@aeolusnr1; in mijn bericht geef ik ook aan dat ik misschien wel te streng ben in de hand en mijn vraag is welk bit ik voor mijn paard zou kunnen nemen zodat zij daar minder heftig op reageerd. En tevens de vraag hoe ik haar zonder strenge hand wel nageeflijk krijg? En door de prive-les is het probleem niet groter geworden maar wordt er wel meer van het paard gevraagd, om dus niet meer te sterrenkijken maar nageeflijker te worden... Ze wordt nu dus aan het werk gezet..
@ikencarmen; heb je tips hoe ik dat kan doen??
@ Joolien; jij omschrijft precies de manier hoe mijn instructrice wil dat ik rijdt. En in de stap en galop zoekt ze dan inderdaad mijn hand wel op alleen in de draf nog steeds niet... En dan leg ik er waarschijnlijk weer teveel druk op waardoor ze helemaal in de staak gaat.. Vicieuze cirkel denk ik...
@Mika11; bij aankoop werd ze voorgereden door een verzorgster van de eigenaar. Deze heeft het paard ongeveer een jaar gereden. Waar ik achteraf achter ben gekomen is dat de eigenaar het paard zelf niet meer reed omdat er met rijden sprake was van een mismatch tussen beide..?!
Wat dat inhoudt mag Joost weten.....????