Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) ennaile schreef:op de volte, en helpt bij die sportpaarden de buitenteugel(die als rem dient) ook niet?
_Esther_87_ schreef:Met jonge paarden moet je helemaal niet langzaam willen galopperen, dat kunnen ze namelijk meestal helemaal niet en als ze het wel doen is dat vaak op een manier waarbij de kwaliteit van de galop eraan gaat. Doorrijden dus.
Maartenn schreef:Misschien ben je nog niet helemaal klaar voor die sportpaarden?
Danielf schreef:Air schreef:Lijkt mij handig om te vertellen hoe je de hulp terug geeft.[/]
inkomen met mijn buitenteugel en weer lucht dit herhalen. Ik probeer niet te hard te gaan trekken want dit werkt averechts. Dus ik trek kort aan de buitenteugel en geef weer mee en dit herhaal ik.
Danielf schreef:zijn er nog meer mensen die tips hebben voor de juiste hulpen om terug te nemen in galop?
aeolusnr1 schreef:Dit klinkt mssn heel bot, en geloof me dit is echt niet zo bedoelt, maar vindt wel dat het waar is.
Je bent niet een beginnende ruiter maar een pas beginnende ruiter, en ook al gaat het ondertussen al vrij goed, tjaaa das leuk te horen, maar het is en blijft een pril begin.
>Paardrijden is iets dat je niet op een twee drie kan leren , daar doe je echt jaren en jaren over, ook al heb je er een beetje aanleg voor.
jij spreekt hier nu over het inrijden van jonge en zelfs over het inrijden van jonge en frisse paardjes, tjaaa daar ben je in jaren nog niet klaar voor, en het heeft ook geen enkele zin om daar heel veel info over te vergaren, daar raak je dan uiteindelijk alleen maar door in de war.
Paardrijden moet groeien, en je kan het enkel leren stapje voor stapje ,en sla je een reeks trappen over, tjaaa dan val je uiteindelijk toch ergens weer naar beneden, overschat jezelf nooit.
Paarden kunnen best gevaarlijk zijn.Danielf schreef:zijn er nog meer mensen die tips hebben voor de juiste hulpen om terug te nemen in galop?