Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

viv77 schreef:Zou juist met sprerriem rijden, kan je paard zijn mond niet zo ver open doen om onder de druk uit te lopen..Voor de rest zou ik dat voorwaarts proberen op te lossen met les en daarin de nadruk leggen op het goede gebruik van je teugelvoering, denk dat je paardje zo hard wil gaan omdat hij nog uit balans loopt( en een draver heeft dat vaak van nature al meer), dus geen scherper bit of ander hoofdstel, vind juist een kneveltrens voor een jong dier een goed alternatief..Maar rijtechnisch je probleem op leren lossen..
Heb je les?
Millanka schreef:Jullie maken me een beetje verdrietigSperriem eraan zodat de paard niet onder druk vandaan kan komen? Omdat ie anders zoveel z'n mond open doet? Ben je dan niet een beetje te hard met je handen? Je paard geeft aan dat het pijn doet!

) M_D_H schreef:Millanka schreef:Jullie maken me een beetje verdrietigSperriem eraan zodat de paard niet onder druk vandaan kan komen? Omdat ie anders zoveel z'n mond open doet? Ben je dan niet een beetje te hard met je handen? Je paard geeft aan dat het pijn doet!
wat een onzin, 1 de sperriem zorgt er voor dat het bit stiller en rustiger in de mond ligt en daarnaast zorgt het er voor dat het diertje niet zijn mond open kan doen...
punt 2 *zucht* tegenwoordig wordt er maar standaart bij alles wat een dier doet geroepen dat het pijn heeft...
nou geloof me vaak is dit pure onzin en heeft het dier dus GEEN pijn