Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

En soms ook 10x achter elkaar.

ivy_power89 schreef:ik heb een paard gereden die dit ook vaak deed, en die bleek ataxie te hebben.
Mijn advies in dit soort gevallen is toch ook wel een keer een dierenarts laten komen, het kan namelijk een lichamelijk mankement zijn, en het is beter om eerst vast te stellen dat het paard geen lichamelijke gebreken heeft, voor je er actief mee gaat rijden, om zo het probleem op te lossen
countrygirl schreef:Wat 'n oorzaak kán zijn voor struikelen.... zijn hoefijzers. Door de hoefijzers voelen ze gewoon heel vaak niet waar ze hun voeten neerzetten. Niets van de voet raakt nl. nog de grond.
Heel veel 'struikel'paarden verbeteren als je de voeten de gelegenheid geeft om blootvoets te gaan, zodat ze weer kunnen voelen waar boomwortels zitten etc.etc. Na het afnemen van de ijzers kan het wel een poosje duren voordat de natuurlijke gevoeligheid weer terug komt.
Aladinnetje schreef:countrygirl schreef:Wat 'n oorzaak kán zijn voor struikelen.... zijn hoefijzers. Door de hoefijzers voelen ze gewoon heel vaak niet waar ze hun voeten neerzetten. Niets van de voet raakt nl. nog de grond.
Heel veel 'struikel'paarden verbeteren als je de voeten de gelegenheid geeft om blootvoets te gaan, zodat ze weer kunnen voelen waar boomwortels zitten etc.etc. Na het afnemen van de ijzers kan het wel een poosje duren voordat de natuurlijke gevoeligheid weer terug komt.
hij kan absoluut niet zonder ijzers. heeft zn hele leven helaas al ijzers gehad en ik heb het al geprobeerd om eraf te halen maar na een jaar liep hij nog kreupel zonder ijzers van gevoeligheid, dat ga ik hem en mezelf niet aandoen. dus dan maar weer ijzers eronder.
ataxie heeft hij niet. ik heb een dvd met beelden van hem als veulen en een veulen met ataxie loopt wel anders en scoord niet zulke hoge punten op de keuring voor beweging. dan zou het misschien atrose kunnen zijn of moet toch meer met hem werken en trainen.
.