Leuk dat jullie even komen kijken. Ik ben een beginneling en kan dus alle hulp gebruiken die ik, maar kan krijgen. Ik heb jentle sinds eind oktober. Als kind zijnde wel paardgereden dus ik wist hoe je op een paard moest komen, maar daar blijft het ook bij hahaha
Ik krijg sinds december les speciaal voor het rechtrichten. Dus we werken hard aan ons allebei. Alle tips zijn welkom, maar omdat ik net ben begonnen met rijden wel graag een beetje vriendelijk houden want ik weet dat er nog heel veel werk aan zit. Jentle is een fries met ook wat ander bloed erin maar wat geen idee. Ze is 9 jaar en bij haar oude eigenaar alleen recreatief gebruikt. Het leukste vind ik om lekker naar het bos en strand te gaan, maar dressuur vind ik ook heel belangrijk en leuk. Als het lukt zou ik dit jaar met kerst ook graag onze eerste wedstrijd rijden. Het belangrijkste vind ik dat ze nu meer met haar hoofdje nageeflijk moet worden en dat ze met haar achterhand gaat werken. Ze sloft nu vaak met haar achterbenen er maar wat achteraan. Galop is nog heel erg moeilijk voor haar dus dit doe ik alleen nog maar aan de longeerlijn. We rijden dus momenteel alleen in stap en draf.Dit is jentle!
Deze foto is gemaakt in de eerste week dat ik haar had!
Even instappen!
Dank jullie wel voor het kijken en hopelijk hebben jullie goeie tips waarmee we weer vooruit komen.

Sorry ben nog niet zo bekend met paardentermen hahha
) dan komt het helemaal goed met jullie!