Ons huidige niveau is lager dan B, maar het doel is om over een maandje of 5 a 6 zover te zijn dat we een leuk proefje kunnen doen. Nog even ruim de tijd nemen dus. En dat is ook wel nodig, zoals je straks gaat zien. Er zijn nogal wat werkpunten voor mij.
Het grootste "probleem" tot nu toe, is dat ik op de één of andere manier erg moet wennen aan zijn draf en mijn evenwicht raakt soms wat in onbalans. Niet zodanig dat ik aan hem ga hangen, want ik ga juist wat te voorzichtig zitten, maar het voelt wat wiebelig en ziet er ook niet echt charmant uit. Hier zou ik ook graag tips voor krijgen! Het is enerzijds zo dat de draf nog niet constant is in tempo (dan een pasje harder, dan langzamer en als ik voorover zak dan stappen we vrijwel meteen ipv draf). Ergens ook nog wel logisch omdat Flo als compleet groen gezien mag worden, ondanks zijn leeftijd en dus nog wat in onbalans is. Op mijn andere paard en mijn vorige paarden, had ik dit probleem nooit echt, er scheelde wel eens iets aan de houding, maar balans was er altijd wel en dat zet me nu aan het denken.
Het tweede werkpunt is, dat ik niet zo voorover moet zitten, en daarbij mijn onderbeen naar achteren leg. Daar ben ik nu al een tijdje bewust mee bezig, maar ik betrap me er toch nog vrij vaak op. Tips?
Verder loop ik er wat tegenaan dat Flo op de linkerhand vrij snel wat met zijn neus naar binnen kantelt (nek naar buiten, neus naar binnen). Als ik de teugels op gelijke druk probeer te houden, neigt hij snel door het begrenzende buitenbeen heen in de hoeken (en dus te ver de hoek in, richting bakrand). Hoe kan ik hem hier goed in begeleiden?
Uiteraard is ook de galop zeker een trainingspunt, maar ik heb de foto's er ondanks mijn vreselijke zit toch bij gezet omdat het voor ons de eerste keer in galop was, sinds we begonnen zijn. Ik schrok er een beetje van dat ie zo goed luisterde en netjes aansprong en moest er even aan wennen dat ie zo groot springt in galop. Mn andere paard heeft een vlak galopje en dan is dit wel even andere koek. Helaas waren er maar 2 foto's van gemaakt, maar goed, het is een begin
Andere tips zijn natuurlijk ook welkom.
Nou, hier komen ze dan!

even halthouden

nou euhm.. whahoeewww
(lichtrijden in galop bestaat echt.. bewijst deze foto hahaha)
en hier galopperen we de grond in geloof ik

maar ik was wel heel blij! galop geweest en we leven beide nog. Volgende keer hoop ik dat het al iets beter lukt!
. Daarnaast heb ik hele lange benen en zit ik bij elk standaard zadel met mn knie over de wrongen (bij dit zadel is het 10 x beter dan bij de andere zadels), dus zou ik dan eigenlijk op maatwerk komen als ik het helemaal goed wil doen voor mezelf. Daarvoor heb ik helaas echt het geld niet op het moment.