Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

..Ik kan daar in tegen super snel en soepel opstappen al lopende weg
Ach ja elk nadeel heeft zijn voordeel...Je kan bij deze pony proberen of iemand er even voor gaat staan als je wilt opstappen, en dat afbouwen. Maar is denk moeilijk omdat het een manegepaard is, al jij de enige bent die netjes doet maar de rest laat hem weglopen dan word het een moeilijk verhaal..
Jojoow1 schreef:Probeer een keer dat iemand er voor gaat staan, je pony vasthoud en je dan opstapt, maar als dat nog niet helpt is er een truckje : ga aan de linkse teugel hangen!
als dat niet werkt weet ik hetook niet...
ps: altijd tegen je pony/paard praten!
groetjes x

michhx97 schreef:opstappen loopt hij; stap je af geef je hem het comando halt , eh stil weetniet wat je gebruikt bij haar.
stap je weer op en als ze dan weer loopt spring je er af geef je hem een (kleine) schop en roept heel streng het commando, dan weten ze het snel genoeg
ja hoor, paard schoppen omdat het stil moet zijn. Niet echt logisch!Don_Zhivago schreef:michhx97 schreef:opstappen loopt hij; stap je af geef je hem het comando halt , eh stil weetniet wat je gebruikt bij haar.
stap je weer op en als ze dan weer loopt spring je er af geef je hem een (kleine) schop en roept heel streng het commando, dan weten ze het snel genoeg
ja hoor, paard schoppen omdat het stil moet zijn. Niet echt logisch!
Dan zou ik als paard alleen maar harder weg gaan lopen.
Gewoon rustig blijven TS en rechter teugel wat aannemen.
Had je t al geprobeerd??
) weet ook niet waar die dat vandaan haalde, maar hoe meer ik met mijn teugels deed hoe erger, toen ben ik maar om hem heen gelopen en zo opgestapt toen bleef ie wel staan een beetje verbaast haha raad ik ook niet aan hoor, gewoon veel oefenen, vraag anders je instructeur om hulp die kent je paard en weet ook wel wat er voor hem/ haar werkt.