Ragazzio voor het eerst @ HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayleen_R

Ragazzio voor het eerst @ HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 00:16

Hoi Allemaal,

Ik wil jullie graag voorstellen aan Ragazzio.
Een 3 jarige welsh NWR ruin v. Orchard Boginov.
Ik heb Ragazzio vanaf begin oktober toen zijn we lekker aan de slag gegaan.
ik had om de week les. Toen ben ik 21 november heel hard van Ragazzio afgevallen waardoor ik iets van 4 weken niet kon rijden.
Inmiddels kan ik alweer 3 weken rijden en hebben we nu welke week les.
Het rijden gaat al stukken beter dan toen ik hem net had!
Nu wil ik graag weten wat jullie er nu van vinden!
Nu moet ik zeggen dat Ragazzio vandaag niet heel lekker liep. Hij had er vandaag niet zoveel zin in..
Ik heb wel een beter gereden.
Tips zijn altijd welkom!!
Nog even een fotootje van hoe ik reed toen ik hem net had;
Afbeelding
Nu de foto's van vandaag.
Hij kwam er pas later echt lekker doorheen hier helaas geen foto's van de baterij was leeg -__-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze laatste 2 foto's vind ik zelf vooral heel mooi :)
Afbeelding
Deze zo leuk met die oortjes zo naar voren!
Afbeelding

Ben beniewd wat jullie ervan vinden!

Anoniem

Re: Ragazzio voor het eerst @ HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:28

Hoi. Leuk diertje!
Ik zou nog niet teveel van haar vragen, ze is nog jong. Je bent aardig aan de voorkant aan het sleutelen maar dat zou ik nog niet teveel doen. Op de laatste paar foto's ziet het er misschien leuk uit maar vind ik je erg strak in je hand.
Probeer vanuit meer ontspanning nagevelijkheid te vragen, en verdiep je eens in wat nagevelijkheid is, dan ga je snappen wat de bedoeling is. En lekker longeren en licht bijzetten, niet met elastiek maar met touwtjes zodat ze zelf wat kan zakken en zoeken naar een fijne aanleuning en niet vastzetten wat met elastiek wel gebeurd.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:28

Ik vind het er erg streng uitzien. Helemaal met bijzet.

Geef je pony iets meer ruimte aan de voorkant. Zij lijkt er zijn best te doen voor je.
Mooi beestje

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:14

Ik ben het met Joolien eens, en omdat dit HAW is... probeer je handen recht houden. :j

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:15

Leuke pony, maar het ziet er indd wat streng uit. Probeer ook naar voren te kijken :)

teunticheler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:17

Stoere pony!!! maar ik zou hem idd eerst de basis leren en dan pas met bijzetteugel rijden

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:22

Eerlijk gezegd zie ik liever foto's zoals de eerste foto. :)) Daar zie je dat jij nog wat gespannen zit maar je paard loopt daar beter als op de andere foto's.

Je bent erg streng in je hand en het paardje loopt meer in de krul. Waarom heb je een hulpteugel eraan zitten? Ik vind het best gevaarlijk hoe jij hem vast hebt gedaan, als het paard gaat stijgeren dan ben je ver van huis. :j
Probeer het dier met meer rust te rijden, dat koppie komt nog wel. Hij is nog jong en moet nog veel leren. Probeer ook zelf lekker ontspannen te gaan zitten. :)

Mooi dier heb je! Geniet daar maar van! :D

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:09

Heb je het elastiek nou op sommige foto's weg gefotoshopt?
Aangezien ik wel nog de knoop op zn kopstuk zie zitten...
Vind het zonde dat je je paardje zo geforceerd probeerd naar beneden te rijden.
Daar rijd je je paard vaak alleen maar mee kapot aangezien hij gedwongen wordt in een houding te lopen waar hij zelf dus, om wat voor reden dan ook, nog niet aan toe is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:11

Idd Barbara, nu je het zegt zie ik het ook.

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:17

Leuke pony, maar nog wel een jonkie dus ik zou als ik jou was je goed op het voorwaarts-neerwaartste focussen, lekker op eigen benen laten lopen, aan balans werken en hem niet zo strak houden. Waarom heb je er een elastiek aan als ik vragen mag?

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 13:32

Bedankt voor alle complimentjes over de pony'

Het elastiek is idd soms weg gefotoshopt omdat ik de foto's ook af heb laten drukken en ik het elastiek erop stom vind.
Ik heb een hele goede instructrice en die zegt dat ik het elastiek er het beste aan kan doen voor zijn balans enzoo
Hij viel heel erg door mijn binnenbeen dat word nu steeds minder. Maar omdat ik mij zo kan focussen op het rechtrichten. En zo kan hij tegelijkertijd leren dat als hij netjes loopt de druk van het elastiek eraf is.
Ik rij veel slangenvoltes enzo met hem en ook op de 2de hoefslag rijden.
Ik weet ook dat hij nog erg jong is en ik rij zeker niet elke dag! Meestal maar 4 keer in de week.
Over dat het er streng uitziet ben ik het niet helemaal met jullie eens..
Ik krijg vaak te horen dat ik te lief rij en wel wat pittiger mag rijden misschien komt het door het elastiek dat het er streng uitziet?
Kortom jullie hebben dus liever dat hij zo loopt als op de eerste foto?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:41

Je instructice is helemaal niet zo goed als zij elastiek adviseert voor zo'n jong paardje.

