in de vakantie heeft Anandi_ foto’s van mij en Ukkie gemaakt die ik graag aan jullie wil laten zien!
ik heb Ukkie nu bijna 8 maanden. We begonnen heerlijk met rijden en waren goed opweg, totdat ze kreupel ging lopen. Het was steeds heel vervelend want dan liep ze weer goed en dan verstapte ze zich weer en dan liep ze weer kreupel. we zijn naar de kliniek geweest en er is uitgekomen dat ze een oud griffelbeenfractuur had en dat ze daar weer last van kreeg doordat het vergroeide bot tegen haar pees aan schuurde.
we moesten 2 maanden rusthouden en dan het werk weer rustig aan oppakken en kijken hoe het ging.
dit hebben we gedaan en na die maanden rust hebben we eigenlijk nooit meer iets van haar been gemerkt gelukkig.
toen haar conditie weer wat was opgeknapt ben ik weer les gaan nemen. het ging op het begin niet helemaal soepel. ze was nogal gespannen, ze was niet meer goed op het been, kwam niet meer fijn naar beneden enz. we hebben nu heel hard geoefend dat ze weer beter op het been werd. veel overgangen gereden, elke keer als ze niet op mijn hulp reageerde wat strenger zijn en als ze te snel ging en niet rustiger wou halt houden. dit heeft zeker geholpen want nu ze weer goed op het been is, is ze ook heel mooi ontspannen gaan lopen en komt ze dus ook heel fijn naar beneden.
ik zal Ukkie nog wel even goed voorstellen:
Naam: Ucronia (Ukkie)
Ras: Gelderlander
Leeftijd: 10 jaar
Vader: Ahoy
Moeder: Cronie
waar ik me soms wel aan erger is mijn eigen houding. mijn eigen punten waar ik op moet letten:
*ik zit te veel naar voren. meer naar achter zitten.
*benen lang maken
*niet naar beneden kijken.
Tips zijn dus erg welkom! zolang het maar opbouwend is!
1.

2.

Meer contact houden
3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

Hier verloor ik het contact maarwel een mooi beeld vind ik zelf.
10.

En nog een mooie afsluiter
Ik hoop dat jullie een reactie achterlaten