Vriendin op mijn pony, jullie ook?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linndatbenik

Vriendin op mijn pony, jullie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 13:23

Hallo, dit is mijn eerste Topic. 'k weet niet of ie goed staat. Maar goed, komt ie:

Ik heb een BFF (Tja ben ik ben 11 weet je..)
Die houdt ook superveel van paarden. Maar nu heb ik een pony, Ailana. Het is een Haflinger, luxe 'editie'
Wel erg sterk. Ik heb wel wedstrijd ambitie en alles. Ik ga binnenkort ook wedstrijd rijden op mijn schatje. Maar mijn vriendin rijdt soms ook op Ailana.
Nu heb ik gehoord dat je beter alleen jezelf op je pony kunt laten rijden voor een betere band.
Hoe doen jullie dit? Ik zou dat heel graag weten, ik ben een beetje radeloos soms. Ook omdat wij (gezin) alles betalen en zij er heel erg veel op rijdt.
Alvast bedankt!
Groetjes Linn. :D

mrjlnx

Re: Vriendin op mijn pony, jullie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:26

Hoe vindt je het zelf als je vriendin er op rijdt? En hoe gaat het tijdens het rijden? Ben je er tevreden over of niet?
Ik rijd ook een paardje van iemand anders dus heb nooit het alleenrecht natuurlijk, maar merk wel dat als ik er een tijdje zelf heb opgezeten het rijden beter gaat, qua band is het voor mij toch al wat anders maar vindt niet dat de band tussen het paard en mij veranderd als er iemand anders op rijdt.

Frouke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:28

Haha, leuk bedacht topic, ik zal ff zeggen wat ik denk: voor de bant kan je haar soms heus wel laten rijden alleen jíj bent haar (van het paard) baasje! maak dan ook een hele goede band met Ailana. het is jullie keus haar erop te laten rijden maar je kan natuurlijk wel wat geld vragen. ik zou het eigenlijk gewoon zo laten, het is je BFF!

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 13:28

Oké.. Het gaat opzich wel goed met rijden, maar er zijn ook veel - punten. Dat komt ook omdat de pony nog maar een broekie van 6 jaar is. Maar ik ga denk ik de springvaardige kant op met haar. Dus ik laat mijn vriendin er niet te veel op springen.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:30

Linndatbenik schreef:
Oké.. Het gaat opzich wel goed met rijden, maar er zijn ook veel - punten. Dat komt ook omdat de pony nog maar een broekie van 6 jaar is. Maar ik ga denk ik de springvaardige kant op met haar. Dus ik laat mijn vriendin er niet te veel op springen.

Ik zou juist zelf met de basis bezig gaan voor je gaat springen en dat niet aan je vriendin overlaten ;)

Maar dat is mijn mening.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:30

Ik zou het dan denk ik geen probleem vinden als mijn vriendin er op zou rijden, maar ik zou wel de voor en nadelen afwegen. Als ik veel minpunten zou zien in het rijden, en er niet een goed gevoel bij zou hebben zou ik zoiets niet meer doen. het is zonde als jij straks wedstrijd rijdt en je steeds alles weer opnieuw moet gaan doen.

Frouke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:32

mrjlnx schreef:
Ik zou het dan denk ik geen probleem vinden als mijn vriendin er op zou rijden, maar ik zou wel de voor en nadelen afwegen. Als ik veel minpunten zou zien in het rijden, en er niet een goed gevoel bij zou hebben zou ik zoiets niet meer doen. het is zonde als jij straks wedstrijd rijdt en je steeds alles weer opnieuw moet gaan doen.

hier sluit ik me bij aan!

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 13:33

Laura_x_ schreef:
Linndatbenik schreef:

Ik zou juist zelf met de basis bezig gaan voor je gaat springen en dat niet aan je vriendin overlaten ;)

Maar dat is mijn mening.

Ja maar de basis,, daar zijn we al bijna 2 jaar doorheen. Dus dat komt goed, ook dressuur kunnen we goed. Maar springen en crossen vinden we beiden leuker. :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:42

Je zegt ze rijdt erg veel? Hoeveel is dat en vindt jij het teveel?
Het is niet erg als er weleens andere op rijden, je band met hem zal er ook niet minder op worden. Maar ja alles valt of staat natuurlijk met haar rijvaardigheden. Als jij er zelf geen probleem mee hebt is het goed. Maar vraag me gewoon af of jij vindt dat ze dus teveel rijdt?

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 13:57

TE veel wil ik ook niet zeggen. Maar vrijwel altijd als ik rijd gaat ze mee, en dan gaat ze er echt bijna altijd ook op.. Maar ik vind het ook zo banketstaaf om nee te zeggen.. Dat is zwakte punt van mij..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:03

Linndatbenik schreef:
TE veel wil ik ook niet zeggen. Maar vrijwel altijd als ik rijd gaat ze mee, en dan gaat ze er echt bijna altijd ook op.. Maar ik vind het ook zo banketstaaf om nee te zeggen.. Dat is zwakte punt van mij..

Er is niets verkeerds aan om te zeggen dat liever een keer alleen gaat en zelf lekker in je eentje wil trainen.
Als het een goede vriendin is moet ze dat ook snappen. Het is wel jouw pony hé.

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 14:08

Ja, ik train ook wel zelf soms. Maar het na deel is dat er eigenlijk altijd iemand bij moet zijn op die manege. Er is samen met mijn vriendin en ik een nare ervaring geweest waar we beiden nog steeds mee te dealen hebben. Dat is op de manege gebeurt.. (vragen via PB)

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:17

Ik vind het ook goed dat je zorgt dat je eigenlijk niet alleen bent. Dat is hier op stal ook zo bij de jongere meisjes. Goed ik weet je reden natuurlijk niet, maar voor allerlei dingen is het sowieso wel handig als je niet alleen bent. Ik kan me ook wel voorstellen dat als je haar mee vraagt dat ze dan natuurlijk ook wel even wil rijden, maar toch heb ik het idee dat je het niet een fijn gevoel vindt..