Je photoshopt het weg omdat je het stom vind staan, sterker nog het staat niet alleen stom het is ook nog eens stom voor je paard die wordt nu gedwongen op een manier dat hij helemaal niet fijn vind. Zo maak je meer stuk dan je lief is.

Zelfs op de eerste foto vind ik je binnenhand te streng, maar die houding is voornu wel beter dan die andere.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 08-01-12 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:57

Leuke pony, heb je alleen de elastiek op sommige foto's weggeshopt? Ik denk dat je beter voorwaarts tegen je handen aan kunt rijden zonder elastiek, daar waar er contact met de mond is ophoudingen maken. gaat ze te hard? rem je af met je boven benen. zo werk je naar die ontspanning toe.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:12

Ja ik heb liever dat hij loopt zoals foto één en je vanaf daar verder gaat werken dan met hulpteugels bij een jong paard. :j

Dus TS ik wil je toch adviseren het zonder te proberen. :))

En met 'te lief' rijden dat hoeft niet in je handhouding te zitten. Maar dat kan in de duidelijkheid van je hulpen zitten. ;) Dat je te lief rijdt houdt niet in dat je ook correct en met een zachte hand rijdt. ;)

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 16:43

Bedankt voor alle tips!
Ik ga het proberen zonder elastieken!

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:31

Ayleen_R schreef:
Bedankt voor alle complimentjes over de pony'

Het elastiek is idd soms weg gefotoshopt omdat ik de foto's ook af heb laten drukken en ik het elastiek erop stom vind.
*Doe het er dan toch ook niet aan! een elastiek is ook stom, een 3 jarige moet met de neus eruit lopen....
Ik heb een hele goede instructrice en die zegt dat ik het elastiek er het beste aan kan doen voor zijn balans enzoo
Hij viel heel erg door mijn binnenbeen dat word nu steeds minder. Maar omdat ik mij zo kan focussen op het rechtrichten. En zo kan hij tegelijkertijd leren dat als hij netjes loopt de druk van het elastiek eraf is.
*SORRY, maar jouw instructrice zou beter moeten weten, van vooruit rijden en de neus eruit krijgen ze balans, niet door ze vast te knopen, dus dat eerste stukje"ik heb een hele goede....."is wat twijfelachtig.
Ik rij veel slangenvoltes enzo met hem en ook op de 2de hoefslag rijden.
Dat is op zich goed, maar laat hem dan zelf zoeken naar hoe ie door de wendingen komt zonder omvallen, niet aan de binnenhand stelling vragen, gewoon omduwen met buitenhand en been, ruimte geven op binnenhand en binnenbeen eraf.
Ik weet ook dat hij nog erg jong is en ik rij zeker niet elke dag! Meestal maar 4 keer in de week.
*4x per week 10 minuten tot een kwartiertje is prima, en afwisselen met buitenstappen, 4x per week een uur in de bak is te zwaar voor een 3-jarige.
Over dat het er streng uitziet ben ik het niet helemaal met jullie eens..
Ik krijg vaak te horen dat ik te lief rij en wel wat pittiger mag rijden misschien komt het door het elastiek dat het er streng uitziet?
Kortom jullie hebben dus liever dat hij zo loopt als op de eerste foto?

Tja, ik zie ook geen vriendelijk beeld, ik zie een amazone die aan de mond hangt, drijft etc. om vooruit te gaan, maar dan tegelijkertijd het paard tegenhoudt in de mond en met een houding die achterwaarts is.
Als jouw instructrice je nu met elastiek en stugge handen al te lief vindt, wil ik niet weten wat ze wel wil zien.

Realiseer je aub dat je een tof leuk jong paardje hebt, daarop moet je zuinig zijn, en ermee omgaan alsof ie van suiker is, een kleutertje dat vertrouwen en plezier moet leren krijgen in jouw eerlijke manier van rijden....handen naar voren, elastiek in de prullenbak, sporen en zweep achter slot en grendel en gewoon simpel en eerlijk rijden, tis een prachtig beestje met een mooi gehoekt achterbeen,dat zeker goed kan lopen.

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 18:36

Oke bedankt voor de tips'

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 18:46

Ik zie hier nu in dat iedereen de manier van mijn rijden vreselijk vind..
Ik zal jullie tips meenemen.
Ik krijg nu eigenlijk steeds dezelfde reacties...
Sommige geven gewoon tips en andere reacties vind ik wat minder fijn.
Het liefst zou ik dit topic nu willen verwijderen, jullie tips meenemen in het rijden en dan misschien over een tijdje weer iets plaatsen.
Ik ben toch wel geschrokken van sommige reacties...

