Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
toch is het mis ook een goed idee om haar tijdelijk wat minder krachtvoer te geven,en wat meer vrije beweging in die bak,gewoon om eventuele extra overtollige energie te voorkomen
niet wat laten drentelen maar echt even uit laten leven
nou ja, wie weet
succes! Vudress schreef:Je bent gewoon niet snel genoeg in je reacties om op het op te lossen. Dat is ook niet te leren vanaf het internet. Zorg dus dat je iemand langs de kant hebt staan die je er doorheen praat en jou op het juiste moment het juiste laat doen.

. Hoe rot het ook voelt.
). Opgeven kun je altijd nog, maar is misschien helemaal niet nodig! Succes! 

kippetje schreef:Hoi hoi,
Heb toendertijd een filmpje gezien, waarvan ik denk dat dit een uitkomst voor je kan zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=ORd_DX_fDnw
Het gaat over buddy sour, het niet weg willen bij de uitgang of een vriendje. Maar het principe kun jij ook heel goed toepassen. Jouw paardje zou je dus in haar veilige gebied flink aan de slag moeten zetten, en haar steeds laten rusten in het "probleemgebied". Ik denk dat het kwartje dan snel zal vallen dat het daar toch niet zo akelig is.
Ik zou bijna willen dat ik zelf zo'n gebakkie had omdat het mij een ideale manier van aanpakken lijkt om je paard dit af te leren....
Groetjes en veel succes!