Boy klaar voor wedstijd ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ambeeeer

Boy klaar voor wedstijd ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 20:13

Na een tijdje weer een topic met boy (: maar ik heb een vraagje , ik zou volgende week op jumping gaan & ik vraag me af of dat wel zou lukken.
Hier is de link van men 2 laatste topics; [JITP] Zanzuro@work bij onze nieuwe stal ! :)
, [RT-HAW] boy @springwork ;p
gegevens;
Naam: Zanzuro Apal
Bijnaam: Boy
Leeftijd: 11 jaar
Ras: Arabische volbloed
1m53
heb ik genoeg informatie gegeven ?
hier dan de foto's ;
Afbeelding
even een schattige foto van hem <3

Afbeelding
& ik ga direct springfoto's zetten nu , van inrijden zijn er geen ...

Afbeelding
hier ben ik niet zo goed mee..
Afbeelding

Afbeelding
En toen gingen we iets hoger :p

Afbeelding
en hoger
Afbeelding
en dit is ons hoogste , 1m15 ,
ik ben echt fier op hem want nomaal weigerde hij vaak op sprongen met bakken ofzo eronder en hij sprong deze keer alles zonder problemen en zelfs in de hoogte :)

Wat vinden jullie ? zouden we het aankunnen of niet?
ik zou graag tips enzo krijgen maar hou het alstublieft vriendelijk ...

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Boy klaar voor wedstijd ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:20

ik zou eens beginnen met een grond balk onder de hindernis. ik zou misschien ook een paar keer een oefenwedstrijd doen, dan weetje meer hoe je paard is in het parcours

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:22

Ik ben het eens met nicky.
Ik zou ook springles nemen en thuis een parcourtje maken en heel veel oefenen
Leuke pony en mooie foto's ;)

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 20:23

alleen bij de oxer ligt er geen grondbalk ;) bedankt voor de reactie

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:24

Tja, een parcours springen is natuurlijk iets heel anders als een losse hindernis. Hoe is je paard dressuurmatig? Hoe doet hij het op vreemd terrein?
De hoogte van de hindernissen zal het probleem niet zijn denk ik.

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 20:29

deze foto's waren op een ander terrein we hadden hier nog maar 1 keer geweest en ik heb niet alleen deze 2 hindernissen gesprongen hoor ;) heb ook parcourtjes gedaan , bedankt voor de reacties.

Fienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:31

ziet er al goed uit!
probeer mss eens je beugels een gaatje korter te zetten, zodat je knieen makkelijker in het zadel blijven en je hielen makkelijker beneden blijven :D
En jumpig zondag zal zeker wel lukken!

ps. jullie zijn een zeeer leuke combi!!!!!!! *D

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 20:34

@fienn bedankt voor de tips !:D

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:39

Heb je wel eerst dressuur wedstrijden gereden? Dressuur is namelijk de basis voor het springen. En daarbij is het veel makkelijker om losse sprongetjes te springen dan een heel parcours. Daar gaat het echt om de juiste snelheid, wendingen en galopsprongen. Het is best moeilijk om je zo te beoordelen, omdat je telkens de zelfde sprong toont en wordt er niet echt iets laten zien van techniek.

Voor nu: Laat de hoogte even links liggen en ga werken aan de techniek. Denk hierbij aan in uitjes, maar ook dressuur matig trainen. Succes!

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 20:42

daarom dat ik ook nog andere topic's in een link had gezet :) en moet ik nog wat dressuur foto's plaatsen anders ? bedankt ;)

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:29

@ ambeer: Ik neem aan dat dat wat oudere foto's zijn, dus heeft ook niet echt veel zin om daar dan nog commentaar op te geven. Nee dressuur foto's hoeft niet, zoals ik al zei meer techniek werk gaan doen en de hoogte even links laten liggen ;)

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:16

Ik zou eerst meer aan techniek gaan werken voor je hoger gaat, dat zal het probleem niet zijn bij een B wedstrijd. Op een paar foto's kan je ook goed zien dat hij veel te laat afzet (te kort op de sprong). Ik denk ook dat hier de weigeringen vandaan komen. Dat goede uitkomen is veel oefenen, en probeer dat eens op wat lage sprongetjes, totdat je het gevoel te pakken hebt ;)

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:17

Ziet er netjes uit hoor. Probeer alleen meer druk te houden op je hakken. Ik zou idd ook eerst wat oefenparcourtjes rijden in de BB. En wat lessen kan ook geen kwaad. Leren ritme rijden en afstand is toch belangrijk.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:51

Ik vind persoonlijk van niet..
Je staat nogal op je tenen, zet je beugels miss 1 of 2 gaten korter? verder ben ik het ook eens met het feit van de grondbalk en misschien ook een (paar) oefenwedstrijdje(s) mee te rijden.