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:20

Dan laat je haar toch lekker uitstappen? Zit zij er op en hoef je geen nee te zeggen. Pony heeft hard gewerkt dus hoeft niet nog een keer.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:22

Misschien afspreken dat je vriendin op een dag wel rijden mag, en dat ze de rest andere leuke dingen moet in plaats van rijden? Denk aan foto's maken als jij rijd, helpen verzorgen..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:24

Als jouw vriendin een beetje op dezelfde manier rijdt en eerlijk is voor de pony dan zie ik er niet veel problemen in. Verder vind ik niet dat ze iedere keer hoeft te rijden, dan zou je haar idd kunnen laten uitstappen. Je zou haar 1x per week laten rijden zodat ze lekker bezig is, de andere dagen kun je voor jezelf houden. Dan heeft ze toch een bedankje voor de keren dat ze meegaat om te kijken en helpen.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:25

Nja, als jij niet alleen wil gaan en zij vind het leuk om mee te gaan zie ik het probleem niet. Laat haar gewoon aan het eind lekker 10 minuten rijden, ook wat draven & galopperen dan blijft zij het ook leuk vinden.
Als ze gewoon kan rijden zal ze je pony heus niet verpesten, zeker niet als het nu nog goed gaat en ze rijd hem al 2 jaar begrijp ik?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:26

Ohja, wat hierboven staat kan ook nog: haar 1x per week echt helemaal laten rijden (dus echt de hele tijd, jij niet nog daarna), en de rest van de dagen voor jou. Is ook wel een goede oplossing denk ik :).

Honestly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:21

Allereerst, wat een mooie naam van je paard :D Maar ik zou ook voor een "tussenoplossing" gaan. Ook gewoon aan je vriendin uitleggen dat je graag richting de wedstrijdkant op wilt en dat het belangrijk is dat je goed met je pony traint. Zo bouwen jullie een band op, maar ook een training. En dat je je vriendin 1x laat rijden in de week (voorstel zag ik hier ook al ergens boven staan)

@Vilana zoiets betekend het geloof ik :P

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 16:22

@44Myrthe44
Nee, ik heb mijn pony al 2 jaar. Maar zij rijd er soms op, al die 2 jaar dat ik haar heb.
@Vilana6
Jep,, Best Friends Forever..

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 16:25

Honestly schreef:
Allereerst, wat een mooie naam van je paard :D Maar ik zou ook voor een "tussenoplossing" gaan. Ook gewoon aan je vriendin uitleggen dat je graag richting de wedstrijdkant op wilt en dat het belangrijk is dat je goed met je pony traint. Zo bouwen jullie een band op, maar ook een training. En dat je je vriendin 1x laat rijden in de week (voorstel zag ik hier ook al ergens boven staan)

@Vilana zoiets betekend het geloof ik :P

Ik snap jullie idee wel, als ik ziek ben heeft zij mijn pony in ieder geval. En als ik iets anders ga doen en zij wil wel heen mag ze er alles mee doen, rijden, borstelen, longeren.. Alles.. Die daagjes zijn er wel eens en dat vind ze dan ook heel erg leuk. :)
Maar ik vind het idee een beetje vervelend dat er zomaar iemand anders bij mijn pony is, alleen.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:29

Waarom zou je het niet doen? er zijn heel veel verzorgsters die ook op hun verzorgpaard rijden.

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 16:35

EliseXJoelle schreef:
Waarom zou je het niet doen? er zijn heel veel verzorgsters die ook op hun verzorgpaard rijden.

Dat weet ik hoor.. Ik heb zelf ook al heel veel verzorgpony's gehad toen ik nog geen eigen pony had. (Die waren btw wel van een boer die zelf geen rijambitie heeft)
Ze neemt ook weleens andere mensen mee terwijl ik heb gezegd dat ik dat liever niet heb i.v.m de drukte op stal en een paard die nogal last van stress heeft. Maar voor de rest is ze erg betrouwbaar hoor.
Ik vind het alleen wel lastig om er aan te denken dat zij daar alleen is, als die pony haar eraf bokt, dan ben ik verantwoordelijk.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:38

Laura_x_ schreef:
Linndatbenik schreef:

Maar dat is mijn mening.

Ja maar de basis,, daar zijn we al bijna 2 jaar doorheen. Dus dat komt goed, ook dressuur kunnen we goed. Maar springen en crossen vinden we beiden leuker. :)[/quote]

Je bent 11? Ik ben sowieso van mening dat je nooit door de basis bent, er valt zoveel te leren op dat gebied, je bent nooit uitgeleerd :j

Als ze haar afspraken niet nakomt, bijvoorbeeld zomaar mensen meenemen, zou ik haar niet op je pony laten rijden. Het is toch JOUW pony? Jij bent de baas ;) Ik zou niet iemand met mijn pony bezig laten zijn die ik niet vertrouw/geloof, dat je een topic over dit opent geeft al aan dat je haar niet helemaal vertrouwt met je pony.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:39

Linndatbenik schreef:
Nu heb ik gehoord dat je beter alleen jezelf op je pony kunt laten rijden voor een betere band.

Je hebt 'gehoord'. Ik zou zeggen, zolang jij het niet erg vind dat je vriendin erop rijdt, waarom niet. Zolang jij er natuurlijk ook nog mee kan rijden...
Je kan heus een goede band hebben met je pony als daar nog iemand anders mee omgaat.