Ik was mijn laarzen aan het dichtdoen. 
Dit is Babette, een vijfjarige merrie met als afstamming Matterhorn x Goodwill. In 2012 verwacht ze een veulentje van Bretton Woods. Ik rijd Babette nu vanaf september, meestal twee keer per week. Met verkort lesrooster, vakantie of uitval rijd ik d'r vaker. Op het begin ging het een beetje stroef tussen ons maar daar is sinds enkele weken zeker wel vooruitgang in gekomen. Het gaat nog láng niet perfect maar dat weet ik zelf ook.
Babette heeft deze zomer samen met Audrey B en L1 gelopen en was L2 startgerechtigd. Ik heb vroeger wat FNRS proefjes gereden op de manege en een jaartje ponyclubwedstrijden. Ondertussen heb ik al 3 jaar geen wedstrijden meer gereden maar aankomende zondag heb ik een onderling wedstrijdje met Babette. Gewoon voor het plezier en om te kijken hoe het gaat.Momenteel zijn we nog gewoon bezig met de basis, overgangen, tempowisselingen, draf-halt, halt-draf, etc en we hebben nu twee/drie keer een stukje wijken meegepakt. Ik moet vooral echt op mijn hakken letten.
Ondanks dat het vandaag niet echt goed weer was heeft Audrey toch foto's gemaakt met mijn camera en die van haar. Nogmaals dankjewel.
Had voor Sinterklaas onder andere een bruine cap, bruine rijbroek en een offwhite dekje gekregen en ik had mijzelf net daarvoor DeNiro's gegeven, dus ik heb ons vandaag maar even in het net gestoken.Tips zijn altijd welkom.
1. Net aangedraafd.

2.

3.

4. In de galop moet ik echt meer op m'n kont gaan zitten. Moet hier ook mijn tenen naar binnen doen en mijn hakken uitdrukken.

5. Galop op de linkerhand moet nog sterk verbeterd worden.

6. Van hand veranderen.

7. Grappig kiekje tussendoor.

8. Weer tenen naar binnen en hakken uitdrukken.

9.

10.

11. Stukje laten zakken. Hakken uitdrukken.

12. En uitdraven.

[/center]

!
Voeten heb ik eigenlijk nooit last van gehad, maar dat is misschien vanwege nieuwe laarzen en (daardoor) langere beugels? Hoe dan ook, ik ga hier zeker op letten.
)