Vandaag heb ik met Wylie mijn eerste F10 proefje gereden. Het ging voor mij érg goed. Wylie is een sterk paard, dat vooral na de galop soms moeite heeft met draf en doorzitten. Deze hele proef moest ik doorzitten, dus dat zou een probleem kunnen worden.
Dit ging eigenlijk allemaal erg goed. Hij werd wel sterk, maar ik kon hem wel terugzetten in draf.
De proef begon lekker, lezer zegt vrolijk: H-G-M door een S van hand veranderen. En ik denk. Huh. Dat kan toch niet? En rijd met mijn blonde kop door. Kon natuurlijk wel gewoon...
Daarna ging het eigenlijk allemaal wel goed. Links aangalopperen ging wat onstuimig, en hij ging wat hard. Rechtergalop ging naar mijn idee netter aangalopperen maar ging toch harder door de bochten.
Halthouden is lastig, dit heeft hij eigenlijk niet gedaan. Begingroet, stond hij enorm scheef, tussendoor moesten we nog 4 seconden stil staan, dit waren er 2. Eindgroet stond hij ook niet stil.
Hele fijne en eerlijke jury, met terechte punten en een eerlijke beoordeling. Uiteindelijk ben ik 1e geworden met 213 punten (210 is een winstpunt). Punten zeker verdiend. Ik was de enige in de klasse met een winstpunt...
Ja, Wylie word met een stiek gereden. Niet mijn keus, ik heb er ook niets over te zeggen. Hier ook liever niet op ingaan.
De punten waar we aan moeten werken voor een volgende proef:
- Stilstaan/halthouden
- Galop, en dan vooral overgang draf
- Proef kennen
Foto's van het inrijden:

Foto's van de proef:

Filmpje van de proef:
Wees lief voor me
Op dit paard heeft het duidelijk geen toegevoegde waarde, aangezien hij niet nagefelijk loopt, bovendien hangt hij te kort. Ik zou de elastiek er dus eigenhandig afhalen
Verder netjes gereden, nette houding, mag veel actiever! 
)