Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(dat betekent onbewust namelijk). Verder lijkt me dit nogal een open deur. Die ruiters hebben dus onvoldoende controle over hun benen, waardoor ze wiebelen. Of een paard dat onvoldoende aan het been is, en iedere pas aangespoord moet worden om te blijven lopen. En het een versterkt het ander.
Ikzelf rij ook met sporen alleen zit ik er niet de hele tijd in maar afentoe heeft hij gewoon het extraatje nodig om net iets meer verzamelder te lopen.
quartel schreef:ik heb ook geen stille beenligging en ben me daar ook goed van bewust.
Mijn paard echter is wel gewent met lange sporen gereden te worden.
Dat merk je direct als je ze af doet.
Maar zit je onbewust of ongemerkt onterecht op hem in te prikken dan word hij boos en bokt![]()
Nou ja....dan rijd ik met hele korte spoortjes en als hij weer aangeeft niet blij te zijn dan trek ik ze gewoon even uit
Jammer dat niet meer paarden het zo duidelijk aangeven
Galopje1 schreef:Ik zie helaas op wedstrijd ook vaak ruiters die aandrijven met hun sporen. Ik krijg een beetje het idee dat het 'stoer' is om sporen te dragen, ongeacht of het nodig is.