Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maureen16 schreef:misschein komt het opdtt je zelf ook een beetje gespannen bent als je de ring ingaat en je wit dan natuurlijk dat alles goed gaat
Blue9 schreef:Dit is puur dressuurmatig. Als je dit voor elkaar hebt buiten de ring lukt het in de ring ook. Natuurlijk is dit hier soms wel lastiger door wat spanning en dat ze door wat rennen misschien sneller uit elkaar vallen maar dit is altijd een punt met een jong paard. Gewoon oefenen oefenen oefenen. Snap wel niet dat je dan al L start, zeker als je zelf aangeeft niet altijd de afstand te zien. In de B zijn deze fouten wat sneller te voorkomen.
Tijn8 schreef:zelf ben ik echt een dressuurmuts en spring zo nu en dan BB..... maar zou het je niet helpen om regelmatig op oefenparcours te gaan? je krijgt dan wat meer ervaring op ander terrein (zodat de spanning misschien iets minder wordt als het er om gaat) en kan hem dan misschien een keer sluiten of een extra volte maken om hem weer wat korter te maken.

X__Trees schreef:Je paard bezig houden tijdens het parcours, binnenstellingen en buitenstellingen vragen; dat wil al eens helpen om meer samen te blijven. Ken het probleem wel, mijn paard doet dat ook. Ook zeker genoeg tempo erin houden, zodat de achterhand moet blijven komen.
Genoeg druk met je been houden ook, je moet ervoor zorgen dat je been boven de sprong zeker niet gaat zwabberen of loskomt, steeds hiel naar beneden, druk houden met je been en niet alles losgooien vanvoor. En ook niet gaan duwen met je zit!
Dat is wat mijn trainer blijft herhalen tegen mij, hoop dat jij er ook iets mee bent!
HBZ schreef:_Esther_87_ schreef:Wat bedoel je met 'er net niet door zijn'?
Dat laatste knikje in de halshouding, nu blijft hij daar net boven hangen.
) Oefenen om iets meer verlicht te rijden, waarbij je je zitvlak dicht bij je zadel houdt en je been lang. Bovenlichaam iets naar voren gelicht, maar nog steeds in een rechte lijn boven je been. De ongelofelijke moeilijkheid daarbij is én je paard actief houden én niet te lang laten worden. Hoe ik dat moet oplossen weet ik nog niet, ik laat het je weten eens ik erachter ben
X__Trees schreef:Wij hebben echt eenzelfde type paard! De mijne is ook traag, en ik heb ook de neiging te gaan duwen. Het is heel lastig dat weer af te leren. Je moet je dan echt weer gaan ontspannen en mee gaan met de beweging (ogen toe doen helpt al eens, maar doe dit niet tijdens je parcours hé) Oefenen om iets meer verlicht te rijden, waarbij je je zitvlak dicht bij je zadel houdt en je been lang. Bovenlichaam iets naar voren gelicht, maar nog steeds in een rechte lijn boven je been. De ongelofelijke moeilijkheid daarbij is én je paard actief houden én niet te lang laten worden. Hoe ik dat moet oplossen weet ik nog niet, ik laat het je weten eens ik erachter ben