Adaja du bois @dressuur L2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nice19

Adaja du bois @dressuur L2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 20:26

hallo bokkers,

2 weken geleden had ik weer een dressuur wedstrijd in delft met mijn pony adaja du bois in de L2. ik vond zelf dat mijn pony wat langzamer was dan normaal, dat vond ik zelf niet zo fijn rijden. de jury vond het bleikbaar wel goed voor een 1e plek met 191 en een 3e plek met 195.

nog wat informatie:
ik zelf rijd pas 1,5 jaar. en dit is mijn eerste pony.
mijn pony:
adaja du bois
Nrps
1.53
M1 dressuur (met vorige eigenaar)
L springen
we hebben nu 17 punten in het L2 dressuur.

ik heb hier een filmpje van de wedstrijd met een aantal stukjes van het losrijden en een aantal stukjes van de proef erin.

reactie's zijn altijd welkom, maar houd het wel een beetje positief, paardrijden moet leuk blijven! :D

Elise95

Re: Adaja du bois @dressuur L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:36

De proeven met een V :P

Wat een super leuk paard! :) Ziet er heel netjes uit, let wel op dat je recht boven je paard blijft ;)

nice19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 20:37

Elise95 schreef:
De proeven met een V :P

Wat een super leuk paard! :) Ziet er heel netjes uit, let wel op dat je recht boven je paard blijft ;)

haha, mijn nederlands is toch niet zo goed merk ik ! hahaha, dankjewel ! zal ik op letten!

ikbencarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:57

Ik zou proberen de handen op sommige momenten wat stiller te houden,
maar verder heel netjes gereden!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:58

Nou, voor iemand die 1,5 jaar rijdt...jeetje, petje af meid!
Je rijdt haar keurig, heerlijke combi!

Veel succes en lekker door trainen, gaat vast helemaal goed komen :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:39

Ik vind je knapperd echt niet traag of langzaam lopen hoor, sterker nog, af en toe nog steeds wat gehaast. Iets meer rust in je eigen rijden brengen, onderbenen iets stiller en het plaatje is af!

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:48

Prachtige combinatie :) Wat een middendraf heeft je pony zeg!

Ik vind je spoorgebruik wel storend, benen zouden dus wat stiller mogen..

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:53

Jeetje voor iemand die pas anderhalf jaar rijd doe je het super netjes! Probeer alleen niet steeds te prikken met je sporen. En op sommige momenten heb je je handen wat wijd. Probeer die netjes bij elkaar te houden.
Leuk beestje!

cke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:41

bleikbaar heb ik ook wel eens anders geschreven trouwens :P (blijkbaar)

ik vind je voor 1,5 jaar rijden erg netjes rijden. misschien ben je actief met je sporen omdat je het idee hebt dat je pony te langzaam loopt. neem aan dat je les hebt, misschien kan je het daar eens overleggen of hij op een goed tempo loopt en anders met een zweepje rijden/trainen om hem meer voorwaarts te krijgen? vind het zelf ook wel meevallen

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:15

Leuk paard, je zit best goed voor 1,5 jaar te paard :)
Probeer je handen meer bij elkaar te houden en iets meer naar voren, en stiller/zachter te zijn. je onderbenen leven in hun eigen wereldje heb ik het idee, paardje loopt actief genoeg, dus als je iets meer loslaat van voren kun je ook stoppen met continu drijven. maak het jezelf zo makkelijk mogelijk.
Verder viel me op dat je in de proef wijkt, en dan op de buitenkant van je paard gaat zitten, daarmee zit je hem tegen, altijd je gewicht verschuiven/verzwaren naar de kant die je niet opgaat zeg maar, binnenbeel ook langer laten in die oefening. maar moet zeggen dat 1,5 jaar rijden weinig is om al best netjes door de baan te gaan.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:58

Vind het er netjes uitzien!! Maar probeer alsjeblieft je benen wat stiller te houden, je paard loopt als een tierelier, aandrijven elke pas is echt niet nodig. Maakt het plaatje ook wat meer af..
Ik heb trouwens ook het idee dat je zo nu en dan wat gaat knijpen met je knieën en daardoor wat een 'stijve' zit krijgt,

Succes verder!! :D

BonnieBalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:50

Wow, rijd je echt pas 1,5 jaar? Ik vind het sowieso al netjes, maar dan al helemaal!
Leuke pony ook! Wel zit de proef zo uit mijn hoofd in mekaar dat je pas vanaf D, 10 meter moet wijken links en rechts, dus ik zou er even opletten, dat je hem eerst wel helemaal rechtstelt en een paar passen rechtlopen voordat je begint.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:55

zeker netje voor als je pas 1,5 jaar rijdt zeg ! let idd wel op je been die spoor wel veel aan ! en mag misschien iets minder met je zit rijden en meer met je hand ! voor de rest ziet het er mooi en ontspannen uit hoor ! *\o/*

nice19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 21:16

BonnieBalou schreef:
Wow, rijd je echt pas 1,5 jaar? Ik vind het sowieso al netjes, maar dan al helemaal!
Leuke pony ook! Wel zit de proef zo uit mijn hoofd in mekaar dat je pas vanaf D, 10 meter moet wijken links en rechts, dus ik zou er even opletten, dat je hem eerst wel helemaal rechtstelt en een paar passen rechtlopen voordat je begint.

ik wijk ook vanaf de D, maar er zijn stukjes gefilmd niet het helemaal. dankje voor je reactie!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:22

Wat leuk! Dit is op Prinsenstad, heb ik 12 jaar lang met veel plezier gereden, sinds kort gestopt..
Hoe vond je het er?

