Jatsir @ work 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maytee

Jatsir @ work 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 11:54

Mijn laatste topic was http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1543043 en ondertussen heb ik al enkele van jullie tips gebruikt : ik heb een nieuw hoofdstel en nieuw bit gekocht, van achter naar voren rijden, actiever rijden, ...
zelf vind ik dat ik mijn handen meer moet dragen en rechtop zetten ( ik heb pianohandjes :p) en vaak zet ik mijn handen ook vast. Ook vind ik dat ik meer moet meegeven met z'n mond.
Jatsir zelf doet volgens mij niet echt veel fout ? Hij heeft nooit leren aan teugel lopen dus kan hij volgens mij ook niets fout doen :P Hij houdt zijn galop al goed aan maar verzamelen in galop zit er nog niet zo goed in, maar dat komt wel !
Ik had meer dan een week niet 'deftig' gereden dus ik weet niet wat jullie er van zullen vinden..

hier zijn ze dan.
Instappen
Afbeelding
ik weet niet wat er mis is met die neusriem maar hij trekt steeds scheef ! :\
Afbeelding
Draven
hier mocht ik wat meer rechtop gaan zitten en handen meer dragen en Jatsir ietsje actiever (?)
Afbeelding
is van ver getrokken maar ik vind hem best goed lopen
Afbeelding
was even uit mijn concentratie en ik zat op het verkeerde been :x
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Galop
ik vind dat de galop als goed verbetert is ! :)
Afbeelding
Afbeelding
Daarna zijn we nog even buiten gaan uitwaaien, hij was nog al hevig die dag :D
Afbeelding
Poseer fotootje <3
Afbeelding

zo dat was het weer, ik hoop dat er positieve verbeteringen zijn :)
Commentaar mag altijd, maar liefst wel opbouwend en vriendelijk !
groetjes Maytee

Milan_lover

Re: Jatsir @ work 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:58

Ik heb geen verstand van het rijden opzich, maar volgensmij mag je zadel nog wel wat verder naar achteren ;)

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 12:35

Milan_lover schreef:
Ik heb geen verstand van het rijden opzich, maar volgensmij mag je zadel nog wel wat verder naar achteren ;)

Ik vind persoonlijk van niet :p

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 12:37

Je benen komen heel vaak over zijn schouder heen en op de eerste foto zit je bijna op zijn nek ;)

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 12:39

Milan_lover schreef:
Je benen komen heel vaak over zijn schouder heen en op de eerste foto zit je bijna op zijn nek ;)

njaa, nu je het zegt.. heb er nog nooit commentaar op gehad en volgens mij is het ook wat gezichtsbedrog want als ik mij herinner lag zijn zadel goed :)

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 12:40

Je zou eens kunnen proberen om hem iets naar achteren te leggen ;) Dikke vuist tussen de singel en de oksel, en dan opnieuw proberen, lijkt mij het proberen waard :) Als het niets is, kun je hem altijd nog terug leggen :)

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 12:44

Milan_lover schreef:
Je zou eens kunnen proberen om hem iets naar achteren te leggen ;) Dikke vuist tussen de singel en de oksel, en dan opnieuw proberen, lijkt mij het proberen waard :) Als het niets is, kun je hem altijd nog terug leggen :)

zal ik doen ! :D

Evelineee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 12:46

Wat een mooi paard zeg !
Ik vind het er goed uitzien, natuurlyk je koppie erbij houden en niet fout zitten ! ;)
De laatste foto is echt prachtig, zou graag ook zo'n mooi beestje hebben ;p
nog veel plezier met je arabier :D

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 12:49

voor diegenen die Jatsir niet kennen is hier een paspoortje :
naam : Al-Jatsir
leeftijd : 11 jaar
ras : Arabische volbloed

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:29

Er is inderdaad wel verbetering te zien. Ik zou alleen een sperriempje aan de neusriem doen, dan blijft je bitje rustiger liggen en zal je neusriem ook minder scheeftrekken! Zadel ligt inderdaad niet goed genoeg naar achteren? Probeer ook je benen mooi lang te maken! Succes verder.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:37

Over het zadel heeft ze wel gelijk, die ligt helemaal op de schouder en op de schoft en dat belemmert de beweging van het paard.
(lijn erbij gezet van lijn schouder naar schoft.)
Afbeelding
Afbeelding
http://i354.photobucket.com/albums/r420 ... 8632_n.jpg
http://i354.photobucket.com/albums/r420 ... 0679_n.jpg

Hoe die wel hoort te liggen: http://cms3.proximedia.com/files/37620/ ... el%203.JPG

Ook kan je het goed zien aangezien haar voet op elke foto voor de elleboog uitkomt.
Over de neusriem, die zit wel erg hoog vind ik zelf, die zou iets langer kunnen. Doordat hij zo hoog zit aan de zijkant trekt die scheef. (kan je goed zien aan fotos van aan de zijkant. correct me if im wrong)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 06-11-11 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd en foto's in link gezet, maximaal 2 foto's per bericht

