Armani eerste wedstrijd L1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

comeclose

Armani eerste wedstrijd L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 21:42

Hoi iedereen!

Ten eerste hartstikke leuk dat jullie even een kijkje nemen!

Informatie over Armani:
Armani is een 6-jarige ruin. Armani is niet van mij zelf ik rijd hem nu sinds 4 maanden ongeveer 3 á 4 keer in de week. Hij is nog nooit uitgebracht op wedstrijd en 11 november 2011 was ons eerste wedstrijd debuut samen! Ik heb besloten om niet in de B te beginnen, omdat hij over het algemeen een goede basis heeft en super fijn is ingereden. 11 november zijn we dus voor het eerst L1 gestart en met succes! We hebben 182 en 188 punten behaald en ik was super tevreden. In de eerste proef was hij nog al gespannen en ik zelf ook, in de 2de proef was dit al een stuk minder dit was ook terug te zien aan de punten. Rij-technisch gezien stond er niet veel commentaar op van de jury dus daar had ik niet zoveel aan. Maar waar ik tijdens de training vaak tegen aan loop is dat hij te diep komt en zo op de voorhand gaat lopen. Hier werken we al heel hard aan en dat gaat ook steeds een stuk beter. Ik heb helaas geen foto's van het wijken, maar hier werken we ook super hard aan. Rechtsom schaart hij prima en neemt hij ook z'n achterhand mee, linksom schaart hij wel maar de achterhand wordt soms niet meegenomen. Ook dit gaat steeds beter, maar moet zeker nog aan gewerkt worden.

Ik heb alleen foto's van het inrijden en ik zal ook een paar foto's plaatsen van toen ik hem net reed zo kunnen jullie misschien een beetje verschil zien. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden en ik sta open voor tips/commentaar!

Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7. Een maand geleden

Afbeelding
8. Twee maanden geleden

Barst los!!
Voor andere vragen kun je me altijd PB'en!

Gr. Shanice ten Broeke

Fleurrr_

Re: Armani eerste wedstrijd L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:47

Ziet erg goed uit, mooi paard!!
Probeer alleen niet je handen te breed te zetten, het is beter om ze voor je te plaatsen wat meer te dragen, daardoor (werkt bij mij) valt hij misschien ook wat minder op de voorhand..
En misschien iets minder met het spoortje..
Gefeliciteerd met je terechte wp's, na 4 maanden al dit, beloofd wat :D

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 21:52

Fleurrr_ schreef:
Ziet erg goed uit, mooi paard!!
Probeer alleen niet je handen te breed te zetten, het is beter om ze voor je te plaatsen wat meer te dragen, daardoor (werkt bij mij) valt hij misschien ook wat minder op de voorhand..
En misschien iets minder met het spoortje..
Gefeliciteerd met je terechte wp's, na 4 maanden al dit, beloofd wat :D

Bedankt voor je tips! Het spoortje ziet er inderdaad niet zo fijn uit, was net aan het vertrekken naar midden galop..

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:05

ik zie een paard wat kort in de hals is en een paard wat veel achter de loodlijn loopt.
desondanks zie ik op de meeste foto's wel een actieve achterhand. Op foto 6 is te zien wat die korte hals doet met zijn achterhand. Neigt hij in stap wel eens naar de telgang? maar eerlijk is eerlijk, met een langere bovenlijn had ik je L2+ ingeschat.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:12

Leuk paard en hij ziet er veel beter uit dan 2 maand geleden. Inderdaad neusje er iets meer uit en dan lopen je punten ook al wat hoger op!

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 22:15

Knert schreef:
ik zie een paard wat kort in de hals is en een paard wat veel achter de loodlijn loopt.
desondanks zie ik op de meeste foto's wel een actieve achterhand. Op foto 6 is te zien wat die korte hals doet met zijn achterhand. Neigt hij in stap wel eens naar de telgang? maar eerlijk is eerlijk, met een langere bovenlijn had ik je L2+ ingeschat.

Je hebt gelijk dit probleem is bekend en we werken hier ook super hard aan! In stap neigt hij inderdaad wel eens naar tel gang of loopt hij niet tact matig als hij gespannen is. Zodra hij ontspannen is stapt hij ook weer goed, hier werk ik ook aan door veel te stappen en vooral de rust er in te houden.