Ik vind dat je er erg netjes opzit, mooie rechte houding, wat mijn alleen stoort zijn je benen, probeer deze wat stiller te houden. Vind het verder een erg fijn en ontspannen beeld :)
Gefeliciteerd met je punten!

nice19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 12:27

PrimaDonna_ schreef:
Wat leuk! Dit is op Prinsenstad, heb ik 12 jaar lang met veel plezier gereden, sinds kort gestopt..
Hoe vond je het er?

Ik vind dat je er erg netjes opzit, mooie rechte houding, wat mijn alleen stoort zijn je benen, probeer deze wat stiller te houden. Vind het verder een erg fijn en ontspannen beeld :)
Gefeliciteerd met je punten!

Leuk rijden daar! En lekker grooot!
Dankje voor je reactie!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:10

Ziet er echt al super uit! Je hebt ook echt een super pony, fijn werkwillig diertje zo te zien. Ik vind hem ook niet langzaam ogen, is actief zat. Beweegt mooi los door z'n lichaam en inderdaad wat een middendraf heeft ie! Vind jullie een mooie combinatie! :)

Wel ga ik mee met bovenstaand commentaar, je benen kunnen nog wat stiller. Probeer je bovenbenen niet te veel aan te spannen, want juist dan druk je jezelf uit het zadel. En ook je handen zijn af en toe nog wat beweeglijk, maar dit komt volgens mij omdat je je nek/schouders wat vastzet en je armen loslaat. Misschien kun je tijdens het rijden je onderarmen wat meer aanspannen waardoor je je handen stiller houdt, op den duur gaat dit automatisch en hoef je ze niet meer aan te spannen om je handen stil te houden. Probeer ook eens tijdens het rijden een letter ingedachten te nemen en dan elke keer bij die letter eens goed in en uitademen zodat je alle spieren ontspant, hierdoor ga je een stuk makkelijker en losser zitten en kun je nog fijner met je pony meebewegen. Als jij ook losser zit, kan je pony nog fijner voorwaarts bewegen, zonder dat het gehaast wordt zoals het nu af en toe is..
Probeer ook voor je uit te blijven kijken en niet naar je mooie pony, bij je middendraf kijk je bijvoorbeeld naar beneden. Verder moet je proberen gelijke druk te houden op beide beugels, omdat je af en toe wat scheef hangt, je bovenlichaam moet je wel meedraaien in de wendingen, maar niet naar binnen gaan hangen. Maak je binnenbeen lang en blijf zelf recht boven je pony zitten, kan hij nog fijner om je been buigen namelijk.
Wat betreft je proeven... de voltes 15 meter in galop, mag je nog wat kleiner rijden, je rijdt nu bijna gewoon een grote volte ;) En dat je op de AC-lijn moet halthouden vanuit draf, moet je je pony nog enkele stappassen laten zetten, in de L2 mag je officieel nog niet draf-halt. ;)

Het lijkt zo een heleboel commentaar, maar het is allemaal opbouwende kritiek. Ik vind het er al super uit zien en vind je punten dan ook terecht. Nog net wat verbeterpuntjes voor nog fijnere proeven.
Succes verder en ga vooral zo door, komt helemaal goed met jullie! :)

Beam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:24

ziet er echt kei goed uit! Ondanks de kleine, al genoemde, puntjes van je benen en handen.. Als dat in orde is, is het helemaal perfect! proefje netjes gereden, maar jammer van het afgroeten naast de A-C lijn...:( ma verder zou ik zeggen: Ga zo door!

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:54

Hee Denice, wat leuk om die lieve schat weer terug te zien. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel weer een traantje weg moest pikken toen ik je filmpje bekeek. Wat heeft ze het goed getroffen bij jullie! Een tipje van mij is je handen iets stiller en je benen ook. Maar het ziet er super uit! Mag je al naar de M?

nice19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 14:59

lisannee93 schreef:
Ziet er echt al super uit! Je hebt ook echt een super pony, fijn werkwillig diertje zo te zien. Ik vind hem ook niet langzaam ogen, is actief zat. Beweegt mooi los door z'n lichaam en inderdaad wat een middendraf heeft ie! Vind jullie een mooie combinatie! :)

