Ayleen_R schreef:Bedankt voor alle complimentjes over de pony'
Het elastiek is idd soms weg gefotoshopt omdat ik de foto's ook af heb laten drukken en ik het elastiek erop stom vind.
*Doe het er dan toch ook niet aan! een elastiek is ook stom, een 3 jarige moet met de neus eruit lopen....
Ik heb een hele goede instructrice en die zegt dat ik het elastiek er het beste aan kan doen voor zijn balans enzoo
Hij viel heel erg door mijn binnenbeen dat word nu steeds minder. Maar omdat ik mij zo kan focussen op het rechtrichten. En zo kan hij tegelijkertijd leren dat als hij netjes loopt de druk van het elastiek eraf is.
*SORRY, maar jouw instructrice zou beter moeten weten, van vooruit rijden en de neus eruit krijgen ze balans, niet door ze vast te knopen, dus dat eerste stukje"ik heb een hele goede....."is wat twijfelachtig.
Ik rij veel slangenvoltes enzo met hem en ook op de 2de hoefslag rijden.
Dat is op zich goed, maar laat hem dan zelf zoeken naar hoe ie door de wendingen komt zonder omvallen, niet aan de binnenhand stelling vragen, gewoon omduwen met buitenhand en been, ruimte geven op binnenhand en binnenbeen eraf.
Ik weet ook dat hij nog erg jong is en ik rij zeker niet elke dag! Meestal maar 4 keer in de week.
*4x per week 10 minuten tot een kwartiertje is prima, en afwisselen met buitenstappen, 4x per week een uur in de bak is te zwaar voor een 3-jarige.
Over dat het er streng uitziet ben ik het niet helemaal met jullie eens..
Ik krijg vaak te horen dat ik te lief rij en wel wat pittiger mag rijden misschien komt het door het elastiek dat het er streng uitziet?
Kortom jullie hebben dus liever dat hij zo loopt als op de eerste foto?
Tja, ik zie ook geen vriendelijk beeld, ik zie een amazone die aan de mond hangt, drijft etc. om vooruit te gaan, maar dan tegelijkertijd het paard tegenhoudt in de mond en met een houding die achterwaarts is.
Als jouw instructrice je nu met elastiek en stugge handen al te lief vindt, wil ik niet weten wat ze wel wil zien.
Realiseer je aub dat je een tof leuk jong paardje hebt, daarop moet je zuinig zijn, en ermee omgaan alsof ie van suiker is, een kleutertje dat vertrouwen en plezier moet leren krijgen in jouw eerlijke manier van rijden....handen naar voren, elastiek in de prullenbak, sporen en zweep achter slot en grendel en gewoon simpel en eerlijk rijden, tis een prachtig beestje met een mooi gehoekt achterbeen,dat zeker goed kan lopen.