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:55

Ik ben nu niet zo vriendelijk over wat ik zie,(eigenlijk dus meer gericht aan je instructrice) ik ben doorgaans een vriendelijk mens, en als mijn paardjes konden praten zouden ze direct beamen dat ik altijd mijn best doe om vriendelijk te rijden, als jij het niet fijn vindt om dit te horen, denk ik direct; ze weet dus eigenlijk wel dat het niet een fijn beeld geeft, dus eigenlijk wil ze misschien zelf ook wel graag zachter zijn in haar rijden?
Meisje doe dat dan gewoon, wees zuinig op je jonge prachtpaardje, doe meer spelenderwijs, volgend jaar moet je echt nog niet naar de olympische spelen, jullie hebben alle tijd samen.
Doe jezelf een plezier en gooi je elastiek weg, wees zacht in de hand, dan wordt hij ook zacht voor je hand, vraag of ie voorwaarts wil en bedankt hem daarvoor als ie het doet, door je handen te onspannen, lekker de neus eruit, de rem eraf, en plezier hebben in het rijden, doe het ter ontspanning, niet met spanning.
Je hoeft je topic niet te verwijderen, ik was wat hard, maar dat is omdat het zo zonde is...jullie kunnen zoveel meer maken van samen rijden dan dit, probeer tips mee te nemen, en beter nu nieuwe dingen leren dan over 20 jaar, dat is veel moeilijker, geloof me ;)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:00

Ayleen_R schreef:
Ik zie hier nu in dat iedereen de manier van mijn rijden vreselijk vind..
Ik zal jullie tips meenemen.
Ik krijg nu eigenlijk steeds dezelfde reacties...
Sommige geven gewoon tips en andere reacties vind ik wat minder fijn.
Het liefst zou ik dit topic nu willen verwijderen, jullie tips meenemen in het rijden en dan misschien over een tijdje weer iets plaatsen.
Ik ben toch wel geschrokken van sommige reacties...

Dat geeft toch niet meid? Wees juist blij dat je de foto's erop hebt gezet. Daar leer je van. :)

Sharissael

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:03

Vind je eerste foto er fijn uitzien, lekker met een jonge pony bezig! ik heb liever dat de pony zo als op foto 1 loopt dan op de rest. ik snap ook niet waarom je instructie zoon jong paard al aan de hulpteugels wil zetten.
goed dat je zelf al zegt dat je zonder gaat proberen.. doe dit dan ook aub! :D
dat zal voor je paard fijner zijn en het rijden leuker en minder gedwongen te maken ! ;)
Let je wel op je tenen, die mogen wel wat meer naar binnen.

maar... wel lekker plezier houden in het rijden hé :D

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 19:11

@freeride
Deze reactie motiveert me echt!
Ik denk dat ik zelf ook veel te snel wil! Daar moet ik denk ik echt mee opassen.
Ik zal voortaan gewoon lekker gaan rijden en spelenderwijs hem vanalles leren! Ik ben echt al heel erg aan hem gehecht en werd toch wel een beetje verdrietig dat iedereen zegt dat ik hem vreselijk rijd. Ook naar hem toe voel ik me enorm schuldig,

@Somebitch
Jaa ik heb ook veel geleerd van jullie reacties!
Lekker net zijn neusje eruit
Elastiek weg
En vooral werken aan de ontspanning

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:16

Wiehoe!!!!!!! klein feestje, zo fijn om te lezen dat er weer een jonge amazone met een jong paard leuke dingen wil gaan doen, en je hoeft je niet schuldig te voelen, je juf had dit moeten voorkomen.
Als je er bijv. morgen opstapt, en je rijdt 'm vrijer en fijner, met weinig tot geen druk, denkt je paard daarna echt niet meer aan hoe het was, paarden leven zeker als ze nog zo kort onder het zadel zijn in het hier en nu, die heeft jou bij wijze van spreken een uur geleden allang vergeven, dus gewoon van genieten en niet boos op jezelf zijn, supergoed dat je de foto's hebt geplaatst, en nu over 2 weken nieuwe foto's van jullie nieuwe rijden en avonturen. goed onthouden, met jouw schuldgevoel kan je paard niks, en jij zelf voelt je er alleen maar rottig door, gewoon vanaf morgen een nieuw leventje samen starten, als jij happy bent, zal hij het ook wel zijn, enjoy!!!!

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 19:22

Vanaf morgen gaan we een heel nieuw leven in :D
Eigenlijk vanaf vandaag al! Had even geen zin om te rijden mede doordat ik me zo schuldig voelde. Dus heb ik met hem wat vrijheidsdressuur gedaan. Ik had het al eerder met een andere pony gedaan maar, jeetje wat deed Ragazzio goed mee! Hij focuste totaal niet op het snoep maar vooral op mij. Ik kan wel zeggen dat we heel erg veel plezier hebben gehad!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:19

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Op RT-HAW is het alleen toegestaan om te reageren als je opbouwend werktechnisch commentaar kunt plaatsen en iets toe kunt voegen aan degenen die al eerder gereageerd hebben.