Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Amanda schreef:Wat krijgt ze voor voer?
Hoe vaak is ze aan het werk in de week?
FriesWytske schreef:Hoe oud is je paard?
Princesj schreef:Is je zadel in orde? Ik had namelijk precies het zelfde probleem, mijn zadel leek op het oog perfect passend. Na electronische meting, bleek mijn paard last te hebben van de gehele kussens. Ik heb nu een ander zadel (Bates), want mijn paard blijkt wolzadels niet te waarderen kwa druk.
Regallie schreef:Heel veel overgangen rijden en daarbij halthouden wanneer je paard 'drammerig' is.
2 passen draven en weer stappen, overgang niet naar jou wens dan halthouden. Weer voorzichtig aandraven, paar passen en weer terug en dat een hele poos volhouden. Heel stom werk maar het hielp bij mijn paard er goed en ik doe het nog steeds.
Je kunt ook om de zoveel passen gaan halthouden, worden ze vanzelf wel zat
Succes
Juultjejuul schreef:Kun je hem niet wat desensibiliseren op t been? Is het ook in de omgang een rillerig paard?
Nee totaal niet, ze kijkt ook nergens van op, ze is nergens bang voor, je kan alles met der, ze is overal heel koel onder.. Regallie schreef:Heel veel overgangen rijden en daarbij halthouden wanneer je paard 'drammerig' is.
2 passen draven en weer stappen, overgang niet naar jou wens dan halthouden. Weer voorzichtig aandraven, paar passen en weer terug en dat een hele poos volhouden. Heel stom werk maar het hielp bij mijn paard er goed en ik doe het nog steeds.
Succes
sourih schreef:het kan zijn dat er iets mis is met het zaadel dat hd ik ook is ze nog jong???????
en hoevaak berijdje haar per week?????????
griebels schreef:Wat heeft ze voordat ze van jou was gedaan?
Amanda schreef:Ik zou het krachtvoer eens halveren (de brok) en het ruwvoer verdubbelen.
Wel opletten dat ze geen tekorten gaat krijgen, dus eventueel aanvullen met een multivitamine.
2 kilo is op zich niet gek voor zo'n groot paard, maar misschien haalt ze er wel heel veel energie uit.
1/2x per dag kuil is echt te weinig. 3/4 x per dag is beter.
Loopt ze overdag ook buiten of staat ze op stal?

Sky_As schreef:Regallie schreef:Heel veel overgangen rijden en daarbij halthouden wanneer je paard 'drammerig' is.
Succes
een heel heet en druk paard wordt van deze overgangen nog veel heter.....