Fotoshoot Ukkie@Dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rosa_emmelie

Fotoshoot Ukkie@Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 15:53

hallo allemaal,

in de vakantie heeft Anandi_ foto’s van mij en Ukkie gemaakt die ik graag aan jullie wil laten zien!

ik heb Ukkie nu bijna 8 maanden. We begonnen heerlijk met rijden en waren goed opweg, totdat ze kreupel ging lopen. Het was steeds heel vervelend want dan liep ze weer goed en dan verstapte ze zich weer en dan liep ze weer kreupel. we zijn naar de kliniek geweest en er is uitgekomen dat ze een oud griffelbeenfractuur had en dat ze daar weer last van kreeg doordat het vergroeide bot tegen haar pees aan schuurde.
we moesten 2 maanden rusthouden en dan het werk weer rustig aan oppakken en kijken hoe het ging.
dit hebben we gedaan en na die maanden rust hebben we eigenlijk nooit meer iets van haar been gemerkt gelukkig.
toen haar conditie weer wat was opgeknapt ben ik weer les gaan nemen. het ging op het begin niet helemaal soepel. ze was nogal gespannen, ze was niet meer goed op het been, kwam niet meer fijn naar beneden enz. we hebben nu heel hard geoefend dat ze weer beter op het been werd. veel overgangen gereden, elke keer als ze niet op mijn hulp reageerde wat strenger zijn en als ze te snel ging en niet rustiger wou halt houden. dit heeft zeker geholpen want nu ze weer goed op het been is, is ze ook heel mooi ontspannen gaan lopen en komt ze dus ook heel fijn naar beneden.

ik zal Ukkie nog wel even goed voorstellen:
Naam: Ucronia (Ukkie)
Ras: Gelderlander
Leeftijd: 10 jaar
Vader: Ahoy
Moeder: Cronie

waar ik me soms wel aan erger is mijn eigen houding. mijn eigen punten waar ik op moet letten:
*ik zit te veel naar voren. meer naar achter zitten.
*benen lang maken
*niet naar beneden kijken.
Tips zijn dus erg welkom! zolang het maar opbouwend is!

1. Afbeelding

2. Afbeelding
Meer contact houden

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding
Hier verloor ik het contact maarwel een mooi beeld vind ik zelf.

10. Afbeelding
En nog een mooie afsluiter

Ik hoop dat jullie een reactie achterlaten :)

Anoniem

Re: Fotoshoot Ukkie@Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:59

Gaaf dier, ik vind het fijn lopen, foto 4 vind ik een heel fijn beeld geven. Van daaruit kun je m ook eens mooi laten zakken, dus je binnenhand meegeven en been houden, dan volgt hij fijn je hand en train je de rugspieren.
Wel vind ik dat je je beugels zeker 2 gaten langer mag maken, je rijdt wel met een springzadel volgens mij maar evengoed krijg je bijna stoelzit.

rosa_emmelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 16:00

ja mijn beugels heb ik al 2 gaatjes langer zitten. ik rijd nu op een springzadel omdat ik nog geen goed zadel heb gevonden voor haar. we zijn wel opzoek.
bedankt!

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:02

Wat een heerlijke wolliebeest,

Jullie zijn goed bezig idd zoals joolien zegt nog ietsje laten zakken en de rugspiertjes worden ook getraind..

Ziet er vriendelijk uit, ga zo door

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:06

Leuk paard! Oogt helemaal niet zo tuigpaard-achtig ookal issie van Ahoy.
Die beugels vielen mij ook meteen op, maar daar wordt aan gewerkt lees ik.
Ik vind foto 7 er ook goed uitzien! Iets meer neusje eruit nog, maar volgens mij zijn jullie op de goede weg!

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:10

Ahoy is dan ook geen tuiger! ;)

Probeer je leuke merrie over de rug te rijden, en ook af en toe te longeren.
Zo kan ze op een mooie ontspannen manier haar bovenlijn trainen.

