschien lijkt hij het nu te trekken maar als hij zometeen sterker word vallen ze vaak heel erg terug en kan je alsnog overnieuw beginnen.

Verder een heel leuk paard, ga er voorzichtig mee om.
Voel je niet aangevallen dit is puur opbouwende kritiek!
Succes!

edit: Dat onregelmatige doet hij omdat hij het achter niet trekt.
Hij is nog niet sterk genoeg voor deze houding en daarom gaat hij met tactfouten lopen.
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 26-02-12 12:37, in het totaal 2 keer bewerkt

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:32

Ik dacht het ook te zien, dat het onregelmatig was. Ik vind je dr wel netjes opzitten, alleen wat de rest zegt, laat die voorkant gaan en richt je eerst op het actief zijn.

Mag ik vragen waarom het geen optie is om hem nog even op het land te zetten? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:54

Leuk paard, schitterend commentaar van die kerel: "Je moet niet zitten zoals ik, jij bent nog jong" :')

Ferro trok ook even mijn aandacht, ik heb een merrie van Stravinsky x Ferro, en hij heeft idd een typisch Ferro-hoofdje <3

Inhoudelijk ga ik mee met MiniMouse, ik denk dat hij heel goed kan lopen, maar door hem teveel in de mond te zitten blokkeer je met name het binnenachterbeen. Laat hem eerst maar lekker lopen, lekker lang teugeltje, niet teveel op die hoefslag, liever nog het bos in, lange rechte stukken, en pas als hij wat sterker is, kun je je teugels wat korter nemen, maar niet te snel teveel willen denk ik, hij is nog maar 3,5.

Overigens kunnen de meeste Ferro's heel erg goed draven, maar wat ze ook vaak gemeen hebben, is dat het laatbloeiers zijn........

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:03

Leuk paard, hoor! Maar denk aan ritme. Heb je hem wel laten keuren? Veel plezier met elkaar :-).

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:41

Hey heel leuk paard hoor mel! Je ziet wel dat hij nog wat zoekende is in zijn balans nageeflijkheid. Maar hij is ook nog niet zo lang ohz dus dan kan je dat nog niet verwachten. Gewoon lekker zo door rijden dan loopt het vanzelf allemaal wel los denk ik :)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 15:44

Wat een reacties. :) Over het algemeen ben ik het eens met de meeste van jullie. :j Ik zit hem soms, onnodig, nog teveel aan de voorkant. Moet overigens zeggen dat hij bij de vorige eigenaar meer aan de teugel liep en hij bij mij alsware al 'vrijer' mag lopen.

Gooya, je hebt helemaal gelijk. Dit is iets waarvan ik mij bewust ben en op probeer te letten, helaas lukt dit niet allemaal om in 1 keer aan te leren.. (iets is makkelijker aangeleerd dan afgeleerd..)

Hoor veel mensen over het tempo, hier hebben jullie allemaal gelijk in. Hij was gisteren errug moe, hij heeft een vermoeiende week gehad en heeft ook veel geleerd. Helemaal met jullie eens. Aan het begin van de week liep die ook lekkerder voorwaartser en vrijwel geen tactfouten. Zal hem een keer begin van de week op video doen. ;)

Las ook wat over het lang laag rijden, uiteraard werken we daar naar toe.. maar vergeet niet dat het een dier is wat vrijwel alles nog moet leren en het ook een hengst is dus hier pas ik wel een beetje mee op, voornamelijk omdat het stuur er nog niet goed op zit. Als dit straks wel het geval is, kan ik hem meer lang-laag gaan rijden, zoals wat ik bij mn andere paard ook doe.

Hoorde iemand ook over het bos praten om te oefenen. Is idd een optie, maar hier wil ik nog een paar weken mee wachten totdat het stuur er fatsoenlijk genoeg op zit, anders is het onverantwoord.

Minimouse en Yamcha, jullie hebben gelijk. Hij kan idd leuk lopen, maar ik zit er soms nog teveel aan. Dit komt ook omdat het wel een hengst is en hij dit ook wel een beetje laat merken en ik hem 'graag bij de les wil houden'.

Week 1 hebben we nu gehad, we kennen elkaar nu wat beter en ik weet zeker dat er nog een hoop werk in zit, maar ik vertrouw er wel op. Ik ben me bewust van de dingen die ik anders moet doen :D

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 15:51

Ik zal deze week trouwens nog wel een keer een video maken, en dan even op een 'goede' manier rijden! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:54

Melanie_B schreef:
Minimouse en Yamcha, jullie hebben gelijk. Hij kan idd leuk lopen, maar ik zit er soms nog teveel aan. Dit komt ook omdat het wel een hengst is en hij dit ook wel een beetje laat merken en ik hem 'graag bij de les wil houden'.

Dat doe je niet met je teugels :D

Wat je zou kunnen doen, is door hem te begrenzen met je buitenteugel, en iets te gaan zitten in de richting waar je heen wilt, (dus bij een wending of een volte naar links ga je iets meer op links zitten, wel recht blijven, alsof er iemand aan je broekriem trekt, zeg maar :D ) op die manier kun je heel goed sturen, en kun je toch met redelijk lange teugels rijden. Binnenhand opzij en naar voren meegeven (ook geen stelling willen vragen) zodat je het binnenachterbeen faciliteert, dan zou je eigenlijk geen taktfouten meer moeten zien :)

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:54

Leuk ding en dit kan best wat worden in de toekomst.

Over de onrustige handhouding, knik jij soms je lichaam in op links? Jou linker arm heeft net een andere positie dan je rechter en ik herken dit van mijzelf.Hierdoor word mijn hand op het oog ook vrij onrustig terwijl dat te maken heeft met de beweging die mijn lichaam dan maakt door het inknikken.
Hier zou je eens naar kunnen kijken, om recht boven te paard te blijven zitten.

Verder onregelmatig/ tactfouten / hoe je het wil noemen.
Beestje is net onder het zadel. Mist de kracht, de bespiering. Lekker los laten van voren en km maken.
Recht toe recht aan.

Succes met dit leuke dier.