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 22:17

Sundral schreef:
Leuk paard en hij ziet er veel beter uit dan 2 maand geleden. Inderdaad neusje er iets meer uit en dan lopen je punten ook al wat hoger op!

Bedankt!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:23

comeclose schreef:
Knert schreef:

Je hebt gelijk dit probleem is bekend en we werken hier ook super hard aan! In stap neigt hij inderdaad wel eens naar tel gang of loopt hij niet tact matig als hij gespannen is. Zodra hij ontspannen is stapt hij ook weer goed, hier werk ik ook aan door veel te stappen en vooral de rust er in te houden.

die telgang komt voornamelijk door de korte bovenlijn (vanuitgaande dat ie niet scheef is). Die rust is goed, maar de lengte in de bovenlijn is nog belangrijker. Stap maar eens voorwaartser en vraag hem maar wat meer lengte te nemen. Wedden dat die de telgang wel laat zitten. Vind de bovenlijn op de oudere foto's beter. Hoewel hij hier een wat vals knikje laat zien, heeft hij hier minder last van in de rest van zijn lijf. En voor een mooiere nek hoef je het ook niet te doen, want die heeft ie al! :D

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 22:27

@ Knert: Bedankt voor de tips!
Laatst bijgewerkt door Coby op 07-12-11 07:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op inmiddels verwijderde post verwijderd.

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:44

Erg leuk dier. Het rijden ziet er al best netjes uit. Toch nog een puntje: paard loopt soms wat te diep en ik vind je handen op sommige foto's wat streng (op foto 5 lijkt dat ook zo te zijn, het paard heeft zijn mond daar ook open). Durf wat meer toe te staan met je handen en wat meer ruimte te geven van voor. Dat komt de gangen van je paard ook ten goede. Veel succes, jullie zijn een aansprekende combinatie!

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 23:22

Niceee schreef:
Erg leuk dier. Het rijden ziet er al best netjes uit. Toch nog een puntje: paard loopt soms wat te diep en ik vind je handen op sommige foto's wat streng (op foto 5 lijkt dat ook zo te zijn, het paard heeft zijn mond daar ook open). Durf wat meer toe te staan met je handen en wat meer ruimte te geven van voor. Dat komt de gangen van je paard ook ten goede. Veel succes, jullie zijn een aansprekende combinatie!

Ik snap wat je bedoelt, ik heb soms de neiging om m'n handen wat wijd te plaatsen waardoor het lijkt alsof ik streng in kom met m'n handen. Bedankt voor de tips ik zal hier aan gaan werken.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:40

Het enige wat me eigenlijk zo opvalt is je handen. Soms heb je een hele nette handhouding, soms werk je, vooral met je binnenhand, teveel terug. Je binnenhand moet nooit verder naar achteren dan je buitenhand zijn :) Let erop dat je daar wat meer ruimte mee geeft, ik denk dat hij dan al veel beter in staat is om die ruimte ook te nemen in zijn hals.

Verder heb je echt een prachtig paard onder je en een hele nette houding. Ziet er goed uit!

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 07:50

Aleeneh schreef:
Het enige wat me eigenlijk zo opvalt is je handen. Soms heb je een hele nette handhouding, soms werk je, vooral met je binnenhand, teveel terug. Je binnenhand moet nooit verder naar achteren dan je buitenhand zijn :) Let erop dat je daar wat meer ruimte mee geeft, ik denk dat hij dan al veel beter in staat is om die ruimte ook te nemen in zijn hals.

Verder heb je echt een prachtig paard onder je en een hele nette houding. Ziet er goed uit!

Bedankt!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:31

Wat een stoer paard! Lekker groot ook.
Ik zou hem wel graag wat meer op lengte willen zien.
Veel succes met hem! :)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 11:05

Let er ook op dat je je handen rechtop houdt, dan werk je automatisch zachter in op de mond van je paard (met je handen rechtop kan je veel minder 'kracht zetten' dan met piano handjes)

Je paard loopt op de meeste foto's nogal opgekropt, geef hem iets meer de ruimte om zichzelf te gaan dragen. Hij kantelt ook vaak zijn hoofd een beetje, probeer te vinden waarom hij dat doet.

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 15:05

GeekGirl schreef:
Let er ook op dat je je handen rechtop houdt, dan werk je automatisch zachter in op de mond van je paard (met je handen rechtop kan je veel minder 'kracht zetten' dan met piano handjes)

Je paard loopt op de meeste foto's nogal opgekropt, geef hem iets meer de ruimte om zichzelf te gaan dragen. Hij kantelt ook vaak zijn hoofd een beetje, probeer te vinden waarom hij dat doet.

