Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

, het lijkt op de foto's dat het paard daar ook boven zijn tempo loopt, terug naar arbeidsdraf veel vwnw, gesloten en jouw vooral tempo en goed aan de hulpen leren komen. Sommige paarden hebben van nature een geweldige galop en sommige moeten echt getraind worden om een goede galop te krijgen. Neem je tijd, ze is pas 5, succes ! garny95 schreef:het heel hard gaan of terug naar de draf, zowel overspringen als als een konijn galopperen, zijn vaak balans problemen in combinatie met een achterhand die nog niet sterk genoeg is en nog niet voldoende draagkracht heeft ontwikkelt. Dingen proberen die niet helpen heeft geen zin, dit heeft tijd nodig en goede begeleiding, als het mijn paard zou zijn dan zou ik de galop een tijdje achterwege laten en mijn focus zou liggen op het versterken en verbeteren van de achterhand. Oefeningen als sb, travers, oevergangen en ook cavalettiwerk zullen je daarbij helpen. Verder zou ik zoeken naar een goede instructie. Nog even over het karakter van je paard, paniek kan ook voortkomen uit onbalans en ik schat ook in dat ze spanning opbouwt in haar lijf ?
. Die balans heeft hij eerst nodig! nicole_hetty schreef:PKfoto schreef:Eerst de dierenarts laten kijken of het niets lichamelijks is en dan pas met rijden proberen om te lossen.
als je een beetje beter leest dan kun je lezen dat er al 2 verschillende dierenartsen zijn geweest.
. Maar is er ook 'in' gekeken dmv rontgen?