Maar hoe doen we dat? Gewoon paard aan de longeerlijn en zitten maar? (zonder zadel offcourse?)
Tell me!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

merithshadow schreef:ik heb geleerd dat je eigenlijk gewoon met beugels moet rijden, zonder beugels ga je alleen maar meer knijpen met je benen. dus zit je ook niet lekker ;P
.Joolien schreef:Zitles nemen betekend les nemen van iemand die precies weet hoe het moet

Joolien schreef:Zitles nemen betekend les nemen van iemand die precies weet hoe het moet

Marije_jiplover schreef:Ik zie in je profiel dat je in Eerbeek woont.
Ik zou zeggen, neem eens een kijkje op de site van Equilibra. Ik les sinds juni ongeveer bij haar en er is een wereld voor mij opengegaan. http://www.librabalans.nl/page/homepage
Ik rijd al 22 jaar, heb z dressuur gereden, maar heb nu het gevoel dat ik pas echt leer rijden. We werken heel hard aan mijn zit en dat werpt echt zijn vruchten af.
. Ze is heel erg kundig, je krijgt een persoonlijk ontwikkelings plan waarbij je schriftelijk de opdrachten en aandachtspunten meekrijgt én ze is ook nog eens niet duur voor alles wat ze biedt. Ze geeft zitles maar richt zich ook op de klassieke dressuur, de holistische kant van het paardrijden, je eigen lichaam en je eigen blokkades etcetera. Echt een aanrader 

. Quinty1987 schreef:Ik vind dat als je beugels eraf hebt een snellere neiging hebt om vast te zetten met je bovenbenen. Het is vooral jezelf bewust zijn van het losmaken van het klemmen. Ook is een goed passend zadel op je paard van groot belang. Anders gaat het daar al niet goed.