Hallo bokkers, Vandaag hadden ik en mijn vriendin even geruilt van pony, ik ging dus op haar pony> Ik gaf haar een aaitje op haar kont en begon ze te bokken ging ik weer richting kont ging ze weer bokken.. Hoe kan dit? ze heeft wel vaker van dit soort rare trekjes ook als je haar hals aanraakt begint ze te trillen. Wie weet wat mijn vriendin moet doen
BaileyMix
Geplaatst: 28-01-12 19:59
Dat lijkt mij een teken van eventuele pijn. Al eens gedacht aan een osteopaat?
Aieshja
Geplaatst: 28-01-12 19:59
Het is inderdaad raar dat een paard bij aanraking gaat trillen. Dat ze gaat bokken op de kont kon zijn omdat ze het niet gewend is, maar aangezien ze ook trilt bij aanraking op de hals ga je bijna denken dat ze een trauma heeft of dat ze ergens last van heeft?
Bokt ze ook als je vriendin haar daar aait tijdens het rijden? Het filmpje vind ik dr niet zo ernstig uitzien hoor, lijkt daar of ze gewoon wat jeuk heeft omdat je dr voorzichtig streeld
Dat is gewoon denk ik omdat je wat 'harder' moet aaien. Het lijkt wel of ze denkt dat je een vlieg bent. Deed een paard ook toen ik acapunctuurnaalden uit een rug moest halen, hoe sneller, hoe beter was het toen
Dat heeft mijn paard ook ik hoef er alleen maar naar te kijken en ze trilt al, zij heeft niks ernstig is alleen hyper gevoelig , als je haar aantaakt doet het dan duidelijk, niet met 1 vinger als een veertje maar met heel je hand en leg die er duidleijk op met wat meer druk.
Dat bokken is ook vaak een teken dat de ruiter te veel druk geevt of dingen vraagt die het dier moeilijk vind, Maar kan ook aan je zadel liggen , een osteo of masseur is altijd wel goed om af en toe te laten komen,
Robyy
Geplaatst: 29-01-12 09:32
Aieshja schreef:
Dit lijkt bijna alsof ze overgevoelig is, doet ze dit ook als je haar met voorwerpen aanraakt, zoals het zadel?
Paard zal idd heel gevoelig zijn. Maar het probleem zit hem niet in het gevoelig zijn, maar in het te weinig werk gestoken te hebben in het sensybiliseren en desensybiliseren, deze beide dingen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, en het is dus aan de ruiter/trainer om dit ook te trainen.
Zeepsop
Geplaatst: 30-01-12 20:21
je moet zeker even naar de paardenarts/dierenarts gaan om te kijken of alles wel goed gaat want het is inderdaad wel echt heel vreemd