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:20

Inderdaad het zadel! Ik heb zelf ook op advies van de bokkers mijn zadel een stuk naar achter verplaatst en ik merkte gelijk verbetering in zijn beweging. Verder lijkt het alsof je neusriem ook wel een gaatje hoger mag? Hij moet 1 vinger onder het jukbeen zitten. Als hij op de juiste plek zit, zal hij ook beter blijven zitten. Plus dat je dan ook weer beter kan presteren, want hoeveel er al niet verkeerd kan gaan door niet goed zittend of passend harnachement :Y)

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:12

Ik wou precies hetzelde zeggen! Mijn pony Sylvana haar zadel zat net zoals jou, ze heeft er erg last van gehad. Dat merkte je niet onder het rijden, maar dit is echt niet goed. Ik raad het je echt aan om wat naar achter te leggen. Ik sta nou al zowat een jaar stil vanwege haar spieren. Het is echt niet fijn voor de pony als je geen bewegingsvrijheid hebt. Ik wil je niet dwingen, maar omdat ik zelf zoveel ongeluk ermee heb gehad probeer ik hiermee mensen te helpen.

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 20:14

Oke, in het vervolg zadel meer naar achterleggen : 'chek' ! :D
maar nu weet ik wel niet wat ik moet doen met m'n neusriem.. omhoog of omlaag ?
kiwi1990 zegt omlaag en Jolindaa zegt omhoog :)

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:15

Ik zou hem niet nog hoger doen ;)

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 20:16

dacht ik ook al :P

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:17

Ik zou ongeveer 2 à 3 vingers onder het jukbeen aanhouden :)

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 20:18

dus zadel achteruit en neusriem omlaag ! :D

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 20:20

niemand die commentaar heeft op houding of andere dingen van rijden ? altijd welkom ! :)

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:26

Neusje zou er wat meer uit mogen, en wat actiever lijkt het.
Verder kan ik even niets verzinnen.

Je zit wel in stoelzit, kan je meestal oplossen door je beugels wat langer te doen en wat meer je bekken voorover te kantelen. Maar het zadel lijkt iets achterover te kiepen, dus kan het wat moeilijker zijn :)
Handen zien er verder goed uit, arm op een lijn met de teugel, dus daar geen opmerking over.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:33

Wat een leuke pony! Lijkt, vanaf de foto's te zien, een erg braaf beestje :j
Je hebt ook netjes naar het commentaar van je vorige topic geluisterd en er zit een stijgende lijn in. Ga zo door!

Je hebt ook een nette rechte zit, netjes je hiel naar beneden :)
Let alleen wat op je pianohandjes, probeer je duimen omhoog te houden. Verder lijk je ook wat scheef te zitten?
(zie foto 9, 10) Je kunt ook beter een sperriempje erbij doen, want je neusriem zit op veel foto's scheef.

Maar al met al ziet het er goed uit :)

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 20:40

Het doet me deugd om te horen dat het goed gaat ! :D
ben geen echte dressuurruiter en heb alleen maar manege-lessen gevolgd en voor de rest op mijn eigen wat geprobeerd.. Jatsir kon niets dus ik kan jullie tips ZO goed gebruiken !
ik ben er blij mee, iedereen al bedankt ! ;)

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:30

Pas op dat je je neusriem niet te laag doet
Afbeelding
Als je op het puntje vooraan je neusriem laat rusten zou het niet echt fijn aanvoelen, het bot is daar heel dun. Als je pony een keer te hard trekt, doet het gigantisch zeer! Ik heb ervaringen, bij mijn pony had ik het ook te laag, en toen ze een keer trok begon ze opeens gigantisch met haar hoofd te schudden. Ben er dus achter gekomen dat het precies op dat puntje lag!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:36

inderdaad het zadel, wat al gezegd is, en ik vind dat het neusje er wel iets meer uit mag, zodat hij wat meer op z'n eigen benen kan lopen en wat meer door z'n rug

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:44

Maytee schreef:
Oke, in het vervolg zadel meer naar achterleggen : 'chek' ! :D
maar nu weet ik wel niet wat ik moet doen met m'n neusriem.. omhoog of omlaag ?
kiwi1990 zegt omlaag en Jolindaa zegt omhoog :)

Als je deze neusriem blijft gebruiken dan hoort er een sperriem bij en ligt de hoge neusriem 2 vingers onder het jukbeen. Bij de lage moet je een speciale( lees normale) neusriem hebben die voor het bit langs gaat.
Een neusriem die eigenlijk bedoeld is met sperriem, kan je niet als lage neus riem gaan gebruiken.
Je zadel ligt inderdaad niet goed, maar daar is al alles over gezegd volgens mij.
In galop verzamelen, wat je in je openings post vermeld dat dat niet zo goed gaat, zou ik nog even mee wachten tot je wat meer dingen onder controlle hebt!
Zorg eerst maar voor meer nagevelijkheid en lengte buiging, want nu zie ik op een aantal foto's een verkanteld paard.