Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar je hebt wel gelijk. ben ik ook mee bezigJoltsje schreef:@sabinee.. is dat een hulpteugelmaar je hebt wel gelijk. ben ik ook mee bezig
eerst reactie was.. hup voorwaarts.. daarna haal haar daar weg, ooh nee ook geen optie.. dan begint ze weer te schudden.. dus toch steeds maar naar voren rijden en haar daar weg halen.. maar dan wordt het allemaal zo druk. maar ja misschien moet dat maar een half jaar of zo.. en dat het dan wel wil.. ik weet hiet niet.. zie nog steeds geen resultaat. (misschien ben ik wel niet consequent genoeg)
Sabinee__ schreef:Nee, maar het is wel hulp ! En misschien wat beter dan een hulpteugel toch, als je het zelf kan oplossen?
Die hulpteugel moet er toch een keer af neem ik aan.. Maar dat diep lopen en schudden.. Geen medische oorzaak? Dat ze der rug weg drukt?
Zadel ligt goed ? Rustig met je handen?
Ik zou persoonlijk zelf geen nadruk leggen op het hoofd dan.. Lekker los teugeltje, lekker losrijden, achterhandje eronder, en dan kijken wat daar uitkomt.
Niet dat beeld van 'aan de teugel moet'..
saskiakefie schreef:Sabinee__ schreef:Nee, maar het is wel hulp ! En misschien wat beter dan een hulpteugel toch, als je het zelf kan oplossen?
Die hulpteugel moet er toch een keer af neem ik aan.. Maar dat diep lopen en schudden.. Geen medische oorzaak? Dat ze der rug weg drukt?
Zadel ligt goed ? Rustig met je handen?
Ik zou persoonlijk zelf geen nadruk leggen op het hoofd dan.. Lekker los teugeltje, lekker losrijden, achterhandje eronder, en dan kijken wat daar uitkomt.
Niet dat beeld van 'aan de teugel moet'..
Dat is nooit goed
. Het idee van 'aan de teugel moet' loslaten is voor mij nog steeds het beste idee.. Knert schreef:Eigenlijk wil je paard onder je druk uitkomen. En dan niet door het neusje er telkens uit te drukken maar gewwoon om achter de loodlijn te kruipen. En daar beloon jij haar en zij zichzelf. Ik ben ook voor om geen hulpteugel te gebruiken. Maar ik zou er niet voor kiezen teugels los te gooien, dat maakt het nog gemakkelijker. Ik zou eerder de druk hetzelfde laten en belonen wanneer ze haar neusje er meer uit wil drukken. (omgekeerde wereld). Daarbij het paard flink voorwaarts houden en er geen trekwedstrijd van maken.
Joltsje schreef:Knert schreef:Eigenlijk wil je paard onder je druk uitkomen. En dan niet door het neusje er telkens uit te drukken maar gewwoon om achter de loodlijn te kruipen. En daar beloon jij haar en zij zichzelf. Ik ben ook voor om geen hulpteugel te gebruiken. Maar ik zou er niet voor kiezen teugels los te gooien, dat maakt het nog gemakkelijker. Ik zou eerder de druk hetzelfde laten en belonen wanneer ze haar neusje er meer uit wil drukken. (omgekeerde wereld). Daarbij het paard flink voorwaarts houden en er geen trekwedstrijd van maken.
ik heb inderdaad dezelfde gedachte. dat ruzie maken heeft geen zin. uiteraard moet het wel duidelijk zijn.
hoe kan ik mijn paard belonen wanneer zij het goed doet? (doe het wel met stemhulp dan, maar hoe nog meer?)
Joltsje schreef:jullie hebben allemaal gelijk, eigenlijk is het ook vragen naar de bekende weg.
ik ga er mee aan de slag.
bedenk me nu innd dat ze in de overgangen wel minder diep loopt, omdat ze dan wat moet doen natuurlijk.
.
.