Thanks ik zal erop letten!

polle2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:41

Leuk combinatie!! je paard is voor de wedstrijdhouding net even te diep, probeeer zelf ook meer rechtop te zitten, je hangt in de draf een beetje naar voren. succes

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 15:33

polle2005 schreef:
Leuk combinatie!! je paard is voor de wedstrijdhouding net even te diep, probeeer zelf ook meer rechtop te zitten, je hangt in de draf een beetje naar voren. succes

Dat klopt! Bedankt voor je tips

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:38

Het ziet er in opzichten wel redelijk goed uit. Alleen je tenen iets meer naar binnen draaien en je handen recht op en bij elkaar houden. iets ontspannen in de schouders en bij de galop je bovenlichaam ook goed terughouden. Verder vind ik dat de spoortjes er niet zo fijn uitzien, daar mag je dus iets minder mee doen.
Het ziet er verder wel mooi uit. mooi paard ook.

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:06

Wat een mooi paard om te zien, je mist inderdaad nog wel wat lengte in zijn hals waardoor hij te diep loopt. Hij zou zich ook wat meer kunnen dragen maar voor de l1 ziet het er prima uit. Punten over je houding zijn hiervoor al verteld, probeer je wat langer te maken, als je dit voor elkaar hebt ben je zo door de l heen.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:38

als je meer naar de wedstrijdhouding toe wilt moet je je handen anders plaatsen. Schuif je handen naar voren over de manenkam uit. Ga veel tempo wisselingen rijden om 'm snel te houden en maak je ophouding terug, naar boven zodat hij niet kan duiken.

Mel_Fayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:04

Leeuk paar !
Het enige is letten op je handen en hem een beetje meer ruimte geven in zijn mond :) .
Dat hij niet naar beneden duikt. Ik heb zo ook een 'tegestrommetje' . In de draf doet ze haar hoofd
naar beneden en krolt ze niet. En in de galop gaat ze haar ineens uitsloven...

Ps.: hoe krijg jij die (iets te diepe) mooie dressuurkrol erin ?
Kan ik dan met de mijne ook eens proberen :p ...

& nog eens proficiat !!!

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 11:44

Mel_Fayla schreef:
Leeuk paar !
Het enige is letten op je handen en hem een beetje meer ruimte geven in zijn mond :) .
Dat hij niet naar beneden duikt. Ik heb zo ook een 'tegestrommetje' . In de draf doet ze haar hoofd
naar beneden en krolt ze niet. En in de galop gaat ze haar ineens uitsloven...

Ps.: hoe krijg jij die (iets te diepe) mooie dressuurkrol erin ?
Kan ik dan met de mijne ook eens proberen :p ...

& nog eens proficiat !!!

Thanks voor je commentaar! Wat bedoel je met dressuurkrol? Aahha

_Marjoo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:10

Wat een mooie zit heb jij! Ik vind het er echt goed uitzien :)
Probeer wel je handen meer rechtop te houden, dat is eigenlijk de enige tip die ik kan meegeven.
Nog veel succes in de wedstrijdsport!

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:18

Mooi paard heb je hoor, stoer beest! Jullie gaan er wel komen!
Wat ik wel vind is dat je handen wat 'streng' overkomen, probeer zelf ook goed te ontspannen zodat
het paard wat ontspannender over de rug kan gaan lopen. Handen rechtop houden, zoals hier ook al
is genoemd. En je benen wat lang houden als je hem aandrijft, zodat je spoortje niet zo 'scherp' overkomt.
(foto 3)
Wat heel goed kan helpen, dat het paard niet zo zichzelf opkropt, is je handen wat meer 'dragen' en als
je dan bijvoorbeeld naar de middengangen gaat je handen mooi mee naar voren brengt, en als je terug gaat
in tempo dit goed alleen op je zit doen, en zo min mogelijk met je handen opvangen zodat hij geen spanning gaat
kweken en zo achter de loodlijn kruipt, dit gewoon telkens oefenen. Overgangen en tempowisselingen, en zo min
mogelijk van voren eraan zitten, hielp bij mij heel goed! :j

Verder veel succes, ziet er goed uit!