Met been rijden,... help!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annoouukie

Met been rijden,... help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 18:01

Heey
ik rijd al ongeveer 5 maanden.
Ik heb het heel gewoon geleerd: met de teugels sturen, voor de rest niks.
Nu heb ik gisteren gereden op het paard van een kennis van mijn moeder, en toen moest ik met been rijden...!
ik wist helemaal niet wat ik moest doen!
uiteindelijk heeft de eigenaaresse het met uitgelegd, en nu snap ik het.
het is echt veel fijner dan alleen met de teugels te sturen, nu twijfel ik om naar die manege te gaan.
maar nadat ik klaar was met rijden, had ik pijn aan mijn benen, en dan heb ik nooit gehad na het rijden.. komt dat denken jullie door dat ik voor het eerst met been had gereden, of niet?

xxx

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:08

Ik zou lekker stoppen op die manege. Zo te lezen leer je het daar helemaal verkeerd. Je rijdt 5 maanden zeg je, en dan leer je nu 'met been rijden'? Vanaf dat je voor het eerst les krijgt hoor je uitgelegd te krijgen dat je 3 soorten hulpen hebt:je zit (sturen met je zitbeenknobbels), je benen en je handen. Je moet zo veel mogelijk met je zit rijden, dan pas met je benen, en je handen gebruik je zo min mogelijk.

Love_4ever

Re: Met been rijden,... help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:11

Op mijn manege heb ik vroeger ook zo leren paardrijden, teugels sturen en been was stappen, aandraven of aangalloperen... Nu met me eigen 2 paarden heb ik pas echt leren rijden, en ben nog steeds in volle ontwikkeling.. Voel zo nu en dan nog net een beginner die er niks van bakt/snapt..

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 18:56

Maar ik heb gewoon leren rijden met de teugels sturen, en met den hakken aandraven en aangalopperen.