Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
janouk schreef:Volstrekt mee eens.Als je paard duidelijk last heeft van de manier van trainen, zou ik de trainingen aanpassen. Blijkbaar is het teveel te snel voor jouw paard. Meer tussendoor stappen in de training en korter les nemen. De training van je paard moet wel passen bij zijn gestel, conditie, leeftijd, etc.
bertie schreef:janouk schreef:Volstrekt mee eens.Als je paard duidelijk last heeft van de manier van trainen, zou ik de trainingen aanpassen. Blijkbaar is het teveel te snel voor jouw paard. Meer tussendoor stappen in de training en korter les nemen. De training van je paard moet wel passen bij zijn gestel, conditie, leeftijd, etc.![]()
Je paard vertelt je iets! Luister naar hem!![]()
Misschien is dit niet de juiste trainer voor je. Een trainer hoort een paard niet te overvragen.
Dressuurgek schreef:Als ik mn paard net niet goed over de rug heb kunnen rijden omdat ie toch wat strak blijft in zn lijf, dan is ie de volgende dag ook stijf. Sommige paarden kunne heel goed verbloemen dat ze er toch niet helemaal goed doorheen zijn en dan rij je door en levert t je paard uiteindelijk spierpijn op.