Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Paperboy schreef:Ik zou eerst gewoon grondwerk en leuke dingen met hem gaan doen, ik weet niet wat er is gebeurd maar het plezier is er duidelijk uit bij je jonkie wat echt heel erg zonde is. Ga dingen doen (kleine dingen) die je tot een goed eind kan brengen en dan belonen. Wel consequent zijn maar eerlijk, liever negatief gedrag negeren en goed gedrag belonen. Met rijden even wachten tot grondwerk weer fijn gaat.
Probeer wat je met hem doet weer leuk te maken en verder gewoon even niets.....hij is jong zat.
Zodra je merkt dat hij weer plezier gaat krijgen dan rustig het rijden eens oppakken.
Neem de tijd.....
Heel veel succes!
Lente schreef:Wat ik niet begrijp is dat je een jonge pony aanschaft terwijl je bang bent en vervolgens bijna geen tijd hebt om erlangs te gaan. Ik vraag me dan af of dit wel een hele doordachte keuze is geweest.
Ik denk dat het belangrijk is om een band op te bouwen met je paard voordat je er ook maar gaat denken om er weer op te gaan zitten. Hulpteugels camoufleren een probleem alleen maar.
Je topic staat trouwens niet op de juiste plek, ik tem even
Veel belonen, kleine stapjes..
!
!
)