Vandaag heb ik mijn pony Gypsy aan de longe gehad. Gyps is 4 weken terug bij een osteopaat geweest omdat ze al een poos kreupel liep in het begin met rijden. Het bleek dat zij (oude)blokkades in haar rug had, hoe ze hier aan is gekomen is een raadsel.. Wij denken afgelopen winter omdat ze met springen toen last van haar rug had gekregen en een aantal x zomaar ervan door ging onder het rijden. In de winter hadden we dat onder de mom van frisheid geplaats maar nu gaat er een belletje rinkelen.. Nadat we bij de osteo zijn geweest moest ze 1 week op weiderust zodat haar lichaam de behandeling kon verwerken. Na die week 1x gelongeerd wat beter ging en 2x gereden waar ze nog erg stijf/kreupel was. Toen maar weer 2 daagjes op rust gezet.. Eerst duurde het minstens 20-25 min voordat de kreupelheid enigzins weg was. Na de 2dagen opnieuw rust was het 2-3 pasjes zoeken en ze liep weer als ooit te voren! Alleen rechtsom in het begin nog wat moeite want daar was de blokkade het ergst. Het gaat nu elke dag weer een stuk beter met gyps en rij haar nu 4-5x in de week ongeveer 45 min en 1x longeerwerk ongeveer 30 min. Over 2 weken krijgt ze een 2e behandeling van de osteo.
Hier de foto's van vandaag, helaas niet zo goede kwaliteit (Ipod) en een kort filmpje. Op het filmpje wappert de longeerlijn heel erg omdat ik de lijn en de zweep in 1 hand moest houden en in de andere hand de Ipod.. En aangezien mevrouw zonder zweep niet doorloopt was het een beetje moeilijk. Ook loopt ze soms beetje overhaast, komt ook door mijn gekluns..
1.

2.

3.

4.

5.

6.

filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=p1VirWvsl0M
Commentaar is welkom, maar houd het netjes.
Probeer je alleen te helpen.