Veel succes!

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 22:04

Roos_marijn; Te laat ? hij zet normaal altijd van te ver af zelfs , kijk maar in de link bovenaan 'boy@springwork' , bedankt iedereen .

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:20

Op foto 4 vind ik hem toch behoorlijk kort op de sprong afzetten... Maar dat kan ook aan de foto liggen, ik weet het niet. Maar laat die hoogte even links liggen, en ga lekker aan de techniek werken, dan kom je straks echt een stuk verder ;) dat je paardje best hoog kan is wel duidelijk. Maar in de BB is dat nog helemaal niet van belang. Succes ermee!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:26

Ik zou even een paar oefenwedstrijdjes doen en als je dan rond komt kun je best wel B starten (neem aan dat dat 80 cm ofzo is daar?) je leert ook gewoon door het te doen, maar het is zonde om meteen te gaan starten en dan eerst 6x uitgebeld te worden. Dus eerst wat oefenparcoursen rijden.
En doe je pony alsjeblieft been beschermers om!!

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:37

Gewoon gaan en proberen, vertrouw op je pony dat die het kan. De eerste keer hoef je er niet veel van te verwachten maar je weet gelijk of het wel of niet wil. Ga zelf niet denken dan o voor die sprong kan hij stoppen en voor die omdat er aparte dingen onder staan. Gewoon toerijden.

En waarom zou je niet kunnen springen? Als je nu eerst probeert dan weet je wat er mis gaat en kun je daar gericht aan werken, laat iemand je filmen.

En oefenparcours rijden is heel goed.

Maar doe in iederegeval peesbeschermers (voorbeenbeschermers) om.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:44

Ziet er leuk uit.
Alleen zou ik bij de lagere sprongen denk ik toch echt wat vaart minderen. Kijk eens wat een enorme ruimte er tussen zit tussen het paard en de hindernis. Hij springt naar mijn idee de lagere hindernissen VEEEEEL te hoog.

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 16:32

En dat kan toch geen kwaad dat hij te hoog springt? Zoveel is het nu ook weer niet... :)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 08:48

het is moeilijk te beoordelen met enkel springfoto's. een filmpje zou meer zeggen, wat doet het paard verder in een parcours? hoe gaat hij op de sprong af? kan je hem dan beheersen? enzovoort. Let wel op dat je je benen niet te ver naar achteren gooit en je hakken blijft uitdrukken (stel dat je voet door de beugel schiet) en let op dat je niet gaat meekijken met je paard, blijf naar voren kijken want anders ga je scheef hangen (laatste foto). de eerste 2 sprongen springt je paardje ook veel hoger dan eigenlijk nodig is. Oefen je wel eens met vrijspringen? als je dit op een goede manier doet kan je je paard leren om beter te berekenen en coordineren. Want een goed springpaard zal juist niet te hoog springen, want deze weet goed hoe hij de hoogte moet inschatten.
Rijden jullie ook dressuur? is je paardje dan in goed evenwicht en balans? want dit heb je ook nodig tijdens een springwedstrijd.
Probeer inderdaad goed gebruik te maken van grondbalken, dit kan je paard allemaal helpen om beheerst de sprong te nemen en zijn passen goed uit te meten.

Veel succes verder en ik hoop dat je er iets aan hebt!

ps: volgens mij vind je paardje het wel heel leuk om te doen! dus dat heb je al in je voordeel voor wedstrijden.

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 14:23

Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 01-02-12 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:26

Grondbalk moet niet onder de sprong liggen maar er een klein stukje vanaf.
Zoals jij nu de grondbalk hebt heeft hij compleet geen nut.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:11

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Op RT-HAW is het alleen toegestaan om te reageren als je opbouwend werktechnisch commentaar kunt plaatsen en iets toe kunt voegen aan degenen die al eerder gereageerd hebben.

inskimberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:50

Ik zou zelf ook veel meer aan de dressuur werken. Eerst mooi rond voor elkaar en veel gaan schakelen. Ik vind het nog al met een hangend voorbeen springen. Maar dat is mijn mening.
succes verder met trainen!