Hij heeft het niet altijd gedaan maar is er mee begonnen toen hij door een blessure niet gestart kon worden. Meestal doet hij het bij de eerste proef niet met binnenkomen, maar wel bij het afgroeten. Hij gaat dan ongeveer 15m voor de x ineens op z'n rem. Bij de tweede proef presteerd hij het zelfs om het met binnenkomen en afgroeten te doen :S
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd:
- naar voren rijden op de ac-lijn: maar dan gaat hij gerust van uitgestrekte galop naar stilstand voor de x en op den duur trok meneer zelf het gas open als we op de ac-lijn kwamen.
- thuis vaak oefeningen op de ac-lijn rijden en ook schakelen maar meneer is wel zo slim dat hij thuis niet stil gaat staan:p
Het stomme is dat hij het vaak doet maar niet iedere proef.... Een enkele keer wacht hij tot ik ho zeg;)
Ik was dus benieuwd of er bokkers zijn doe dit zelfde probleem hebben of hadden en wat zij er aan hebben gedaan om er vanaf te komen. Het is en blijft een grote hengst met een eigen wil maar wie weet is er iemand onder jullie die de gouden tip heeft;) vragen kan altijd toch

Het is ook zo zonde want hij kan keurige proeven lopen en in Jan gaan we ZZ-zwaar starten maar ik erger me er kapot aan als hij dan weer eens voor x op z'n rem gaat. Dus ik ben benieuwd naar mede bokkers met ervaring

Nou heb ik hele korte beentjes en niet zoveel kracht dus zo schokkend was het niet... ik heb er wel een tijd mee gezeten, denk een half jaar. Maar doordat ik iedere keer subtiel naar voren reed (niet écht eruit bv naar uitgestr. draf of galop, maar wel naar voren bleef denken) is het over gegaan. Goed opletten dat je zelf van te voren niet al aan je laatste lijn denkt. Dat deed ik wel en dan dacht ik: 'zul je zien dat 'ie zo weer remt'. En ja hoor, daar ging ik...
Succes Melanie!