Domino_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:05

echt een leukerd emmelie :j
ziet er netjes uit! probeer je handen mssn wat hoger te houden! :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:17

Als ik zo lees waar je mee bezig bent dan vind ik dat je al ver bent gekomen. Dat van je beugels wist je al.. Nu vooral nog recht gaan zitten en naar voren kijken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:44

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Op RT-HAW is het alleen toegestaan om te reageren als je opbouwend werktechnisch commentaar kunt plaatsen en iets toe kunt voegen aan degenen die al eerder gereageerd hebben.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:49

Ik vind dat je heel goed bezig bent! Maar misschien met losrijden beginnen met wat langer en laag en jij mag wel je beugels een gat langer doen en trots zijn op je paard! (rechtop zitten)
Idd logeren met een bijzetje en misschien slangenvoltes rijden (met stelling) wordt ze ook losser van :)

rosa_emmelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 21:41

dank jullie wel!
ze is een tijdje gelongeerd met een bijzet maar dat is er weer bij ingeschoten. dit zal ik wel weer gaan doen. het is inderdaad goed voor zijn rrugspieren.
we zijn nu ook bezig met stelling vragen maar dat vind ze nog erg lastig en denkt ze meer dat ik gewoon aan het sturen ben maar daar zijn we dus wel mee bezig!

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:49

Ik vind dat je je handen wel op de goede plek hebt alleen je mag ze misschien iets meer naar voren plaatsen.
Wat meer buiging zou ik wat mooier zijn.
Ukkie is zoals je ziet op de laatste foto erg met zijn hals omhoog.
Het naar voren komt denk ik ook door het springzadel dat zit naar mijn mening echt niet lekker. Zeker met Ukkie die erg hoog opgooid.

En Ahoy was een Gelderse Hengst. Geen tuiger. ;)

rosa_emmelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 21:57

nee bij een ander zadel zit je wat meer rechtop. maar daar zijn we naar opzoek.
ze was ook wel in een frisse bui. we hadden voor het rijden standfoto's gemaakt en ze was heel erg fris en afgeleid. dus ze liep wat hoger met haar hoofd als anders.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:18

ramboe schreef:
Ik vind dat je je handen wel op de goede plek hebt alleen je mag ze misschien iets meer naar voren plaatsen.
Wat meer buiging zou ik wat mooier zijn.
Ukkie is zoals je ziet op de laatste foto erg met zijn hals omhoog.
Het naar voren komt denk ik ook door het springzadel dat zit naar mijn mening echt niet lekker. Zeker met Ukkie die erg hoog opgooid.

En Ahoy was een Gelderse Hengst. Geen tuiger. ;)

Dan is ze een halfzus van de Gelderse hengst Rubus B (www.staltebokkel.nl)
Maar idd een springzadel zit met dressuur niet lekker weet ik uit eigen ervaring maar om wat meer steun te krijgen kan je dan beter je beugels wat korter doen dat je wel goed met je knie in de kniewrong zit.

rosa_emmelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 22:24

ow grappig:P ik hoop het!
het zit wel fijner maar het ziet er wat minder netjes uit.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:30

Inge_Zorro schreef:
Leuk paard! Oogt helemaal niet zo tuigpaard-achtig ookal issie van Ahoy.

Niet helemaal onwaar hoor ;) Maar meer onwaar dan waar.

Ahoy is als 3 jarige inderdaad in de TUIGpaard richting ingeschrevenen maar bleek niet in staat paarden te geven die voldoende de bouw van een Tuigpaard hadden. Hij bleek meer Gelders te fokken. De afstamming van de hengst is ook volledig Gelders.
Hij is dan ook overgezet naar de Gelderse Paarden. Ucronia is dan ook een Gelders Paard.

TS Gelderlanders bestaan niet je hebt een Gelders Paard. ;) :)

On Topic.
Je hebt een hele nette houding en zit. Beugels een gaatje langer en je handen wat hoger. Niet terug werken met de hand.
Het hele beeld ziet er heel vriendelijk uit.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 06:12

Dit ziet er erg leuk uit! af en toe zet ie zn rug vast lijkt wel. Wat dat betreft sluit ik me aan bij Fleurrr_, bijgezet longeren werkt goed! Ik heb ook een gelder en als ik haar een tijd niet longeer gaat ze ook zo lopen met haar rug. Bij mij is longeren onderdeel van de basistraining.
Succes!
enne trouwens, wat een gaaf paard!

