Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Gill_ schreef:Als je paard dit doet, probeer dan consequent te zijn. Doet hij/zij een stapje naar voor, vraag je hem/haar op een vriendelijke manier terug & omgekeerd. Het paard moet het commando 'Terug' wel kennen. Stap pas op als hij rustig stilstaat. Vergeet niet te belonen. Als je opgestegen ben, blijf dan nog even staan. Zo is het voor het paard duidelijker.
Cassidy schreef:Paard loopt achteruit bij het opstappen? Dan parkeer je hem toch met zijn waarde achterwerk in een hoek van de bak?
Wie niet sterk/lenig/groot is, moet slim zijn...
romeeroy schreef:annebe schreef:Kijk eens waarom je paard aan de wandel gaat, hij probeerd je wat duidelijk te maken!
nou ....ja ik heb naast haar stal buiten de bak een kruiwagen mat wortels uit het veld liggen niet altiojd maar kan het daar
dan aan liggen?
XxXik
Change3x schreef:Daar heeft mijn paardje ook een tijdje last van gehad. Als hij achteruit loopt, moet jij hem net zolang achteruit drukken totdat hij het opgeeft, hier leert hij van dat jij de baas ben, je moet dit gewoon net zo lang vol totdat het een keer afgelopen is. Het werkt niet bij ieder paard, maar bij mijn jonge pony heeft het wel geholpen!
ijssnuiver schreef:Change3x schreef:Daar heeft mijn paardje ook een tijdje last van gehad. Als hij achteruit loopt, moet jij hem net zolang achteruit drukken totdat hij het opgeeft, hier leert hij van dat jij de baas ben, je moet dit gewoon net zo lang vol totdat het een keer afgelopen is. Het werkt niet bij ieder paard, maar bij mijn jonge pony heeft het wel geholpen!
Dat heet: je paard breken.
Lijkt me geen goede basis ofwel?