Wel ga ik mee met bovenstaand commentaar, je benen kunnen nog wat stiller. Probeer je bovenbenen niet te veel aan te spannen, want juist dan druk je jezelf uit het zadel. En ook je handen zijn af en toe nog wat beweeglijk, maar dit komt volgens mij omdat je je nek/schouders wat vastzet en je armen loslaat. Misschien kun je tijdens het rijden je onderarmen wat meer aanspannen waardoor je je handen stiller houdt, op den duur gaat dit automatisch en hoef je ze niet meer aan te spannen om je handen stil te houden. Probeer ook eens tijdens het rijden een letter ingedachten te nemen en dan elke keer bij die letter eens goed in en uitademen zodat je alle spieren ontspant, hierdoor ga je een stuk makkelijker en losser zitten en kun je nog fijner met je pony meebewegen. Als jij ook losser zit, kan je pony nog fijner voorwaarts bewegen, zonder dat het gehaast wordt zoals het nu af en toe is..
Probeer ook voor je uit te blijven kijken en niet naar je mooie pony, bij je middendraf kijk je bijvoorbeeld naar beneden. Verder moet je proberen gelijke druk te houden op beide beugels, omdat je af en toe wat scheef hangt, je bovenlichaam moet je wel meedraaien in de wendingen, maar niet naar binnen gaan hangen. Maak je binnenbeen lang en blijf zelf recht boven je pony zitten, kan hij nog fijner om je been buigen namelijk.
Wat betreft je proeven... de voltes 15 meter in galop, mag je nog wat kleiner rijden, je rijdt nu bijna gewoon een grote volte ;) En dat je op de AC-lijn moet halthouden vanuit draf, moet je je pony nog enkele stappassen laten zetten, in de L2 mag je officieel nog niet draf-halt. ;)

Het lijkt zo een heleboel commentaar, maar het is allemaal opbouwende kritiek. Ik vind het er al super uit zien en vind je punten dan ook terecht. Nog net wat verbeterpuntjes voor nog fijnere proeven.
Succes verder en ga vooral zo door, komt helemaal goed met jullie! :)

dankjee! hier heb ik echt supperveeel aan! heel erg bedankt!

nice19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 15:00

Lucifer123 schreef:
Hee Denice, wat leuk om die lieve schat weer terug te zien. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel weer een traantje weg moest pikken toen ik je filmpje bekeek. Wat heeft ze het goed getroffen bij jullie! Een tipje van mij is je handen iets stiller en je benen ook. Maar het ziet er super uit! Mag je al naar de M?

hee annemarie! ja we mogen al naar het m1 we hebben nu 17 winstpunten :) , dankje voor je tip ! heb nog moeite met het doorzitten vandaar dat mn handen en benen erg veel bewegen. maar we zijn ermee bezig!

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:02

Ziet er goed uit!
alleen probeer de galop iets mooier af te werken, je snijdt in de volte de bochte bijvoorbeeld een beetje af! Ook mag je in de galop iets meer blijven zitten! Maar voor de rest ziet het er al goed uit!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 17:39

dressuur518 schreef:
zeker netje voor als je pas 1,5 jaar rijdt zeg ! let idd wel op je been die spoor wel veel aan ! en mag misschien iets minder met je zit rijden en meer met je hand ! voor de rest ziet het er mooi en ontspannen uit hoor ! *\o/*

Minder met je zit rijden en meer met je handen? :') Het wordt steeds gekker hier op bokt.

TS leuke pony! Ze is erg braaf. Afentoe vloei je met doorzitten nog teveel naar je handen door.. je aanleuning is daardoor niet stil.. je handen moeten met de mond van je paard meeveren en niet met jou. Soms geef je een ophouding met je hand (omdat je vloeit en vasthoudt) en als je dan been geeft krijg je zo'n reactie van je pony dat hij met zijn staart gaat lopen zwaaien.

Als jij meer rust in het rijden vind zal je pony ook NOG meer ontspannen. Voor iemand die 1,5 jaar rijd vind ik dat je het keurig doet. Overige opmerkingen wbt de oefeningen zijn al gemaakt en daar sluit ik me bij aan.

Keep up the good work!

Als je instructrice met jou wat meer aan de slag gaat met onderbenen stil en knietjes en bovenbenen ontspannen (en armen ontspannen) zullen je handen ook wel meer verbeteren denk ik.

+:)+ Succes!

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:47

Zo wat rijd jij al goed zeg, voor 1,5 jaar!
En wat lijkt jou pony op mijn pony, ook een vos met een kolletje en zelfde type bouw!
Ik hoop dat ik over een tijdje ook zo'n proef als jij rijd mag rijden, wat een middendraf en wijken gaat ook heel goed. Probeer idd wel stiller te zitten met je benen, misschien helpt het om een soort zitlessen te nemen, bv. zonder beugels rijden of aan de longeerlijn zonder zadel...
Succes!

Karen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:52

Leuke pony, goed gereden! Ga mee met bovenstaand commentaar! Let bij het wijken erop dat je de voorhand voor houdt! Nu gaat soms de achterhand eerst..

Keep up the good work!