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 07:33

Wat een leuk paard.
Niks mis met een Gelderse.
Ja TS, het is niet goed mogelijk om een goede dressuurzit te hebben op een springzadel.
(springen op een dressuurzadel valt ook niet mee ;) )
Maar daar wordt aan gewerkt begrijp ik?
Wanneer je een ander zadel hebt, ga dan werken aan het kantelen van je bekken.
Dan wordt het uitzitten van de draf ook een stukkie makkelijker.
Nu trek je steeds je rug hol en daardoor kun je je lichaam niet loslaten.
Dus gauw een ander zadel zoeken, benen langer houden, en trots rechtop zonder holle rug.
Succes, komt goed.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 07:50

Mij viel inderdaad het zadel ook al op en je beugels en de bak!

Ik rijd ook altijd in die bak als Chemaine er niet is. Dan rijd ik op haar pony, daar :j

Ik vind het wel echt een gaaf beestje!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 09:47

Bernoe schreef:
Dit ziet er erg leuk uit! af en toe zet ie zn rug vast lijkt wel. Wat dat betreft sluit ik me aan bij Fleurrr_, bijgezet longeren werkt goed! Ik heb ook een gelder en als ik haar een tijd niet longeer gaat ze ook zo lopen met haar rug. Bij mij is longeren onderdeel van de basistraining.
Succes!
enne trouwens, wat een gaaf paard!

Hmmm ik denk niet met de bijzet longeren. Gelderse gaan daarvan in de houding lopen. Drukken de rug weg en drukke de strot eruit achterbeen bungelt er achteraan. Ze hebben vaak een lange nek en een hele opwaartse hals en kunnen geweldig op die manier onder het werk uit komen.
Ik zou eerder kiezen voor een pessoa ofzo. Maar moet de hals laten zakken met het neusje eruit opdat de rug omhoog komt en het achterbeen eronder kan komen.

Galopje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 09:55

Dat ziet er goed uit! Het beeld wordt denk ik nog mooier als je je handen wat meer gaat dragen en je benen een fractie naar achteren legt. Verder vind ik het er echt goed uitzien!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:04

War een leukerd! Een halfzusje van Whitney! Zij heeft ook als vader Ahoy <3
Verder ziet het er netjes uit maar het lijkt wel alsof je telkens naar voren duikt en je beugels kunnen wel een gaatje langer

rosa_emmelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 13:13

Lifaya: jij hebt ook een heel leuk beestje! en zoals er al staat zijn de beugels al langer.

verder bedankt voor de tips! ik ga er mee aan de slag!

Ik longeer hem nu trouwens met touwen door de voorbenen en dan op de rug vastknopen. ik weet niet hoe dit heet?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 06-01-12 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:11

Afbeelding

maar dan met halstertouwen. Geen flauw idee hou het heet, maar was een tip van mijn fysio om echt de rugspieren en daarmee ook de buikspieren goed te trainen. Vind het echt een heel leuk dier, en je hebt hem ook steeds fijner aan het lopen! Lengtebuiging kan nog veel beter, en zelf idd verbinding blijven houden zodat ie ook echt naar je hand toe kan lopen, maar daar zijn we al hard mee bezig hè! ;)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:27

Wat ik zou doen is gewoon simpel goed naar voren houden aan de longe, en voor de rest lekker los, maar net genoeg voor de ondersteuning bijzetten in een driehoek met touwtjes :j De activiteit moet je gewoon zelf opeisen, dan zakt ze ook vanzelf in die touwtjes, net als wat ze zou moeten doen in een stille hand...

Verder, beugels lekker iets langer, en veel schakelen, dan komt t helemaal goed met jullie :)