ik zal bij het begin beginnen.
ik heb sinds oktober een super lief en eigenwijs paard, dat ze kwam was ze erg bang overal waar je met haar liep sprong ze opzij.
toen heb ik besloten om grondwerk met haar te doen dat ging echt super ik deed dat samen met mijn vriendin omdat zij haar later zou gaan beleren.
na een tijdje zijn we begonnen met longeren dit ging echt niet goed, en ik snapte niet waar het van kwam.
toen zij iemand tegen mij laat even een osteophaat komen voor de zekerheid, en dat heb ik ook gedaan, wat bleek ze zat dus helemaal vast aan de rechterkant.
nu is dit verholpen en zijn we verder gegaan met longeren, nu ging dit super en ze pakte het allemaal heel snel op, eerst deden we het zonder zadel en daarna met zadel ook dit ging goed.
na een tijdje was ze klaar om op haar te gaan hangen, zo makkelijk dat ze was ze stond heel relaxed oortjes naar voren, dit hebben wij een aantal weken herhaald steeds weer opnieuw.
na een tijd hebben we besloten om eens op haar te gaan zitten ( zie filmpje ) dit draaide uit op iets wat k niet had verwacht, na dat dit gebeurd was heb ik haar op stal gezet ze was nat van het zweet en werkelijk helemaal in shock heb haar nog nooit zo bang gezien, slaan met de benen har ogen draaide werkelijk helemaal weg!.
de volgende dag wilde we het weer proberen, maar nu als je alleen al je voet in de beugel zet flipt ze totaal.
we hebben het elke keer geprobeerd maar er komt gewoon geen verbetering in.
ik heb nagedacht om haar te laten beleren maar mijn bankrekening laat dat niet toe, dat is voor mij echt te duur.
weten jullie iemand die het goed kan en het voor minder geld doet?
of hebben jullie tips voor mij want ik weet niet meer wat ik moet doen!!
ik wil dat het goed en netjes gebeurd want ik wil nog jaren plezier van de hebben!
sorry voor het lange verhaal, en bedankt alvast voor het lezen!
als jullie nog vragen hebben, stel ze gerust.
let niet op mijn stem.
hier het filmpje.
het is een link want krijg het niet zo op de site
http://www.hyves.nl/#mb=1469047961.0.%7 ... _state__=1
Ik ben absoluut geen prof, maar heb wel eens geholpen vroeger, en ben nu mijn paard aan het beleren (woensdag voor het eerst echt gaan zitten). Maar misschien heb je iets aan mijn mening.